Please or Register to create posts and topics.

Gyújtás - indítási gondok

A napokban jobban régebben kevésbé de akadtak gyújtás problémák. Tegnap végre lett 4 db vadi új gyújtáskábelem. Be is vannak szerelve. Gyönyörűen jár.

Mai hideg reggel így indult. 🙁

Kb 10 indítás. Többszöri  3 fordulat, leállás után kissé nehezen találtak magukra a hengerek. Ezt csak hidegen műveli.

 

Ez így lehet elég sok minden, nem feltétlenül gyújtás. Alapjárat állító motor, esetleg hőmérő szálszakadás (bár akkor alapesetben a lehető leghidegebbet feltételezi, asszem -45fokot), akár az üzemanyag ellátásban is lehet probléma ha került bele egy kis víz.
Minimális gázra mit csinál?

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2020-01-02, 17:30

Ez így lehet elég sok minden, nem feltétlenül gyújtás. Alapjárat állító motor, esetleg hőmérő szálszakadás (bár akkor alapesetben a lehető leghidegebbet feltételezi, asszem -45fokot), akár az üzemanyag ellátásban is lehet probléma ha került bele egy kis víz.
Minimális gázra mit csinál?

Fullad első körben aztán ha már dadogva picit járt akkor próbál reagálni, de iszonyat nehezen és lassan.

Középső fázis.

 

 

Légtömegmérő? Ha az nem működik megfelelően, akkor a kocsi egy ún. "limp home" állapotba kerül: nagyon gyenge a motor, nehezen reagál gázra, de azért még haza lehet vele bicegni.

Warm-up regulator? Ez egy kis dobozka, ami az injektorok benzin nyomását szabályozza. Hidegen többet enged, felmelegedve egyre kevesebbet. Ha lehúzzák róla a tápfeszt, akkor hideget gondol és folyton több benzint ad. Esetleg ki lehet, próbálni, hogy olyankor jobban vagy éppenséggel rosszabbul érzi magát a motor alapjárat. Ha nem is ez a rossz, arra így rá lehet jönni, hogy szegény a benzin-levegő keverék vagy túl dús.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Még egy dolog eszembe jutott: gyújtás elosztófedelet cseréltél? Amikor nekem elöregedett, hasonló tüneteim voltak: hideg, ködös időben nem indult az autó, csak sokadik crank-elésre. Az öreg gyújtásfedélben hajszálrepedések keletkeznek, amiben megül a pára és át tud húzni.

Ellenőrizni az ötletet nem kerül jóformán semmibe: ha látszanak a tünetek, állítsd le a motort, fújkáld meg az elosztót (főleg a piros részét) szilikonspray-vel és egy papírtörlővel törölgesd meg. Ha ettől jobban megy a kocsi, akkor itt (is) lehet a hiba.

A teljes kórkép

 

 

Idézet tőle: Bakó Tamás ekkor: 2020-01-03, 22:59

Légtömegmérő? Ha az nem működik megfelelően, akkor a kocsi egy ún. "limp home" állapotba kerül: nagyon gyenge a motor, nehezen reagál gázra, de azért még haza lehet vele bicegni.

Warm-up regulator? Ez egy kis dobozka, ami az injektorok benzin nyomását szabályozza. Hidegen többet enged, felmelegedve egyre kevesebbet. Ha lehúzzák róla a tápfeszt, akkor hideget gondol és folyton több benzint ad. Esetleg ki lehet, próbálni, hogy olyankor jobban vagy éppenséggel rosszabbul érzi magát a motor alapjárat. Ha nem is ez a rossz, arra így rá lehet jönni, hogy szegény a benzin-levegő keverék vagy túl dús.

Ha jól tudom ebben nincs légtömeg mérő! Amint bemelegedett, illetve heyre állt az alapjárat onnantól hibátlanul reagál a gázadásra.

Az warm-up regulátor az az automata szivató? Ő lenne a képen?

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Idézet tőle: Bakó Tamás ekkor: 2020-01-04, 08:36

Még egy dolog eszembe jutott: gyújtás elosztófedelet cseréltél? Amikor nekem elöregedett, hasonló tüneteim voltak: hideg, ködös időben nem indult az autó, csak sokadik crank-elésre. Az öreg gyújtásfedélben hajszálrepedések keletkeznek, amiben megül a pára és át tud húzni.

Ellenőrizni az ötletet nem kerül jóformán semmibe: ha látszanak a tünetek, állítsd le a motort, fújkáld meg az elosztót (főleg a piros részét) szilikonspray-vel és egy papírtörlővel törölgesd meg. Ha ettől jobban megy a kocsi, akkor itt (is) lehet a hiba.

Az elosztófedél hibátlan. Sztem. Pár éve cseréltem. Dupla burkolatos és hátul van a tűzfalnál. Megtörölni szinte lehetetlen, leginkább a dupla burkolat miatt. 🙂

a warm-up regulator egy szögletes doboz, nem túl nagy:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/idle-control/warm-up-regulator/1006577/

Ez nem a K Jetronic 740-esed? Abban kell legyen egy légtömeg-mérő (air-flow sensor) valahol mélyen a motorban:
https://automotive.technolab.org/en/air-flow-sensor-with-fuel-distributor-k-jetronic

A gyújtáselosztóba hol mennek be a gyújtáskábelek? Nekem egy piros korongba csatlakoznak be, amiből 4 csatlakozóhüvely áll ki. Azt törölgettem meg fújkáltam régebben.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Képem hirtelen nincs de a videón látszik, h a motor hátsó felén van az elosztó. A tűzvalnál. Amúgy de a motor B200E K-jet.

