Please or Register to create posts and topics.

Projekt 754SE

Egy 1999-es V70 B5244S 1992-es 850 B5254FS motor implementálása egy kivénhedt 1986-os 744 kaszniba.

Igen, szívó. A "ménemturbos?" kérdésekből elég volt, köszönöm. Nem, MÉG nem megy, de már közel a finish, Kecskeméten már kábelezik, a mechanika 99.99%-ban kész, egyes motorfunkciók már tesztelve (gyújtás, befecskendezés, főtengelyjeladó, hűtőventi, o2 szenzor). Még pár biszbaszra várok, aztán kiderül mennyire költöttem el szarul egy gurigát, aztán mehet lakatoshoz, mert időközben szublimált a padlólemez. 😀

Marha hoszú a sztori, később bővítek.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Bővítés No.1:

A hol is kezdjem poszt...

Elég hosszú a kocsi sztorija önmagában is, bár a lényegesebb események kb két éve kezdődtek.

Az autó svájcból származik, még megvan a gyári könyvbe betűzve az átvételi elismervény, vagy mi, nem tudok franciául. Egy akkor még fiatal nőcié volt. 2.3 karbi, automataváltó, "sibeda", hófehér tepsi szedán, kellett ennél több 85 év végén egy svájci nőcinek? Kötve hiszem :D. '91-ben hozták magyarországra, ugyanis a hölgyike a jobb elejét picit megnyomorgatta. Itthon kikupálták, használták egy évig, majd.... a legendák szerint az akkori tulaj úgy látta a legjobbnak ha nyit egy kocsmát, hiányzott némi lóvé, ezért potom pénzért megvált az autótól.

Ekkor vásárolták meg szüleim az autót, '92-ben. '93-tol '97-ig édesanyám használta az autót. Ezután '97-ben úgy alakult, hogy a kocsinak mennie kellett a háztól, így elkerült tőlünk egy pár évre, de valamikor, azthiszem 2002 környékén visszavásárolták a kocsit, muter' használta tovább vígan.

2009-ben megszereztem a jogosítványom, az autó akkor már csak tartalékként állt a betonon, jó két évet. Néha azért még megjáratták, de nem sűrűn. Így 2010 tavaszán fater' felajnálotta, hogy ne nézelődjek hahun semmi után, nem kell átíratni, óccsó' marad a bizti, százasé megvehetem. Így megvettem. Használtam, először köpködtem ,hogy pfej automata, pfej karbi... de azért jól néz ez ki bakker... aztán megszerettem. Nagyon.

Mivel faterék egy ideig nem használták, így eleinte volt probléma az autóval bőven. Beállt fékek, retek alapjárat, nemhúz, mosthúz de má hol, etc...
De idővel megjavítottam rajta mindent, kicseréltettem a küszöböt, befoltozták a taposót (erről később talán részletesen írok, "mókás" sztori.), ééés még sok millió piszlicsáré szar...

