Érdekességek a volvo világából
Idézet tőle: Dinom ekkor: 2020-01-24, 09:01The changes in VOLVO 244- 240 faces From 1975 till 1993
https://www.facebook.com/991262117619218/videos/170485494264371/
The changes in VOLVO 244- 240 faces From 1975 till 1993
The changes in VOLVO 244- 240 faces From 1975 till 1993
Közzétette: VOLVO Middle East – 2020. január 23., csütörtök
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2020-01-29, 03:16A Zagato story.
Az egész a 60as évek közepén kezdődött amikor egy nagyon különleges és elegáns autót mutattak be a torinói kiállításon 1965ben. Az olasz Volvo forgalmazó a Motauto jelölte ki a Fissorét, hogy készítse el a különleges P1800at. Megegyezett azzal az autóval amit már ismerünk, viszont lejtős tetővonalat kapott a "fast-back" kinézethez, mint például a Mustang Mach 1. A hátsó ablaka majdnem teljesen szögletes volt és kapott szellőző nyílásokat is. A csomagtér nyitható volt kintről, valamint bentről is. Ezen kívül az autó változatlan maradt az eredetihez képest. Az autó egy kiállítási darab volt a torinói szalon Fissore standján a többi sportautó között. Semmilyen további mozgolódás nem volt az autóval kapcsolatban.
Az olaszok négy évvel később ismét próbálkoztak. Az 1969es torinói autószalon előtt a Motauto ismét érdeklődött egy különlegesség után és a Zagatot bízta meg az elkészítésével. Abban az időben a P1800 már elég öreg volt és az esélyek egy utódra már nagyobbak voltak mint 1965ben. Ezen kívül sokan már úgy gondolták, hogy a P1800 megjelenése már túl régimódi.
A Zagato elkészítette a 2 literes 140 alapjaira az egyedi karosszériát, a fényezés az 1970-es kiállításon a Penta saját narancs és kék színe volt. A Motauto tárgyalásokat kezdett a göteborgi Volvoval, mivel úgy gondolta, hogy sokkal sikeresebbek lehetnek mint négy évvel ezelőtt. A Volvo nem így gondolta. Túl drágának és exkluzívnak vélték. Ezen felül valószínűleg nem tehette meg a Volvo, hogy leálljon a P1800 gyártásával, mivel csak az utolsó években kezdett profitot termelni.A Motauto látta, hogy nem tud többet kihozni a tárgyalásokból ezért a Volvo szeme láttára adta el a Zagato GTZ-t (2000 GTZ) 3000 dollárért. Az utolsó tárgyaláson a Volvo kijelentette, hogy egy ilyen különleges karosszériát nem lehet a 2000ccm motorral kombinálni. A Motauto ragaszkodott a kezdeményezéséhez és elkezdett új lehetőségeket keresni, mivel a Volvo végül is nem zárkózott el egy különleges autótól.
A Motauto előrukkolt egy, a 164-es alapjaira épülő ötletével amiből négy hónapon belül megszületett egy koncepció amivel már lehetett tárgyalni a Volvóval. A Motauto megkapta a 164 padlólemezét és a hajtásláncát amit a Zagato használt, hogy az alapötletet továbbvive, de a Volvo igényeit is figyelembe véve (miszerint legyen elérhető egy másik motorváltozat is a költségek megosztását elősegíteni) elkezdhesse az 3000 GTZ megépítését.
A Zagato számára a cél az volt, hogy a piacnak legyen rá igénye, legyen négy üléses jó menettulajdonsággal, legyen elegendő hely a csomagoknak, legyen szép de egyben biztonságos is.
A 3000 GTZ elég sokban eltért az eredeti Volvo 164től, mivel 13 centiméterrel rövidebb, 7-tel szélesebb és 10 centiméterrel alacsonyabb volt. Valamit 135Kg-al könnyebb és szélcsatornás tesztek miatt áramvonalasabb volt mint az eredeti 164. A szándék az volt, hogy egy erősebb motorváltozat is elérhető legyen bele. Ez volt a Volvo Penta által tuningolt 190 lóerős változat, amivel a végsebesség 200km/h-ra nőtt az eredeti 172km/h-ról.Az autó áramvonalas kialakítása és az impozáns alacsony orr miatt a hűtőt 3 centiméterrel rövidebbre és alacsonyabbra kellett tervezni. Az utastér négy ember számára volt tervezve, de a hátsó utasoknak nagyon kevés lábtér jutott, amit azzal kompenzáltak, hogy a hátsó ülések is állíthatóak voltak, és járt hozzájuk integrált fejtámasz. Csomagtér elválasztó fal nem volt, de a csomagtér sem volt nagy. Éppen elég, hogy beférjen a golftáska. Külön csomagtérfedél sem volt, viszont volt egy jó nagy hátsó ablak ami nyitható.
A 3000 GTZ már 1970ben, a genovai autószalonon mutatkozott be a Zagato standján, míg a GTZ 1969ben a torinói szalonban, szintén a Zagato standján.
A 3000 GTZt a genovai autóshow alatt egy magánember vásárolta meg és rendszeresen használta Olaszországban. Jelenleg (2008) Svédországban vár a restaurálásra.
