A VOLVO történelem=a vezető és utasok védelmének, biztonságának maximális biztosítása. A három részre osztott autó, középen a megerősített utascellával, a hárompontos biztonsági öv szabadalma és bevezetése 1959-ben a VOLVO PV 544-nél; ez a ma már autós életünk részévé vált öv és feltalálója, Nils Bohlin napjainkig óvatos becslések szerint is egymillió ember életét mentette meg! A veterán típusok tervezésekor, gyártásakor a biztonság kérdése kiemelten fontos terület volt a mindenkori tervezőgárda számára. A masszív túlnyúlások mellett – amelyek a hátsókerekes klasszikus egyesek, kettesek, hetesek és kilencesek jellemzője volt. A motorháztető hosszát úgy tervezték, hogy egy esetlegesen az úton tébláboló, az autóval ütköző rénszarvas feje, teste a motorháztetőre kerüljön és ne a az utastérbe landoljon. A nyolcvanas évektől – az ütközési energiát hatékonyan elnyelő első-hátsó gyűrődő-zónákat és oldalütközést elhárító rendszert (SIPS) alakítottak ki, így kisebb tömeg mellett egy megbízható biztonsági utascellát sikerült kialakítani.


              


Volvo VESC Project (1972):


Volvo LCP Project (1983)

 


Volvo ECC Project (1992):

Side Impact Protection System (SIPS) 

Egy oldalirányú ütközéskor az ütközési erő nagy részét a SIPS rendszer továbbítja a tartók, oszlopok, padló, tető és a karosszéria egyéb szerkezeti elemei felé, következésképpen jobb védelmet biztosít a vezető és utasai számára. A rendszer kialakítása már a hetvenes években elkezdődött a nagyszilárdságú acél elemek, rudak és csövek beépítésével és a légzsákok elterjedésével teljesedett ki. Először a 700, 900 és 850-es típuscsaládoknál jelenik meg 1991-ben, később minden VOLVO személygépkocsi kötelező része.

A Volvo biztonsági rendszereinek kronológiája

Clive története


A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi veterán Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!

Webmester – minden, ami portálépítés!