Please or Register to create posts and topics.

Elektromos gondok 2 - ráférne egy új tyúkbél hálózat

Tegnap előtt megállt a verda. Már voltak előjelek előtte lévő nap. Akadozott az üa ellátás. Leállt. Ekkor túrtam a bizti táblában. Aztán elindult. Utólag kiderült nem nagyon volt összefüggés. Tegnap előtt sajnos volt egy olyan eset, h a bizti tábla nem jól volt visszahelyezve és az elöl keresztbe lévő 26 os bizti 2 vastag piros kábele hozzáért a közép box 2 oldalfalát összetartó lemezhez. Szikrázott és füstölt, de kis akadozással ment tovább. Később annyira megállt, h haza kellett vontatni. Indítózni indítózott de nem hallottam dolgozni a nagy nyomású ac-t. Tegnap bele tettem az "új"modult amivel már ment egyszer kb 200 km-t. Azzal rögtön dolgozott a nagynyomású és el is indult, de mire leértem a telekről, kb 30 mp. Le is állt. Termelni termelt az ac de nem indult. Ha hagytam állni 30-p minimum akkor egyet röffent. Több óra után tudtam menni vele 20- 30 mp-t. 5-6 m-t. Több jelenség is van az autóval. A régi gyújtásmodullal nem megy a nagy nyomású ac. Az újjal megy, indításkor. Be is röffen, be is indul, de kb 1 percen belül le is áll. Vagy hagyom sokat állni és akkor újra elindul, vagy csak röffen. Most reggel, mivel a kasztni is hideg gondoltam elsőre feljön. Be is indult.de nem telt el fél perc leállt. Így kicsit visszagurult az útra, h ne legyek útba sebességben indítózgattam, utána normál indítás és megint elindult. Majd feljött, megállt. Meg kellett még fordulnom. Újabb indítás megint 20 mp működés. Majd leáll. Itt már hiába indítózok semmi. Félig ment a fordulás. Újabb indítózás sebességbe jó sok tekerés után beröffent, de ismét kb 20-30 mp és leállt. Kérdések: a régi modul nyilván nem szerette a zárlatot már. Az új is xar vagy nem kap elég testet, nem megy ki a 12 v. V bármi. Az újat lenyitottam a talpáról és szerintem nincs neki elegendő hő paszta alá kenve. Azt még megpróbálom, h rendesen föl pasztázom és utána újra próba. Barna Lacitól jön egy modul. Remélem azzal működni fog de nem szeretném, h azt is kinyírja.

Most du kimértem a modulhoz jövő vezetékeken megvan a 12 V! Nyilván ez csak gyújtáson megy.
Mivel elfeledtem, h gyújtáson van visszadugtam a modul csatiját. a motor pöffent egyet. Indítóztam. beindult, nem áll le magától. folyamatosan szépen jár a motor.  a töltés is jó. 13, 6 terhelés mentesen. terheléssel 13,46. Értem én ezt?
Valaki valami magyarázat?

Mai további történés: Miután elindult, gondoltam egy nagyot és merészet. Elindultam Bicskére (7-8 km) majd tovább Pátyra. Az még egy kb 20 km.

Probléma mentesen, álomszépen suhanva tette meg a közel 30 km-t. Még egy dieselt is bebikáztunk vele. Majd haza induláskor,  indításkor újabb 20 mp-es működés. Indítózás. Semmi. Géptető kinyit. Gyújás modulról csati le, vissza, gyújtáson. Autó indul, hibátlanul hazajön.  Nem értek semmit.... 🙁
.

A képen az "új" unixnál tavasszal vett modul látható szétnyitva. Nem sok pasztát tettek rá. Tegnap rendesen felpasztáztam. Az ac relét átforrasztgattam.
Ma felfúrtam a modult újra a kasztnira. Indul, megy. Na de meddig?
Tegnap jött egy ugyan ilyen modul a Barna Lacitól, betettem elindul, de nemsokkal később ugyanúgy megállt. Lehúztam a modul csatiját, visszadugtam némi indítózás elindult.
Utána aznap már nem állt le.
Ma reggel indultunk be Bicskére elindult de 1 p en belül le is állt. Indítóztam, basztattam a relét. Elindult. Bejutottunk. Majd a még 1x eljátszotta, h indítózni kell de hazajött. Du lecseréltem az ac csatijaiból a maradék 3 at ami még hátra volt. Elég tekerdettek voltak a kábelek, de éppnek tűntek. Most rövidebbek, új csatival. Beraktam a felpasztázott modult. Elindul simán.
Arra gondoltam még, h a hall jeladó nem okozhat-e ilyen hibát?
Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Amióta újra pasztáztam és új rögzítési pontokat kapott a kasztnin, működik.

Webmester – minden, ami portálépítés!