A 700-as sorozat: 740, 760, 780


Az 1982 elején bemutatott Volvo 760GLE-vel a gyár belépett a presztízsautó-gyártók nagy teljesítményű, kiemelkedő komforttal rendelkező csúcsmodelljeinek szűk körébe. A P31-es kódjelű modell tervezésekor a mérnökök a következő utasítást kapták: legyen 100 kg-al könnyebb, mint az előd 200-as, de a tengelytáv 10 cm-el nagyobb, legyen csendesebb, szervizelési idő rövidebb! Az üzemanyagválság tombol, kisfogyasztású és könnyű autók kellenének, erre megszületik a 700-as sorozat, ebből elsőként a hathengeres debütált. És mindenek ellenére bejött a svédek téglája, imádta az autóstársadalom! A jellegzetes szögletes téglaforma igazi oka sem ismert; a szerszámgépek és gyártás költségeinek lefaragása miatt olyan karosszériaformát kerestek, ahol a legkevesebb hajlításból kialakítható a végleges forma, így a limuzin és a kombi gyártásakor  minimalizálható volt az új elemek száma.


760 (1982-1990)

    A luxuskategóriás 264-est leváltó teljesen új 760GLE-t 1982 februárjában mutatta be a Volvo. A kombira 1985-ig kellett várni. A 760 GLE egy teljesen új profillal büszkélkedett, nagy üvegfelülettel és  alacsony övvonallal. A gyár új modellje hihetetlenül tágas belső térrel és kivételes biztonsági szinttel mutatkozott be. A 760 GLE kombi a 265 által megkezdett hagyományt folytatta: egy 6 hengeres kombi autó magas felszereltséggel. A „puttonyos” verzió szinte merőleges hátsó ajtajával egyedi stílust teremtett, és ez a megoldás a kombi Volvo védjegyévé vált.

    Három tagból állt a motorválaszték. Az első lehetőség a PRV 2.8-as V6-os motorja volt, aztán a kínálatot egy 2.3-as turbófeltöltésű és a VW-Audi által gyártott 2.4-es turbódízel erőforrás gazdagította. A 760 GLE történetében a lényeges változást az 1988-as modellév jelentette, amikor a típus teljesen új frontrészt, új műszerfalat  és egy teljesen új, többlengőkaros hátsó futóművet kapott. A Volvo 760 GLE-t 1990 szeptemberében a 960-as modell váltotta.

Technikai adatok:

Gyártás: 1982 – 1990
Darabszám: 183,864 (szedán) 37,445 (kombi)
Kasztni: 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi
Motor: V6 OHC 2,664 cm³ majd 2,849 cm³, soros 4 hengeres OHC 2,316 cm³ turbóval, soros 6 hengeres 2,383 cm³ Turbo Diesel

Váltó: 4 fokozatú kézi elektromos overdrive-val vagy 4 fokozatú automata


740 (1984-1992)

A 740-est 1984-ben mutatták be a 760-as sorozat négyhengeres, kevésbé felszerelt, olcsóbb alternatívájaként. A kombi verziót a 760-nal együtt 1985-ben mutatták be. A 740-es sorozat motorválasztéka a gyártás 9 éve alatt 14 különböző tagból állt – az L.ovlov Laci által megmutatott kézikönyv szerint. A 740-es a mérhetetlen sikerét teljes megbízhatóságának, kiváló kényelmének és híres biztonságának köszönheti. 1990 augusztusától a 740-es sorozatot párhuzamosan készítették az akkor megjelenő új 940-sel, két éven keresztül.

Technikai adatok:

Gyártás: 1984 – 1992
Darabszám: 650,443 (szedán) 358,952 (kombi)
Kasztni: 4 ajtós sedan és 5 ajtós kombi
Motor: soros 4 hengeres OHC 1,986 vagy 2,316 cm³, soros 6 hengeres 2,383 cm³ dízel, illetve turbódízel

Váltó: 4 seb. kézi, 4 seb. kézi elektromos overdrive-val, 5 se. kézi vagy 4-seb. automata


780 (1985-1990)

Amikor  az 1985-ös genfi autószalon megnyitotta kapuit, a figyelem  egyből a Volvo  új modelljére irányult. Az exkluzív kupé Volvo 780-ast az olasz Bertone stúdiójában tervezték. Itt is gyártották őket, ahogyan azt korábban, a 262C-vel is tették. A 780-as egy elegáns időtlen dizájn, egy tiszta Volvo identitás kombinációja. A belső és a kétszemélyes hátsó üléssor egyedi, csak ehhez a modellhez készült, alapját a 760-as sorozat adta. Összesen 8 518 darabot gyártottak belőle, Magyarországon is fellelhető 2-3 példány.

Technikai adatok:

Gyártás: 1985 – 1990
Darabszám 8,518 db
Kasztni: 2 ajtós coupé
Motor: soros, 4 hengeres 1,986 – 2,316 cm³, V6  2,849 cm³, vagy soros 6 hengeres 2,383 cm³ turbódízel.
Váltó: 4 seb. kézi  elektromos overdrive-val vagy 4 seb. automata

 


A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi veterán Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!

Webmester – minden, ami portálépítés!