2016-ban annyit szoptam a motorral mint addig soha, pedig kipucoltam egy év alatt kétszer a karbit, újratömítettem, AC membrán átszakadt, televerte benzinnel a 200km-t futott friss olajat, egyre többet keheskedett az autó. Már korábban megfogalmazódott bennem egy motorcsere ötlete, mivel a volvo mellett az amerikai vasak a szenvedélyeim... legyen vényóc'!... Na de mi? Hogyan? Milyenhíd? Milyen váltó? Egyáltalán milyen motor? Motor... akkoriban bukkantak fel képek az itthoni (szerinte mindenki tudja kié az autó 😀 ) BMW V8-al épített 244-ről. Majd videók. Piszok jó hangja van... de nem elég amerikás. Első körnek jó kiindulópont volt, irány az ebay. Chrysler.. meh.. nem volt akkor populáris, ütőképes swaphoz használható motorjuk. Nézzünk fordot, elöl az elosztó, legalább nem szopás gyújtást állítani. Kerestem fórumbejegyzéseket, cikkeket, videókat. Pár 7/9-es épült 351w motorral (351cid "windsor" 5.8l), volt aki modular  4.6/5.0-t tett ilyen autókba. De a legpolulárisabb és legegyszerűbbnek tűnő megoláds a GM LS motorjai voltak. EFI, COP, alacsony profilú, modern, de OHV vezérlésű motorok, alu fej, változóan alu vagy öntöttvas blokk. Bárhol kapni kint, filléres tétel egy truck öntvényblokk. 4.2L-től egészen 7.0L-ig bármi, tuiningalkatrész mint a tenger. Utánajárás, van hozzá leírás, lehet motorbakot, váltótartót gyártani, mind 4L60 automatához, mind Tremec T56/TKO6060 6sebességes kézihez. Príma! Azt rebesgették az akkori amcsi figurák, hogy 200dollárért hozzádvágnak egy motort, egy pick-n-pullban. Motorkód keresgélés, mi micsoda.. LS1, LS2 LS3, LS6, LS7, LSA élből kiesik, alumotorok, c5/c6 Corvette, 4/5gen Camaro, GTO, G8 GXP volt az eredeti gazda, 5000 dollár alatt ebayes bontott nincs, plusz konténer haza, plusz váltó, etc... Ennél kisebb büdzsét terveztem a célra, nem erre akartam elkölteni minden pénzt a világon. Vortec truck motor, széles választékban 4.2, 4.8, 5.3, 5.8, 6.0, 6.2, hadd ne folytassam... 😀 A sweet spot nagyjából 5.8 és a 6.2 környéke volt, 1000-1500 dollárért már volt motor. ECU nélkül. Némelyik olajteknő nélkül. Vagy valami más nélkül ami azért kell egy motor "egészséges" működéséhez. Még mindig drága, a 200 dollárhoz képest amit rebesgettek, tremec t5/t56 (5/6seb kézi) váltó ha nem vagy ott és nem te veszed ki szintén picsadrága.. oké, akkor ezt napoljuk el. Aztán valaki küldött valami ilyesmi videót:...

Muter' 2.4 szívó s80-ja meg az előző 10 évben nem romlott el... megy is rendesen ahhoz képest, hogy csak 170 ló, és kurvára éltem a hangját, még ha le is volt folytva... egyébként sem egy gumifüst masina kell, nem a vácin akarok kúpolni, egy finom 5hengheres, napizni, hátsókeréken. Hát így indultam el a lejtőn....

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Akár ez a videó is lehetett volna jó!

Ennek sincs rossz hangja. És megy is. Nem kicsit.

Láttam már, de ez egy B234F+T 😉

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-09-25, 23:07

Láttam már, de ez egy B234F+T ?

És? kicsit mintha az a "de" negatív felhanggal lenne. 🙂 😛

Redblock. Itt white swaprol lesz szó kizárólag 😉

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Update!!!! Már durrog! Szóval minden van, csak rossz helyen a gyújtás/befecsi! Holnap megyek Kecsóra, megnézem mi a tosz van 😀

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-09-27, 22:59

Update!!!! Már durrog! Szóval minden van, csak rossz helyen a gyújtás/befecsi! Holnap megyek Kecsóra, megnézem mi a tosz van ?

Láttam face-n a videót. Mit raktatok rendbe, h elindult?

Lesz leírás a problémákról?

Gyújtásszöget. Mentem egy fél karikát a kocsival, de valami iszonyatosan kopog belül... :/ Átkerült a kocsi kecsó másik végére, Szücs Nándiékhoz, motor kivesz, kinyit.. 🙁

Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-10-05, 09:55

Gyújtásszöget. Mentem egy fél karikát a kocsival, de valami iszonyatosan kopog belül... :/ Átkerült a kocsi kecsó másik végére, Szücs Nándiékhoz, motor kivesz, kinyit.. ?

Amikor megvetted nem volt indítva? Gondolom akkor nem volt ilyen hang.

Mi sérülhet egy áthelyezéskor?

