Please or Register to create posts and topics.

A hiányzó utas oldali légzsák pótlása.

Eddig úgy néz ki, hogy sikerült a számomra legkockázatosabb műveletet megejteni az autón. A légzsákokkal nem szívesen "játszom", de ha már volt rá lehetőség akkor miért ne kapja meg a gyári utas oldali lufit ami hiányzott belőle?

Amire szükség van egy ilyen átalakításhoz:
-komplett műszerfal a felső borításával együtt.
-kesztyűtartó, a zsanérok, kesztyűtartó fedél
-természetesen az utas oldali légzsák
-az utas oldali légzsákhoz a két eres kábel, végig
-légzsákvezérlő (9148799) és a kábelkorbácsán lévő lefogató műanyag

Első körben összeszedtem a szükséges dolgokat, bár kesztyűtartóm még nincs szép.
Amint ezek megvoltak kibontottam a régi műszerfalat és a régi légzsákvezérlőt. A légzsákok és az övfeszítők kábelkorbácsának a végén lévő csatlakozó (ami a vezérlőbe megy) bontható ugyan, de hatalmas szívás egyesével kijátszani két-két tűvel a vezetékeket belőle. Hely sincsen sok, ezért inkább a hatékonyabb megoldást választottam és átvágtam a kábeleket. Erre azért volt szükség, mert a korbácson lévő műanyag leszorító fej nem bontható és az új vezérlőhöz más fajta kell. Levágás után átfűztem az összes kábelt (az újat is az utas oldali lufihoz) az új leszorítón és színhelyesen összeforrasztottam, majd zsugorcsöveztem őket. Az új érpárt elég volt csak bedugni a csatlakozóba, azt a kettőt kijátszottam a donorból. Az új érpár helyét egy teljes, 1994-es 850 kapcsolási rajzból sikerült kikeresni, nagyon sokat segített a helyzeten.

Amint ezzel megvoltam bekötöttem a vezérlőt, a vezető és az utas oldali légzsákokat is csak úgy az ülésre téve.
Bekötöttem az akkut és reménykedtem, hogy gyújtása téve nem fog az arcomba robbanni minden. Nem robbant, de egy szép kis SRS hiba világított a műszerfalon.

Nagyszerű, gondoltam, hogy vagy az új vezérlő, vagy az utas oldali lufi rossz, hiszen az alap rendszer szépen működött az autóban. Füzet, toll elő és mentem villogtatni a hibakódokat. B5-ös foglalatba kell bedugni a diag csatlakozót és 1 rövid nyomással, egyesével kivillogtatni a hibákat. Két kód várt: 212 és 222.
Az egyik a vezető oldali a másik az utas oldali légzsák nyitott éramkörét jelenti.
Szerencsére semmi komoly nem történt, csak megjegyezte amikor légzsákok nélkül volt áram alá helyzve az autó óracsoport teszteléshez.
A hibakódok törlése után és a gyújtás levéltele, majd ráadása után kivillogtatva semmilyen hibakódot nem villogott és az SRS hiba lámpa sem világít.
Már csak egy kis rendrakás, takarítás és mehet vissza az új műszerfal. Úgy néz ki, hogy végre sikerült egy részét befejezni az autónak, de sok-sok minden van még hátra....

Kiégett izzó azért világít, mert nincsenek első lámpák az autón 😀

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Webmester – minden, ami portálépítés!