Váltó kapcsolási érzetének javítása.
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2021-05-19, 23:56Egyik napról a másikra a váltó kapcsolási érzete egyre rosszabb, akadósabb lett. Cseréltem olajat a váltóban (M56 kézi), reménykedtem, hogy nem annak az eredménye lett a dolog és szerencsére igazam lett, nem az volt a probléma.
A bovdenezést nézve mindkettő könnyen mozogott, a kulissza nem lógott, de egyre kellemetlenebb volt váltani.
Egyik ismerős tanácsára néztem meg a bovdenek végeit a váltó oldalon, amikor észrevettem, hogy az alátétek alatt, a szilentek elég könnyen mozgtak.
A légszűrőházat kivéve könnyebben hozzá lehetett férni a bovdenekhez és le is húztam őket a váltóról. Akkor láttam meg, hogy az egyik bovden végén csak nagyon puha, a másikon konkrétan át van szakadva a szilent.Rövid utánajárással megtaláltam a megoldást: egy elterjedt görkori csapágy pontosan illik a szilent helyére, csak egy ki kell hézagolni egy-egy vastagabb alátéttel.
Az első szerszámos boltban kaptam hozzá csapágyat és nagyjából egy óra alatt be is préseltem a csapágyakat a szilentek helyére és össze is raktam mindent. Ebbe az egy órába belefért egy kis beszélgetés, kávé és még pár fénykép is a "tuning"ról.A módosítás bármikor visszaállítható, semmi sincsen megrongálva.
Az első tesztek alatt az derült ki, hogy hidegen a második fokozatot még mindig nehézkesebb kapcsolni mint a többit, de üzemmelegen az összes fokozat kapcsolási érzete feszes, pontos. Nem recseg, nem akad, szépen beugrik a helyére.
Az egész mutatvány költsége 1000Ft alatt maradt kávéval együtt.
A csapágy típusa 608 dupla porvédős (2RS, 2RSR, 2Z, ZZ)
Egyik napról a másikra a váltó kapcsolási érzete egyre rosszabb, akadósabb lett. Cseréltem olajat a váltóban (M56 kézi), reménykedtem, hogy nem annak az eredménye lett a dolog és szerencsére igazam lett, nem az volt a probléma.
A bovdenezést nézve mindkettő könnyen mozogott, a kulissza nem lógott, de egyre kellemetlenebb volt váltani.
Egyik ismerős tanácsára néztem meg a bovdenek végeit a váltó oldalon, amikor észrevettem, hogy az alátétek alatt, a szilentek elég könnyen mozgtak.
A légszűrőházat kivéve könnyebben hozzá lehetett férni a bovdenekhez és le is húztam őket a váltóról. Akkor láttam meg, hogy az egyik bovden végén csak nagyon puha, a másikon konkrétan át van szakadva a szilent.
Rövid utánajárással megtaláltam a megoldást: egy elterjedt görkori csapágy pontosan illik a szilent helyére, csak egy ki kell hézagolni egy-egy vastagabb alátéttel.
Az első szerszámos boltban kaptam hozzá csapágyat és nagyjából egy óra alatt be is préseltem a csapágyakat a szilentek helyére és össze is raktam mindent. Ebbe az egy órába belefért egy kis beszélgetés, kávé és még pár fénykép is a "tuning"ról.
A módosítás bármikor visszaállítható, semmi sincsen megrongálva.
Az első tesztek alatt az derült ki, hogy hidegen a második fokozatot még mindig nehézkesebb kapcsolni mint a többit, de üzemmelegen az összes fokozat kapcsolási érzete feszes, pontos. Nem recseg, nem akad, szépen beugrik a helyére.
Az egész mutatvány költsége 1000Ft alatt maradt kávéval együtt.
A csapágy típusa 608 dupla porvédős (2RS, 2RSR, 2Z, ZZ)
- You need to login to have access to uploads.
Idézet tőle: Dinom ekkor: 2021-11-27, 17:19legyártatni nem lehetett voona? Nyilván nemmjön ki 1000 Ft ből. Csak ha már mindenben gyáriasra és szinte tökéletesre törekszel akkor ez valahogy kilóg a sorból. 😉
legyártatni nem lehetett voona? Nyilván nemmjön ki 1000 Ft ből. Csak ha már mindenben gyáriasra és szinte tökéletesre törekszel akkor ez valahogy kilóg a sorból. 😉