 

Fogalmam nincs, semminek nem kellett volna, nem értem az egészet. A kocsit amiből a motor van lábon vittem a 3-ik kerülteből szolnokra....

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-10-06, 19:59

Fogalmam nincs, semminek nem kellett volna, nem értem az egészet. A kocsit amiből a motor van lábon vittem a 3-ik kerülteből szolnokra....

Szép kilátások! 🙁

Bővítés No.2 sztoriilag.. szolnokiasan... 😀

Folytatván a gondolatmenetet, illetve inkább az idővonalat, és nem a jelenlegi hiba/problémalistát...

Soröt.. szívó... mint anno, az öreg versenyautók, erőből, nem luftból, 170 ló, perfekt napi közlekedésre. Elindult a vezérhangya, turbobricks fórum, itthoni builderek faggatása, hogy mit mivel? "ne buzizz a szívóval ,rakjál turbóst!"... nem...szívó. Pont! váltó? vagy BMW 25tds getrag vágott haranggal vagy volvo m90, az is bírja ezt a terhelést, bőséggel, de legalább felmegy kérdés nélkül, DE jóval ritkább. Akarom mondani JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓVAL ritkább, fehér holló.... jó akkor bmw, flex, awi.. cimbikkel beszéltem a témát, "hű..hátde bmw váltó???" "nyeles tengely?" "csak van más metódus" "van ilyen tds váltóm ,szólj ha kell ,bár egy könnyet elmorzsolok amikor szétvágod".... mire jött Tittye, hogy ne buzizzak a bmw váltóval, csak a volvo! Csak találok m90-et. Azkivanzárvamertaligvanésamúgy..... hopp.. van itthon nem is messze, m90 white. Állítólag keveset futott, off autóból t5 swappal. Kell. Beültem a kehes karbis 740be, szétszopkodtam az utat a vákuumcsövekkel, de elmentem (-tünk, hű társammal Kálmánnal), megvettem. Hazavittem és egy hétig csak nézegettem. Van egy white m90-em. Elkezdtük. Na erre kéne motor, de a bontott motorok 150 felett mennek, komplett papír nélküli autókat meg láttam néhanapján felbukkanni hahun/fb csoportokban feleennyiért. Ekkor fogalmazódott meg bennem ,hogy lesz ami lesz, majd felugrik egy donorautó kompletten, nekem csak a motor kell, a többi a kalózok martaléka lesz, ha kijövök "nullára" az perfekt! Fel is ugrott hahu-n egy 850 2.4 20v 170PS. 95e ft. Leírásban tisztán, érthetően "önindító csak kattan, de nem forgat". Egye fene, menjünk el nézzük meg, nagy baj nem lehet. Odaértünk a keheskével, akibe már fért volna egy hengerrel több, és cukorkával (Ákos barátom azóta 2.4t-vé avanzsált kegyetlen sleeper V70-e), tehát komplett volt a galeri, a pali a kerítésen pillázott is kifelé, hogy na ezek itt szétszedik a kocsit, lófasz lesz, nem eladás. Így is történt ,az első másodperctől gyanús volt a gépjármű: Tittye