[spoiler]Elnézést a fura fogalmazásért, de az eredeti szöveg borzalmas angolsággal és össze-vissza íródott, sokszor ellentmondásokkal.[/spoiler]
A Zagato story.
Az egész a 60as évek közepén kezdődött amikor egy nagyon különleges és elegáns autót mutattak be a torinói kiállításon 1965ben. Az olasz Volvo forgalmazó a Motauto jelölte ki a Fissorét, hogy készítse el a különleges P1800at. Megegyezett azzal az autóval amit már ismerünk, viszont lejtős tetővonalat kapott a "fast-back" kinézethez, mint például a Mustang Mach 1. A hátsó ablaka majdnem teljesen szögletes volt és kapott szellőző nyílásokat is. A csomagtér nyitható volt kintről, valamint bentről is. Ezen kívül az autó változatlan maradt az eredetihez képest. Az autó egy kiállítási darab volt a torinói szalon Fissore standján a többi sportautó között. Semmilyen további mozgolódás nem volt az autóval kapcsolatban.
Az olaszok négy évvel később ismét próbálkoztak. Az 1969es torinói autószalon előtt a Motauto ismét érdeklődött egy különlegesség után és a Zagatot bízta meg az elkészítésével. Abban az időben a P1800 már elég öreg volt és az esélyek egy utódra már nagyobbak voltak mint 1965ben. Ezen kívül sokan már úgy gondolták, hogy a P1800 megjelenése már túl régimódi.
A Zagato elkészítette a 2 literes 140 alapjaira az egyedi karosszériát, a fényezés az 1970-es kiállításon a Penta saját narancs és kék színe volt. A Motauto tárgyalásokat kezdett a göteborgi Volvoval, mivel úgy gondolta, hogy sokkal sikeresebbek lehetnek mint négy évvel ezelőtt. A Volvo nem így gondolta. Túl drágának és exkluzívnak vélték. Ezen felül valószínűleg nem tehette meg a Volvo, hogy leálljon a P1800 gyártásával, mivel csak az utolsó években kezdett profitot termelni.
A Motauto látta, hogy nem tud többet kihozni a tárgyalásokból ezért a Volvo szeme láttára adta el a Zagato GTZ-t (2000 GTZ) 3000 dollárért. Az utolsó tárgyaláson a Volvo kijelentette, hogy egy ilyen különleges karosszériát nem lehet a 2000ccm motorral kombinálni. A Motauto ragaszkodott a kezdeményezéséhez és elkezdett új lehetőségeket keresni, mivel a Volvo végül is nem zárkózott el egy különleges autótól.
A Motauto előrukkolt egy, a 164-es alapjaira épülő ötletével amiből négy hónapon belül megszületett egy koncepció amivel már lehetett tárgyalni a Volvóval. A Motauto megkapta a 164 padlólemezét és a hajtásláncát amit a Zagato használt, hogy az alapötletet továbbvive, de a Volvo igényeit is figyelembe véve (miszerint legyen elérhető egy másik motorváltozat is a költségek megosztását elősegíteni) elkezdhesse az 3000 GTZ megépítését.
A Zagato számára a cél az volt, hogy a piacnak legyen rá igénye, legyen négy üléses jó menettulajdonsággal, legyen elegendő hely a csomagoknak, legyen szép de egyben biztonságos is.
A 3000 GTZ elég sokban eltért az eredeti Volvo 164től, mivel 13 centiméterrel rövidebb, 7-tel szélesebb és 10 centiméterrel alacsonyabb volt. Valamit 135Kg-al könnyebb és szélcsatornás tesztek miatt áramvonalasabb volt mint az eredeti 164. A szándék az volt, hogy egy erősebb motorváltozat is elérhető legyen bele. Ez volt a Volvo Penta által tuningolt 190 lóerős változat, amivel a végsebesség 200km/h-ra nőtt az eredeti 172km/h-ról.
Az autó áramvonalas kialakítása és az impozáns alacsony orr miatt a hűtőt 3 centiméterrel rövidebbre és alacsonyabbra kellett tervezni. Az utastér négy ember számára volt tervezve, de a hátsó utasoknak nagyon kevés lábtér jutott, amit azzal kompenzáltak, hogy a hátsó ülések is állíthatóak voltak, és járt hozzájuk integrált fejtámasz. Csomagtér elválasztó fal nem volt, de a csomagtér sem volt nagy. Éppen elég, hogy beférjen a golftáska. Külön csomagtérfedél sem volt, viszont volt egy jó nagy hátsó ablak ami nyitható.
A 3000 GTZ már 1970ben, a genovai autószalonon mutatkozott be a Zagato standján, míg a GTZ 1969ben a torinói szalonban, szintén a Zagato standján.
A 3000 GTZt a genovai autóshow alatt egy magánember vásárolta meg és rendszeresen használta Olaszországban. Jelenleg (2008) Svédországban vár a restaurálásra.
- You need to login to have access to uploads.
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2020-01-29, 03:18A GTZ (2000 GTZ)
A GTZ (2000 GTZ)
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2020-01-29, 03:19Végül a 3000 GTZ
Végül a 3000 GTZ
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.