Please or Register to create posts and topics.

Az új motor kompromisszum helyett kompresszióval

Ahogy írtam, a félig-meddig felújított motorban nem teng túl a kompresszió (6.5-8bar), ezért a felújítás árait figyelembe véve egyelőre motorcsere mellett döntöttem.
Kerestem pár bontódó 850et aminek egyezik a motorja az enyémmel.Kettőt találtam, pontosabban az egyik talált meg engem. Az egyik nem volt túl messze (Pest megyei bontó), a másik egy kicsit messzebb. Az ígéretesebb messzebbihez elmentem megnézni. Eléggé leharcolt 850 kombi, ki is volt már árulva a nagy része. Levettem a hűtőt, hogy hozzá tudjak férni az indítómotorhoz. Direktbe kellett kötni a motort, mert hiányzott már az elektronika nagy része is. Kivettem a gyertyákat, mértem kompressziót, de 9 bar volt a maximum. Hát nem túl acélos, hagyjuk.

A másik lehetséges autó egy pesti bontóban volt. Nem lehetett tudni semmi, csak annyit, hogy behozták bontani és egyben már nem vihető, mert bontási papírja van. Nagyon (!) szép állapotú 850 kombi jól felszerelve. A helyzet ugyan ez, direktbe kellett kötni az indítómotort. Az első henger mérésekor 0 bar kompressziós végnyomás lett az eredmény. Átraktam egy másik hengerbe a műszert, de ott is 0 bar az eredmény. Na de ha már ott vagyok akkor megnézem, hogy milyen zsákmányra lehet szert tenni. Innen hoztam egy dimmert a műszerfalhoz, két ablaktörlőlapátot, hangszórókat és a keretüket a műszerfalba, gyári könyvet és egy gyári bársony mappát.

A harmadik lehetőség egy motor lett volna már kiszedve. Váltó nem volt rajta, így indítómotor sem. Na de valahogy kellene mérni kompressziót. Akadt egy automata váltó a pincében, felhoztuk és ráraktuk az indítómotort, ami szerencsére még megvolt. A középső hengerrel kezdtem a mérést, 7 bar. Ejj, de azért nézzük tovább! Első henger, 16bar és a többi hengerben is 15 bar körül volt a sűrítési végnyomás. Nem szokott egy motorban csak egy henger elkopni, nézzük belül. Gyorsan levettem a hengerfejet és találtam egy kis extrát az égéstérben. Földet, füvet...
Sokáig egy ólban volt a motor, de hogy hogyan került bele azt nem tudom.
Megnéztem a hengerfal vállasodását, de nem érezni. Karcok sincsenek egyik henger falán sem. A dugattyúk is jónak néznek ki, nem lötyögnek a hengerekben. Egyben elhoztam az egész motort szívósorral, leömlővel, hengerfejjel együtt. Természetesen adásvételi szerződéssel vettem és az autó papírjába is be lesz írva a motorcsere.

Kap egy alapos tisztítást, átnézést és remélem, hogy jó lesz.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!