Please or Register to create posts and topics.

Apróságok amik kimaradtak (4. rész)

Tisztelt fórum olvasó!

Ebben a posztba ilyen vegyesen lesznek az apró javítások felsorolva, amik külön-külön 1 posztot felesleges írni, ezért így összegyűjtve lesznek.

Valamikor az elején említettem, hogy a műszerfalon nem működik a töltés jelző lámpám. Azt meg kell csinálni, nincs mese. (Szerintem, ha nem említem, senki nem veszi észre) Műszerfal sokadik kiszerelése után a nyomtatott áramkörre azt találtam ki, hogyha úgyis a testelés szála rossz, meg alapbál is majdnem minden szál ugyanaz. 1 vezetéket szétszedtem 3 szálasára, és az izzók alá lefogadtam. Lásd csodát müxik minden. Kb. pár hónapig működött utána már nem foglalkoztam vele egyáltalán. 😀

Kipufogó is probléma volt a műszakin, hogy 1 baromi nagy kályhacső ne legyen már. Facebookon 1 kis keresgélés után akadtam rá Pitykó mesterre. Mezőtúron található a rendelője. Komplett saválló rendszert fabrikált ott helyben, előre megbeszélt dobokkal hogy azért legyen 1 kis hangja, de ne üvöltsön mint a sakál. A végeredmény teljesen elfogadható lett, szívócsőtől a kipufogóig. Csak ajánlani tudom, nagyon szép varratokat csinál.

Kapcsolók háttérvilágítása volt még olyan eset, hogy miután megcsináltam találtam 5$ körül darabját kompletten. Ebay-es témába meglehet oldani teljesen jól működőre darabját 20 Ft körülre. Kell hozzá venni LED-et meg ellenállást, utána a foglalatot meg a forrasztó pálkával kimelegíteni, hogy bele tudjon menni az ellenállás. 2200 ohmos ellenállást használtam előtét ellenállásnak, ami egyedül a kesztyűtartóban tűnik kevésnek. De oda több LED lenne a tökéletes megoldás.

Gyújtáselosztónál volt 1 olajfolyás, ami sok gondot okozott. Elsősorban minden olaj, ami ott kiment azt a lendkerék és a tengelykapcsoló csapta szét a váltóházban. Hosszas utánajárás után prés alá raktuk a tengelyt. Hosszirányba lett a tengely kinyomva, a ház pedig alátámasztva. Ott volt a tengelyen 1 szimering ami már kő keménységű lett az évek alatt. Méretben nagyon hasonló szimering lett rendelve, és meg is szűnt az olajfolyás. Távtartás miatt és a súrlódás csökkentése véget rakhattak erre a tengelyre 2 fém alátét közé 1 bakelit lapot. Ez csak tipp, hogy bakelit, de azzal lett helyettesítve. Vastagságán 1 picit csiszolópapírral csökkentettem és utána mintha 1 teljesen új elosztó lett volna belőle.

Az elosztó olajfolyásának a megszüntetése ellenére csak volt még 1 kevés olaj a blokk hátulján. Szelepdekni tömítés volt. Ami szintén az évek alatt olyan szépen rásült, hogy emlékszek 1 délután több mint 4 órán keresztül mást se csináltam csak szedtem le a tömítést. ÁÁÁ nem volt kemény. Kis kalapáccsal ajánlom elkezdeni az ilyen ráégett tömítések eltávolítását. Picit kocogtatni kell a tömítést és szépen elkezd majd elválni a felülettől. Vagy nem XD ha annyira rá van égve, akkor marad a türelmes csiszolás.

Ez sok kis apró javítás, hogy nekem ez az autó mennyi emléket okozott. Jót, rosszat, kellemeset, borzalmasat, legyen bármelyik, nem látom azt az opciót, hogy én bármikor is kiadjam a kezeim közül ezt az autót. Ez nekem többet jelent, mint 1 excel táblázat ahova beírjuk, hogy mennyit költöttünk az autóra, aztán szörnyülködünk 1-et, hogy jaj Istenem már megint mennyi pénzt szórtunk ki az ablakon.

És ezek a történetek után történt a balesetem. Ahol elhatároztam, hogy ez az autó 1 menthető állapotba van még. Erről a feltámadásról is lesznek irományok, videó is tervbe van véve. Folytatás várható 1 hét múlva ismét!

Én Levente voltam és szeretném megköszönni, hogy elolvastad a történetemet, váljék hasznára minél több márkatársam hasznára az információ, amit megosztottam veletek.

Old volvos never die, they just get faster!

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Pitykó mesternek a műve:

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Az elosztófedélról pár javítási kép

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!