Please or Register to create posts and topics.

Váltó kapcsolási érzetének javítása.

Egyik napról a másikra a váltó kapcsolási érzete egyre rosszabb, akadósabb lett. Cseréltem olajat a váltóban (M56 kézi), reménykedtem, hogy nem annak az eredménye lett a dolog és szerencsére igazam lett, nem az volt a probléma.

A bovdenezést nézve mindkettő könnyen mozogott, a kulissza nem lógott, de egyre kellemetlenebb volt váltani.

Egyik ismerős tanácsára néztem meg a bovdenek végeit a váltó oldalon, amikor észrevettem, hogy az alátétek alatt, a szilentek elég könnyen mozgtak.
A légszűrőházat kivéve könnyebben hozzá lehetett férni a bovdenekhez és le is húztam őket a váltóról. Akkor láttam meg, hogy az egyik bovden végén csak nagyon puha, a másikon konkrétan át van szakadva a szilent.

Rövid utánajárással megtaláltam a megoldást: egy elterjedt görkori csapágy pontosan illik a szilent helyére, csak egy ki kell hézagolni egy-egy vastagabb alátéttel.
Az első szerszámos boltban kaptam hozzá csapágyat és nagyjából egy óra alatt be is préseltem a csapágyakat a szilentek helyére és össze is raktam mindent. Ebbe az egy órába belefért egy kis beszélgetés, kávé és még pár fénykép is a "tuning"ról.

A módosítás bármikor visszaállítható, semmi sincsen megrongálva.

Az első tesztek alatt az derült ki, hogy hidegen a második fokozatot még mindig nehézkesebb kapcsolni mint a többit, de üzemmelegen az összes fokozat kapcsolási érzete feszes, pontos. Nem recseg, nem akad, szépen beugrik a helyére.

Az egész mutatvány költsége 1000Ft alatt maradt kávéval együtt.
A csapágy típusa 608 dupla porvédős (2RS, 2RSR, 2Z, ZZ)

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

legyártatni nem lehetett voona? Nyilván nemmjön ki 1000 Ft ből. Csak ha már mindenben gyáriasra és szinte tökéletesre törekszel akkor ez valahogy kilóg a sorból. 😉

Webmester – minden, ami portálépítés!