Please or Register to create posts and topics.

Beltér és a kültér vállalhatóvá tétele

Az autót borzalmas külső állapotban sikerült megvásárolni, de rohadni nem rohad legalább. A beltér első (nagyon gyors) pillantásra tűrhető állapotban van, de gyorsan észrevehetőek a kókányolás nyomai.

Kezdem a külsővel: a motorháztetőt kulccsal, csavarhúzóval, vagy hasonlóval sikerült kezelésbe vennie valakinek. Az autó jobb első ajtajától hátra valami lemarta a lakkot és megkezdte a festéket is.
Kerestem egy színazonos 850 szedán donort, pontosabban véletlen bukkantam rá. Elmentem megnézni, hátha tudok belőle valami használható dolgot menteni. Nem volt túl jó állapotban, de sokkal jobban nézett ki mint az enyém. (2.0 T5 volt)
Óóóó....ennek elektromos hátsó ablakai vannak. Kell a bal hátsó ajtó és az ablakemelő kapcsolója is.
Sikerült hoznom két jobb oldali és egy bal hátsó ajtót, ablakemelő kapcsolót, pár hangszórót (sajnos a kalaptartóba valót nem találtam), műszerfal világítás fényerőszabályzóját, motorháztetőt. Az ajtókon kárpit nem volt már sajnos.

Ha már belejöttem, akkor otthon kipakoltam az autó belsejét majdnem teljesen. Levettem a jobb oldali ajtókat, az elsőben kicseréltem a kilincset de az üveget nem, mert a sajátomban sem a gyári üveg volt már. Illetve gyári, de újabb. Az új hátsó ajtóban ott volt az elektromos ablakemelő, de sajnos az autóban nincs befűzve a kábelezése, azt majd utólag kell megoldani. Persze a kárpitokat is cserélni kell, mert a manuális ablakos kárpitban nincs hely az ablakemelő kapcsolónak.

Na de a beltérben is dolgozott Mekk Elek. A tetőkárpit felszegezve, az ajtókárpit betétei csavarozva, pedig a csavarok kiszedése után is tartottak a bolhák rendesen. Váltószoknya szintén csavarozva.
Amikor kiszedtem az üléseket akkor tűnt fel, hogy a jobb első ülésnek nincs is ülésfűtése, a bal oldalinak van, de nem működik. Ha már a jobb első ülést cserélni kell fűthetőre és a bal első sem javítható akkor a fűthető hátsó üléseket is be kellene szerezni, egyben az egészet. Vagy már megint túlgondolom?

A kárpitok és az ülések kiszedése után előjöttek a kókányolás további nyomai. A műszerfal bal oldalától egy kábelköteg ment hátra a hátsó ülés alá, de bekötve nem volt és csatlakozója sincs. A műszerfalnál szintén le volt vágva egy kábel kivételével. Egy piros vezeték ment fel a műszerfalba, de az meg alul volt elvágva. A jobb oldalán is találtam egy GSM antennakábelt ami ment hátra a csomagtartófedélbe, mert nyilván a csomagtartó fedelét kellett középen kifúrni egy jó nagy antennának. Persze a jobb oldalon is találtam levágott kábelt, amit szigeteltem és rögzítettem.

A kárpitok alatt, a SIPS keresztmerevítőben és a fűtéscsőben találtam "kincseket" 36 Forint, két öngyújtó és egy cigaretta formájában. Kiszedtem, legalább nem zörögnek.

Ha már az autó belsejét kipakoltam, akkor a csomagtartót is kiürítettem. A bal hátsó lámpánál a lámpavezérlőre van rákötve a vonóhorog áramellátása is. Hát nem autóvillamossági műszerész csinálta az biztos. Lásd képek. Utánfutónál a féklámpa nem is működik. Vettem új vezetéket és újrakábelezem egy kis segítséggel.

A tetőkárpitot kell még kivenni és kárpitosnak megmutatni, közben takarítom a kárpitokat és beraktam egy páraelszívót az utastérbe.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Webmester – minden, ami portálépítés!