azonnal kiszúrta a klubos matricát, "ezt a kocsit valaki már elengedte..." és igaza is volt, az összes kasznielem körbeverve, valószínűleg taxi is volt valamikor életében, ezt jelezte a csomiajtón a tátongó lyuk, a CB antenna helyén, kárpitok egytől egyig peremtől peremig leválva, szétkúrva... "ezt ki se lehet árulni" hangzott el a hátam mögül valakitől a mondat. Nem baj ,tegyük bele az akksimat, nézzük mit csinál. Tényleg csak kattan, hiába ütlegeljük, hiába gecizünk vele, csak kattan. Én meg nem akartam olyan autót venni, amivel még foglalkoznom kell swap előtt, szóval, hagytuk is a bánatba. Majd a tulaj nagylelkűen felajánlotta, hogy 70-ért is vihetjük. Köszinem, tréler, apám farka, szarulisnézki, foglalkozni is kéne vele, nagyonnemköszi.... ez volt az első donornézés. Ez után vártam. És vártam. És vártam... a megfelelő autó felbukkanására. Pont esküvői kiálláson voltam egy off autóval, a 13. ker. Béke térnél, amikor valaki küldte a hirdetést. 1999 Volvo V70 2.4i 170PS osztrák papíros. Ez a donorom. Ez kell, ehető állagú autó, még be is lehetne papírozni akár (utólag visszagondolva kár ,hogy nem tettem, legalább most is volvoznék, és nagy kufferral 😀 ) előre egyeztetve megtekinthető. Felhívtam a telefonszámot, megnézném a kocsit! Persze komplettóni a galerivel érkeztünk, "A" tálibátorral 😀 Na most... kiugrál egy kis fing autóból  két hobbiját megunt testépítő, egy colos meg egy törpe. Mindeni azt képzel a névhez amit akar, Kálmán, Ákos, Tittye és én mentünk megnézni a kocsit. Ákos persze előtte felajánlotta, hogy menjünk a V70-el, de faszomat fogom én más benzinjét égetni! 😀 Becsörgettünk, kijött a tulaj, pittbullkutyákat visszakergette a kerítés mögé, itt a kulcs, nézzétek körbe, közben  ment a "sztoritájm" rozsdamentes, makulamentes kaszni, dieselhez  vette donornak, csak a komplett autó nem stimmel a vason kívül az övéhez, megválna tőle. Egész fasza bőrbelső, pöcröff indul, nem agyonvert bódé.. Tittye: Ezt vedd meg, ez jó. Úgy lett, Filléres jóska módján mind a 35ezer forintot ami volt nálam letettem foglaló gyanánt helyszínen, megbeszéltünk egy későbbi időpontot amikor kifizetem a vételár maradékát, és hazaviszem a kocsit, tetszett. Már-már sajnáltam elbontani. De alkatrészeiben tovább él, a mai napig sok autóban, sok barátság köttetett vele, és feléleszti azt a vén csótánykurvát, a szerelmem, amiben anyámék anno '92-ben mózeskosárban hazavittek. Na ezek az autók szoktak elkelni több millió forint ráköltött összeg után legfeljebb két kilóért... R.I.P. Ezüst nyíl.....

