Forum breadcrumbs - You are here:Fórum940/960-as fórum: 964/965960 Limousine
Please or Register to create posts and topics.

960 Limousine

https://www.facebook.com/groups/74965864669/permalink/10157935388324670/

 

"Hello from Wiltshire, England ???????

This is my March 1995 Volvo 960 limousine (a Mk1, pre facelift car) I have owned the car for nearly 2.5 years now. It has the 2922cc straight 6 24v, which is just aswell. The all steel body ensures that it weighs 2.6 tonnes!!! ?

The car is infact metallic grey. It has covered 77,000 miles (125k km)

Please note the highly appropriate registration number :-)"

 

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Gyönyörű darab! 🙂 Nem kicsi!

Be szeretnék ide köszönni, ha már van ilyen rovat! Ez év hozott egy 960-ast a mi kis életünkbe, eddig 460-assal furikáztunk 15 évig, most eljött az idő egy nagyobb Volvóba ülni. A hátsókerekes klasszikusok zászlóshajója mindig is szívem csücske volt.

Egy 1995-ös modellévű 960, a csíklámpás, 3.0 24V-ről van szó. Remek darab, az eddigi km futásteljesítménye a "bejáratós" kategória ezeknél a nagyvasaknál. Manapság végre eléggé körül lehet nyomozni előélet ügyében és én ezt meg is tettem, jól működik a carvertical, de a Járműellenőrzési Platform, a márkaszervíz még többet segítettek. Fontos, hogy ne ragadjon el a hév, a racionalitás egy autóvásárlásnál alap kell(ene) legyen ;-). A legfontosabb azonban a márkát szerető ismerős barát megbízhatósága, akitől vásároltuk az autót. Állapotfelmérésen is voltunk a szerelőmnél, aki nem igazán talált az autón kifogásolnivalót, így hát belevágtunk, íme:

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: czimbi-adm ekkor: 2020-01-15, 15:37

Be szeretnék ide köszönni, ha már van ilyen rovat! Ez év hozott egy 960-ast a mi kis életünkbe, eddig 460-assal furikáztunk 15 évig, most eljött az idő egy nagyobb Volvóba ülni. A hátsókerekes klasszikusok zászlóshajója mindig is szívem csücske volt.

Egy 1995-ös modellévű 960, a csíklámpás, 3.0 24V-ről van szó. Remek darab, az eddigi km futásteljesítménye a "bejáratós" kategória ezeknél a nagyvasaknál. Manapság végre eléggé körül lehet nyomozni előélet ügyében és én ezt meg is tettem, jól működik a carvertical, de a Járműellenőrzési Platform, a márkaszervíz még többet segítettek. Fontos, hogy ne ragadjon el a hév, a racionalitás egy autóvásárlásnál alap kell(ene) legyen ;-). A legfontosabb azonban a márkát szerető ismerős barát megbízhatósága, akitől vásároltuk az autót. Állapotfelmérésen is voltunk a szerelőmnél, aki nem igazán talált az autón kifogásolnivalót, így hát belevágtunk, íme:

Gratila a NAGY VAShoz! A képpel vmi gond van. Nem látszik. 🙁

Kösz! 🙂 Tényleg nem töltötte fel, na akkor újra nekifutok!

 

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Fél év és párezer km után azt tudom mondani, hogy ez a hathengeres Volvo nagyon egyben van és eltalált, arányos vas. Azóta sem készült ilyen jó térérzetű autó, igaz szögletesek, konzervatívak a vonalai, de épp ezért tágas belül. Nem városi lótifutira találták ki, hanem országútra, autópályára, ahol szépen teljesít, nagyon kényelmes, komfortos és csendes autó. Az utolsó, igazi hátsókerekes nagyautója a Volvónak.  A nem kis méretei ellenére fordulékony, nagyon jól terelhető, a moduláris motor meg teljesen jó fogyasztási adatokat mutat. 1650 kg mozgatása persze nem 3 l benzint igényel, de ahogy szokták mondani, "aki majmot tart, gondoskodjon a banánról is!" 🙂

A Volvo portálomon készítettem egy 960-as aloldalt, akit a típus műszaki tartalma is érdekel, OTT érdemes keresgélnie, folyamatosan bővítem.

 

 

 

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

A 960-as aloldalamat ma frissítettem, felkerültek gyári könnyűfém felniváltozatok adatokkal, linkek katalógusokhoz, egy gyári kiegészítőket tartalmazó kiadvány is elérhető 700-900-S90/V90-esekhez. Szóval lehet bogarászni! 😉

Egy kis karbantartási krónika a 960-asunkról: egy márka és típusbarát kolléga (köszönet Ícsi!) vállalta a tervezett fűtőradiátor cserét, ez is megvan már. Maradjunk abban, ahogy a lenti fotón is látható, nem egyszerű feladat hozzáférni a radiátorhoz. Tulajdonképpen vissza kell bontani mindent a tűzfalig, nyugodt kéz és szakértelem, típusismeret erősen ajánlott ide.  A gyári réz radiátor alul a 25 év alatt szépen lassan megadta magát, kilyukadt két helyen is. Szóval ez kipipálva, ugyanakkor az egyik vákumdob vezetéke le volt esve, ez is a helyére került. A dobok jók, működnek, mozgatják a lamellákat, így mindhárom irányba terelhető a hideg-meleg levegő. A ventillátor és hűtőjáratok tiszták, szennyeződésmentesek. A motoros antenna teleszkópja is cserélve lett egy újra, most már tökéletes a rádió működése is. Még a JE ABS modul cseréje van hátra, hibakód jött onnan.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Hasznosságok 700-900-asokhoz, gyári szerelési könyv, nyomtatható, cikkszámokkal.

https://cardiagn.com/1982-1991-volvo-700-940-960-service-online/

Webmester – minden, ami portálépítés!