Please or Register to create posts and topics.

A motor és annak hiányosságai

Megvásárlás után az első lépés az volt, hogy az autó műszakilag jó állapotú legyen.
A motor ette a vizet és nőtt az olajszint egy kis benzinnel és vízzel.
Hát ennek hengerfej problémái lesznek, gondoltam és nekiálltam szétkapni a motort.
Hengerfej le, a tömítés pár helyen átszakadva, négy henger normális állapotúnak tűnt, de az ötödik olyan, mintha vadonat új lenne. Szépen lemosta a víz és a benzin.
A hengerfejet elvittem gépműhelybe egy síkolásra, szelep és szelepfészek köszörülésre, szelepszár szimmering cserére és nyomáspróbára. Ahogy a szaki mondta, 0.4mm hajlás volt a hengerfejben.
Levettem az olajteknőt, kitakarítottam a teknőt és a motort is.
Összerakás közben jöttek a problémák:
Az olajteknő csavarjai közül pár meg volt szakadva.
Az új hengerfej csavarok szépen bementek a helyükre, de a henger felső részének a csavarjai már problémásabbak voltak. Pár darab meg volt szakítva, egy pedig nem gyári méret.
A vezérműszíj feszítőpatronjának a rögzítőcsavarjai szintén meg voltak szakítva.
A feszítőgörgő csavarjának a feje elnyalódva.
Az összes levegőcső lyukas, de nem csak a két végén.
A benzincső visszafolyó ága szintén lyukas.

Rendben, az új alkatrészek úton, kicserélem és nem lesz semmi gond. Már megint optimista voltam...
A rendelt alkatrészek közül egy pár nem az volt amit rendeltem. Például feszítőgörgő helyett vezetőgörgőt kaptam. A vez. tengely szimmeringjei rossz méretűek voltak, de csak két darab a négyből. A vezérműszíj és a hosszbordás szíj is rövid.
Pedig motorkód és évjárat szerint rendeltem. A legviccesebb az, hogy a termék angol cetlijén jól, a magyar cetlin rosszul szerepel.
Visszaküldtem és vettem máshol jó alkatrészeket.

Amíg megjönnek az alkatrészek addig is haladni kellene valamivel. Kitakarítottam a PCV tartályát és csöveit, a szívósort és megnéztem a VVIS vákuumdobját. A dob jónak tűnik, de nem kapcsol át. Fura..

Na de mi legyen a megszakadt csavarokkal? Szerencsére az olajteknőnél nem ereszti az olajat, a hengerfej felső részének a rögzítése pedig új csavarokkal jó lett. Kivétel a testkábel rögzítése....
A veszítőpatron csavarjai viszont problémásak, gyakorlatilag nincs menet a blokkban, nagyon elérhetetlen helyen van, így a menetjavító nem megoldás, felfúrás nagyobb méretre megint nem kivitelezhető.
Menetrögzítő lett a megoldás és egy tavaszi motorkivétellel egybekötött menetfelújítás.

Kicseréltem az összes levegő és benzincsövet, szíjat, görgőt, gyújtást, gyertyákat, tömítéseket, összeraktam mindent és ment is az első indítás.

Első körben gyertyák nélkül, kézzel átforgattam a motort, simán forgott - jó lesz ez - gondoltam. Indítómotorral, de ü.a pumpa és gyertyák nélkül is átforgattam, minden rendben.
Beraktam a gyertyákat, a pumpa biztosítékát és indítottam. Könnyen el is indult, nem volt semmi gyanús hangja a szokásoson kívül. Na de miért csörög ha új hidrotőkék vannak benne? Már bontották a motort régebben és 4 hengerbe új, Ina gyártmányú hidrotőkéket szereltek. Jó állapotúnak tűnt mind a 20, olajat nem eresztették el nyomásra sem.

Próbakör után minden normálisnak tűnt, sokkal élénkebb lett a motor, ereje is sokkal jobb lett, de még mindig nem az igazi.
Na akkor nézzünk kompressziót. Meleg motornál kivettem az összes gyertyát, bele a nyomásmérőt, benzinpumpa biztosítéka ki, teli gáz és indítás. Minden egyes hengernél így mértem és rosszul is lettem:
1: 8 bar
2: 6.5 bar
3: 7 bar
4: 6 bar
5: 7 bar

Na itt jött el a nagy kérdés, hogy most mi legyen:
Motorfelújítás? 10.000Ft a síkolás, 40.000Ft a fúrás és 42.500Ft a dugattyúk darabja. Ha bontom a motort akkor még kiderül, hogy főtengelycsapágy, hajtórúdcsapágy stb...
A másik lehetőség a perselyezés: 225.000Ft a perselyezés, a jelenlegi dugattyúk bemérése és a motorblokk síkolása. Ha a dugattyúk jók, akkor új gyűrűkkel mennek vissza, ha nem jók akkor dugattyúkat is gyártanak bele.
A harmadik lehetőséget választottam, kerestem egy használt motort. A negyedik lehetőség az autó eladása/bontása lett volna, de azt csak a legvégső esetben akartam. A kaszni szerkezetileg nagyon jó állapotban van, kár lenne.

Jelenleg az autó használható, nem melegedik túl, olajat nem eszi, de a hűtővízzel vannak anomáliák.
Nem túl erős, de azért tisztességesen megy. A vízre figyelni kell, mert fellevegősödik valahol a rendszer és kifújja a tágulási tartálynál.

Na de az új motor ott pihen a műhelyben hengerfejjel, szívósorral, leömlővel együtt. Csak a blokk lesz cserélve, tavasszal. De az már egy másik történet.... 😉

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

A szívósort lehet, hogy egy kicsit túltoltam....

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!