S/V70/C70
A nagy sikerű 850-es folyamatos fejlesztései elértek egy olyan szintet, amikor már a konkurencia lágy vonalú és gömbölyített autói miatt az 1990-es évek végére a Volvo is az élek enyhítése irányába volt kénytelen elmozdulni. Új orr és hátfalat, valamint egy óvatosan áttervezett utasteret, új műszerfalat készítettek a 850-esnek, a külső műanyag részek a kasztni színével megegyezőre fényezettek. A lemezek alatt a technika azonban nagyrészt változatlan maradt. Ez inkább nevezhető frissítésnek, mint típusváltásnak, a lényeg, hogy szintén jó eladási számokat tudtak hozni ezek a típusok a gyárnak. A C70 keménytetejű és kabrióváltozata egy igazi formai remekmű lett a kategóriájában.
Erőforrások tekintetében három benzines és egy dízel állt rendelkezésre az S70-nél. A kétliteres, 126 lóerős tízszelepes, a 225 lóerős 20V turbó. A 2319 köbcentis blokkok a legerősebbek, a T5-ös 240, az R változat 250 lóerős. Volt egy 2435 cm3-es 10V verzió is 144 lóerővel. A húszszelepes turbómotor 200 LE-s, ezekhez a nyomaték adatok: 170-350 Nm között mozogtak. A már bevezetés alatt álló S80 és S60-asok miatt rövid életűek volt a 70-es sorozat, épp ezért érdemes ezeket keresni a használtautó piacon! A Volvo rajongónak igazi csemege, az utolsó igazi svéd „kocka” volt.
Források:
- https://volvowiw.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=185&Itemid=79
- https://totalcar.hu/tesztek/volvos70/
A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi veterán Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!