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Bővítés No.3 Háh! kettő egy nap! 😀

Szóval Megvettem a kocsit, 1999 V70 (MY2000) 2.4. Szívó!!!!!!!!!!!!!!!!!, 170 Paci, pont ahogy tetszett volna a 740-ben RWD applikációban. Az ex-tulajjal azóta is jóban vagyok hálistennek, príma fickó!

Vigyük haza! Oké! mi a legális út? Trailer.. hááát a afaszomat fogok negyvezret költeni egy 3.ker-szolnok túrára, maradjon low budget a cucc, nem vagyok miliárdos. P rendszám. "Illegál bérelni", szarok rá, hazavisszük. Úgy is lett. A csomiajtót a helyszínen cserélni kellett, mert valami pöcs beverte az eredeti üveget, de már első nézésre is az volt az egyezség, hogy kapok egy 850 ajtót üveggel a helyére, "vigyemapicsába" jelleggel. Kifizettem a kocsi maradékát, közben mielőtt az utolsó 10ft-ost átadtam volna a "galeri" (azóta név is keletkezett, Bricksquad a.k.a. Volbros) már vakarta le az emblémákat, így lett Kálmóknak 1.8T-5 440-je például... 😀 Megoldottuk a problémákat, elindultunk, integettünk. Kisérőkocsi pipa, szerszámosláda pipa, rendszám pipa, minden fasza, nagy baj nem lehet! Tankoltam,lemostuk a szélvédőt, a kocsit, keréknyomás ellenőrzés (Itt is megköszönném Ákosnak a pótkereket a sajátjából, ugyanis az egyik kerék az autón nullás volt, tehát amint felfújtad, le is engedett) a legközelebbi kúton így, komplett pakkban, indulűs haza, hungária, erre, arra, mindenkinél otta térkép, kövess, énkövetlek, stb.... csak a hungárián a 13 kerületben annyit láttam a tükörből ,hogy Ákosék mögülem ki, majd vissza, ki, majd vissza, és ezt eljátszották.. sokszor, csörög a telefon Kálmánnál a jobbegyben..... "elbaszott fékszagotok van, álljunk ki" na akkor ütött be az, amit mögöttem már éreztek 5 perce, gyengül a fék! A követketző lámpánál már jóval erősebben kelet nyomni a pedált, az azt követőnél pedig örültem, hogy megálltam. Hálistennek volt egy benzinkút a nem messze, oda bekanyaodunk és diagnoztizáltuk a problémát. A bal hátsó féknyereg 2 év állás után úgy döntött, hogy megszorul. A galerinek hála elkerültük a pánikot, az éhséget, és a szerszámhiányt is, mindenki készült, szörnyen hálás is vagyok a mai napig az egész buliért, még ha nem is látszik 🙂 a fékhibát elháríttotuk, legalábis reméltük. Gödöllőnél megnéztük mennyire meleg a balhátsó felni. Semennyire, akor trepni. Úgy is volt, hosszú egy, hosszú kettő, hosszú három " marhára megy ez a kocsi" utazós négy, öt. Hazaért. egymás mellé álltak, és konstatálták az elkerülhetetlent. Egyikőjüknek mennie kell, hogy a máűsik tovább élhessen....

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Bővítés, avagy inkább folytatás No.4

2018 Január végén kihúztuk a motort a 740-ből Kálmánnal. A roppant egyszerű művelet (nagy lószart, sose volt levéve a váltó a motorról, ránézésre kardánkereszt se volt cserélve sose - itt jegyezném meg, hogy elég jól bírta azért, nem ropogott, nem volt szétkopva, pedig az autó lassan 400 ezret futott - az összes létező csavar kínszenvedés volt innentől, főleg akna nélkül...) közben konstatáltam egy egész egyszerű, egészen pofátlan, és egészen "hogy erre én mi a picsáért nem gondoltam?" hibára. Le volt lazulva a szívósor. Persze, hogy állandóan állítgatni kell a karbit, meg falsot szív, meg durrog, meg nem indul, meg leáll itt, leáll ott, egyi kvákuumcső idedug, mási kamoda, olyan szezonális jelleggel... Pedig evileg bontatlan motor... Utólag kiderült, hogy az a pár év amíg nem fateréknál volt, azzal telt el részben, hogy a debil tulaj levetette a hengerfejet (ezt a részét máig nem értem miért volt szükséges) és lekrómoztatta... most figyelj.. a KIPUFOGÓLEÖMLŐT! Nyilván a második 40 kilométer után ez le is pattogott, de kedves egészségére, csinált nekem galibát...

De nem ez a lényeg. A 740ből kint volt a motor, vadásztam az esetleges hiányzó, időközben hiányzónak mutatkozó alkatrészeket folyamatosan, pörögtek a hetek-hónapok. Lett teknő, 850 olajhűtő termosztát, alsó-felső kuplungmunkahenger, pedálsor, m90 shifter, t5 szívósor, t5 japanifold, m90 kardán, megjöttek a motorbakok angliából, összegyűltek a cuccok 2017 novembertől 2018 nyaráig. 2018 Augusztusra jutottam el odáig, hogy kikerült a V70-ből a motor, nem akartam kivenni amig nem kész a transzplantációra, egyrészt biztos akartam lenni benne ,hogy utolsó percig indul, másrészt nem nagyon akartam autóból kivéve tenni jobbra-balra, fel, le.. nem olyan pici cucc, a hely pedig limitált. Hamradrészt pedig madjnem leszívtam magam mire találtam olajszívócsövet 960 motorról. egsézen az internet bugyrainak bolgár bontós webshopjáig kellett másznom. Valakit valószínűleg csúnyán leszopattam ,mert a teknőt nem rendeltem be, csak a csövet 😀