Spoiler

Még is csak találtam képet.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Aha, neked van rajta egy jópofa fekete gumiköpeny. Attól le tudod húzni a kábeleket? Akkor, ha megint jelentkezne a probléma, elő a szilikon spray, egyesével húzd le az elosztóról a kábeleket és a piros, műanyag  hüvelyburkolatokat zsepivel töröld meg és fújkáld be (ne a belsejét, inkább a külsejét) és dugd vissza. Ettől biztosan nem lesz rosszabb. WD40-et ne használj azon a ponton, mert az olaj és a guminak árthat.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Ma megpróbálkoztam a "javítással".

Levettem az automata szivatót. Elsőnek amit láttam, h el volt törve az alsó cső, illetve ahogy bontottam szétvált. Nyilván repedt volt már. Elöregedett. A második, h a be és kimenő nyílásokon át lehet látni. Nem kicsit.  az előzőt amikor cserélték akkor fele ennyire volt nyitva. Azt mondták rossz és cserélni kell.  A szivató felső részén van egy csavaranya. Úgy döntöttem, h lesz ami lesz, rosszabb nem lehet, nézzük meg mit csinál..

Lazítottam rajta. Bezárult a nyílás. Majd finoman meghúztam. Előtte megfújkodtam a belső részt wd40 el. Meg vékony csavarhúzóval átmozgattam, hátha csak bekoszolódott. Összeraktam. a törött cső miatt éppenhogy. Elindult 3.ra. Nem teljesen úgy mint régen, de megy. Hidegebbe majd még kiderül mi lesz.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

További javítások, de előrébb nem vagyok  vagyis kicseréltem a hőmérséklet érzékelőt ami miatt érzi a rendszer, h hideg a víz és ennek mértékében indítja az "automata szivatót" illetve az un. pótlevegő tolattyút.

Próbáltam naftát mérni, kerrsni a pótlevegős csatiján de semmi. Ez kicsit nyugtalanít. Ellenállást kellene mérni?

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Üdv Mindenkinek!

SOS segítséget kérnék. Reggel elindultam melóba mentem bő 1 km és azóta ez van. Ezt műveli az autó. 5letem sincs. A végén a drót amit bedugok az kb annyi mintha a világítást felkapcsolnám. Napokik ment így hibátlanul. Most se alapjárat, se gázadásra nem reagál rendesen. Dadog folyamatosan. Amint terhelést (világítást) kap leáll. Akksi lehet xar? Indítani indít de a folyamatos gyújtáshoz és terheléshez már nem veszi a töltést folyamatosan?

A problémák tovább fokozódtak.

 

 

 

Összegezném az eddigi gondokat:

Iszonyat benya szag az elégetetlen üa miatt.

Nagyobb fogyasztó kapcsolása esetén leáll. úgy mint világítás, ablaktörlő. A fűtés ventillátorra pl. nem áll le.

Töltés van. 14,4 V az akksi alapon 12,5-öt tud. Az önindító forgat rendesen.

Gázadásra próbál reagálni, de durrog csattog.

Az áram nem jut el pl a bemelegedés szabályzóig. Ebből következőleg lehet, h máshová sem ahová kellene.

Odáig jutottam, h kicseréltem a bizti táblát. A problémák megmaradtak.

 

 

 

Kérdések:

A bemelegedés szabályzó(pótlevegó tolattyú) mikor kell áramot kapjon? Már gyújtáskor vagy csak indítózáskor?

Ugyanez vonatkozik a k-jet befecskendezést árammal ellátó csatlakozóra.

Egyik csatiban sincs mérhető fesz szimplán gyújtás ráadásakor.

Tixtelettel jelentem a gép megjavult!

Szóval a "fejfájásomat" a drága kasztnisoknak köszönhetem. A gyújtásmodult nem húzták vissza rendesen a helyére és a másik oldalon meg a testcsatlakozót nem tették vissza a kasztnira. Emiatt nem járt rendesen, nem tudott indítani, fordítva próbált elindulni a motor, lámpa kapcsolásra, ablaktörlő kapcsolásra lefulladt a motor. Még úgy is lefulladt amikor lehúztuk a lámpa táp ellátását.

Vissza kerültek a testek a helyükre és helyreállt minden.

Milyen apróság és mekkora fejfájást tud okozni.

Valami még nem kerek. Alapjárat van, indul is, 3.ra. Az is úgy, h majdnem lefulladásból tornássza vissza magát. Beállítottam az alspjáratot az injektor levegődzabályzójával (meleg motornál) olyan 900 as fordulatra. Menet közben megálláskor mégis visszaesik olyan 600 körülire. És van ingadozás is a fordulatszámban. Minimális de van. Az emelt fordulat még nincs meg. Ilketve minimálisan.

Webmester – minden, ami portálépítés!