Please or Register to create posts and topics.

A fűtés és a vízhűtés anomáliái

Az autóban a motor hűtőköre furcsaságokat mutat a hengerfej felújítása után is.
Bármeddig van a tágulási tartály, azt jelzi, hogy nincs hűtőfolyadék. Ezt szerencsére könnyen orvosoltam egy új érzékelővel.
Viszont a víz fogy az autóból. A hengerfej felújításakor kapott új tágulási tartályt is, mert a régin javítás nyomai voltak és az gyanúsnak nézett ki. Természetesen a vízkörben minden tömítés cserélve lett amit meg kellett bontanom.
Azt vettem észre, hogy a tágulási tartály oldala vizes. A sapka alatt nyomja ki a vizet, de másik sapákval is ez a helyzet.
Elkezdtem figyelgetni, hogy pontosan mi is történik: Beállítottam a vízszintet a minimum és a maximum jelzés közé hideg motornál. Elindítottam és hagytam, hogy melegedjen. Amint elkezd melegedni nő a vízszint is és nyomja ki a sapka alatt.  Ha leállítom a motort akkor a vízszint azonnal leesik de annyira, hogy a tartályban már nem is látszik. Gondoltam, hogy levegős a rendszer és kinyomja majd magából. Levettem a sapkát és hagytam járni. A vizet elkezdte kinyomni, de nem nagyon buborékozott. Jó sok fagyállót elhasználtam, hátha kinyomja magából a levegőt, de semmi haszna nem volt. A vízcsövek a hűtő alján és a tetején is melegek, szóval a termosztát nyit. Egyik cső sem keményedik fel, és a víz is tiszta, szóval nem dolgozik bele a motor.
Na ilyenkor mi lehet? A tavaszi motorcserére időzítettem a hűtőcsövek teljes átvizsgálását is.

Addig a belteret kezdtem mindenféle fertőző dologtól megszabadítani. Lebontottam a kárpitokat és a műszerfal alatt a kábelek nedvesek és csúszósak. Ahha! Szóval a radiátor ereszt. Szét is bontottam és a házába benézve láttam is, hogy rózsaszín a radiátor. Hát akkor ez csere lesz.

Megjött az új Hella radiátor, szóval kihúztam a klíma kondenzvízelvezető csövét, félrehúztam a váltó kábelét, a fűtésbox alá bedugtam egy zsákot és levettem a csöveket a radiátorról. Kifolyt a víz, kivettem a zsákot és akkor jött a felismerés: igen, lyukas a zsák.... nem is én lennék...
Na de gyorsan kidobtam a zsákot, szerencsére nem folyt szét sok. Feltöröltem és kivettem a radiátort. Volt rajta egy felirat miszerint: V70 és bontott. Szép rózsaszín volt, tuti eresztett.
A vízcső csatlakozása már kókányolva volt egy kis sziloplaszttal. Pont olyannal, mint ami a motor forgattyúsházában is volt. Na azt le is szedtem onnan és egy új tömítéssel be is raktam az új radiátort.
Meglepően könnyen bement a helyére, jó lesz ez.

Feltöltöttem a hűtőrendszert fagyálló mixxel, bemelegítettem a motort, kapcsoltam fűtést és figyeltem, hogy csöpög-e valahol. Meleg az van bőven, nem csöpög sehol. Viszont ugyan úgy nyomja ki a vizet a tágulási tartály tetején és szörcsög a fűtőraidátor.

Szóval a raidátor csere nem oldotta meg a hűtőfolyadék kifújását, de legalább nem nedvesedik az utastér és még hideg sincs.
Tettem páraelszívót az utastérbe, remélhetőleg összeszedi a maradékot.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!