Szóval 2018.08.22-én bekerült a moci a (mostmár) 750be. Lepucoltam a motort, de csak úgy haladósan, segédberendezéseket, váltót is áttörölgettem. Igazság pillanata: Valóban idevaló ez a váltó? És mint amikor a.... aaaaa... bármi a bármibe amik tökéletesen illeszkednek (ide mindenki azt gondol amit akar 😀 ) összecsúszott a váltó a motorral, de úgy patentul. Furatok mind a helyükön, príma. Ácsi.. innen valami hiányzik... az önindító kupakja.. megint csúszi ka projekt. Nembaj, önindító nélkül testfit. Az istennek nem akar bemenni, magasan is áll az eleje, meg a tűzfalon is felkoppan. Vad turbobricks fórum túrkálás következett. Na ahhoz a részhez nem jutottam el az adott fúrumpostban ,ahol éppen én is jártam. Kell egy sorhat vízcső, módosítani, hogy a fűtésradi csöve elférjen, szintén pont egy hengerrel rövidebbre kell szabni, pont mint a teknőt, olajcsövet. Jó, akkor vízcső ki, nézzük úgy. Bazmeg alul még mindig felül, mi a picsa? Stabrúd. Nem fér el a dekli. Vad telefonálások... "vagy távtartózod a gyárit, vagy PRV V6 stabot keress, de sok szerencsét az utóbbihoz, az egész kerek világon nincs, az is biztos. Ja, a vízcső is lemaradt, akkor jó keresgélést, sok szerencsét!" Lett. Mindkettő. Október környéke volt. Vízcsőmódosítás, szépen lánggal hegesztve, stabrúd a Debrecenből zsákmányolt 740 turbo alsó merevítővel együtt elugrott a szinterezőhöz, és már bolhák voltak a bugyimban, hogy tiplizhessek végre Szolnokra és rakhassam fel a vízcsövet, be a motort fixre. Az volt az a pont amikor az atuónak pestre kellett jutnia, mert csak aknán tudom normálisan befejezni, illetve így a további műveletekhez nem kell minden hétvégén oda-vissza 3-4 órát autóznom, hétközben esténként is tudom csinálni akár, gyorsabban halad a projekt, egyébként is pesthez közel volt tervben a műszaki vizsga. Megvotl a teszt, perfekt fit. Minden elfér mindenhol. Következő lépés a v70 kábelének kibontása volt. Úgy szólt a fáma, hogy ha minden megvan, minden fix, akkor jön fel a kocsi pestre. Erre 2018 decemberben került sor, addigra jött ki a lépés. Innentől kicsit felgyorsulnak az események, be kell szúrni a kábeleket, olajat bele, és hadd szóljon! Gondoltam én. Innen jött a kálvária, meg az "utólag-jöttem-rá-hogy-leszopattam-magam-nagyon-csúnyán" rész

 

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom and Levente have reacted to this post.
DinomLevente

További fotók az előző posthoz:

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Levente has reacted to this post.
Levente

Ismét. És a kövi post "előzetese" az utolsó képen 😀

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom and Levente have reacted to this post.
DinomLevente

