TP 21 Sugga
(1953)
Az első terepes Volvo a TPV volt, melyet a II. világháború utolsó előtti évében kezdtek építeni, felhasználva a PV801-es taxi kasztniját, ez is lett az egyik hibája: a túl hosszú tengelytáv. Összesen 210 darabot gyártottak ebből a típusból. Ezt kiküszöbölendő, az újabb PV831-es taxi (6 216 db.) bódéját felhasználva készítették el a TP21-est, melyből alig 720 darab készült a hadsereg megrendelésére. A sikeres recept: végy egy rövidebb tengelytávú, erős és jó terepjáró képességű autót, egy teherautó alvázat és egy egyszerű, megbízható négykerékhajtást (első-hátsó tengelyek diffizárral!), tedd erre rá a 831-es kabinját és kész is a „kisterepes”, a maga szerény 2,9 tonnájával. A hathengeres, alulvezérelt, nyomórudas motor nyomatékos, 3,6 literes, 90 LE-t tudott, igazi benzinnyelő, de ez most kit érdekel? Kicsit drabális és esetlen lett, nemhiába kapta az anyakoca (Sugga) becenevet. Viszont egy új járműformát alkottak, a korabeli SUV-ot! A Totalcar cikke alaposan bemutatja a típust; tulajdonosa egy magyar márkamegszállott, az autójáról írt cikk márkafüggőknek kötelező olvasmány! Mindösszesen hétszázhúsz darab készült a svéd hadsereg számára, napjainkra már igazi ritkaság lett a típus, főleg az eredeti állapotban megőrzöttek. Vannak átalakított V8-as offroad példányok, vannak patikaállapotú, de a veterán minősítéstől nagyon távolra került, amúgy tényleg igényesen kivitelezett hobbiautók az európai gyűjtők kezében. Örök darab, ha a minimális karbantartást megkapja!
A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi veterán Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!
Webmester – minden, ami portálépítés!