Folytatás No.5

Össze volt készítve minden a kocsiba, kábelköteg, kábelköteg, ééés még több kábelköteg. Még it sem volt gyanús a dolog. Sebaj. Eljött a "nagy nap" trélerrel szolnokra le, trélerre fel, irány pest, proex. Mielőtt bármi történik, ne égessük szét a rövid öntvény leömlőből esetlegesen kicsapó lángcsóvával a jobb tornyot. Lemodelleztem egy td04 turbotalpat, kivágattam vízzel 6os rozsdamentesből, vettem tömit, a 740 kipufogórendszer-leömlő összekötését pedig inkább a profikra bíztam. Két napon belül el is készül a kocsi, begurítottuk a műhelyudvarra, majd ha felszabadul az egyes műtő, akkor "buziskodhatok" vele kedvemre, persze nem akármeddig. Addigis a kinti aknán lekerült az eredeti kardán, gondoltam én majd felteszem az m90 kardánt amit szerváltam. Aha, "nagy lószart" moment ismét. Sehol nem stimmelt, se a felfüggesztés, se a hardy tárcsa és annak a váltó felőli oldala amit csiváztam. Oké, akkor.. vágási feri lesz a vége. (50-90ezer forintokkal riogattak, ehhez képest 25ezer forintért megcsinálták centrírozással együtt a hidropress-nél. Örömbódoccsá'). Decemberben még frissibe' neki is láttam a kábelezésnek. De mire egy rendes kábeltérképet találtam... amit valaki pdf-ben küldött ,pont ott volt hiányos ami a lényeg lett volna. A motorkorbács adott volt, az ecu "B" oldalára megy (asszem'...már nem emlékszem pontosan), és felcimkéztem mindent mielőtt kivettem a motort, szóval azt két délután alatt készre is fűztem. A szopi ezután kezdődött. Elő kellett venni a lemez A oldalát. Vagyis a motorvezérlőét. Ember.. oda mennyi "felesleges szar" megy be ezeken.... canbus... a negyedik keresgéléssel és vagdosással töltött nap után kezdtem rájönni, hogy itt a cumi, nem az 5ös út szélén. Sebaj, megoldottam, elvileg minden megvan, újra felépítve az egész eleje, radi, szervócsövek, minden a helyén, olaj benne, üzemanyagnyomás van (megkapta a V70 in-tank magasnyomású pumpáját, egész egyszerű volt a művelet - legalábbis leírva - kiveszed az egységet a kocsiból, levágod az eredeti kisnyomásút, ráteszed bilinccsel a nagynyomásút, összeforraszt, zsugorcső, vissztesz. Na ez volt egy komplett, délután 5-től este 8-ig etap). Önindító forgat... de semmi egyéb. Innen jött 2 hónap gondolkodás és próbálkozás, nem írom le, felesleges, nem jutottam semmire. Ileltve csak annyira, amit, egyébként már a donorautó régesrég megléte után vágtak a fejemhez: "Szopni fogsz a canbussal, 850-et kellett volna venni, meg kivágni a tűzfalat, semmire nem jó az a vvt, meg a COP." Ezúton is köszönöm a károgóknak, azt, hogy megbizonyosodjak benne, hogy 1:Sokkal óvatosabban, körültekintőbben. 2: Ezzekel a hurrogó körökkel nem mentem semmire, de legalább felbazták az agyam. Már réges rég későn. Előre... nem utólag kell okosnak lenni. A COP azért jó dolog ha EFI-zik az ember, halálpontos gyújtásszöget lehet állítani, defőleg standalone ECU-val, menet közben. Nem kell feszt tekergetni az elosztót, strobizni, etc... Nos ezután jött egy hosszú szünet amikoris beleuntam az egészbe, ileltve leginkább fogalmam nem volt mit csináljak, mi a következő lépés. Hálistennek akadtak szörnyen segítőkész emberek is, így eldőlt, "szarokbelemosmámennyibekerülcsakmenjen" alapon, hogy standalone ECU kell.

Sikerült is kéz alól nem túlzottan dárgán egy fel nem használt darabhoz jutni, vettem egy VEMS-t, addigra már ember is volt aki bekábelezze, és programozza.

2019. 08.22-én vittük el Kecskemétre a "folfot", az ominózus kábelezés és programozás miatt, megbeszéltem mindent a szakemberrel, rendben, pár hét-egy hónap és kész a kocsi. Príma.

Majd jöttek ismét az előre nem látott apró problémák. Nem jó ez a veztengelyjeladó, kell egy sima hall.

El van érve az autó kábelkötege, újra kell húzni az AC-hoz, újrarelézni. Éés még egy pár apróság, nem térek ki rá egyessével.

Majd Szeptember 30-án, reggel 9 körül ezt a két videót kaptam:

Öröm vót', bódoccság is', na de nem sokáig...

Webmester – minden, ami portálépítés!