Please or Register to create posts and topics.

Novemberi update és tervek a jövőre nézve

Ott hagytam abba, hogy az autó fűtése átment véletlenszerű megoldásba, ez sajnos még nem oldódott meg, de sajnos úgy néz ki, hogy egy darabig nem is fog. Miért? Egy sokkal fájóbb probléma lépett fel, mégpedig ismételten a motor.
A nemrég felújított hengerfej ismét elkezdett vetemedni. Meleg motornál is fehéren füstöl, 70km megtétele után is, valamint a hűtőfolyadék kifújására sem találtam megoldást, pedig a hűtő nincs eldugulva és nem is lyukas sehol.
Nagy valószínűleg repedt a motorblokk. Szerencsére van másik....
Az autó le lett állítva, mielőtt még nagyobb kár lesz a hengerfejben.
Hogy ilyenkor mi a terv? Még ősszel sikerült vennem egy másik, viszont újabb motort amit be szeretnék rakni az autóba. Ezzel csak annyi a gond, hogy az a motor újabb, már nincs benne VVIS viszont van EGR, ezért kénytelen leszek a régi hengerfejet, szívósort és leömlőt használni.
Nem hagyhatok semmi hibalehetőséget, ezért NAGYON alaposnak kell lennem. A donor motor első körben apró darabjaira lesz szedve és ki lesz takarítva még decemberben. A hengerfejből a szelepeket itthon nem szeretném kiszedni, azt a gépműhelyre bízom. Amint megvan a szétszedés bevizsgáltatom a blokkot és a hengerfejet is röntgennel, nem szeretnék még egy repedést. Nem vészes az ára, annyit bőven megér, hogy megelőzzek egy esetlegesen hibás motor összerakását és egy kisebb vagyon ablakon kidobását.
A bevizsgálást követően (persze csak ha jó) kap új főtengely és hajtórúd csapágyakat, valamint hidrotőkéket. Természetesen új tömítésekkel és csavarokkal terveztem az összerakást.

Vezérléssel bajban leszek: vegyek megint egy új szettet? De hát ott van az új vezérlés a jelenlegi motoron, 1000km sincs benne. Ezt még át kell gondolnom.
Amint sikerült összefűzni a motort az autón kívül csavarom is be a nyomásmérőt a gyertyák helyére és mérek kompressziót. Ha minden rendben van (vagyis annak tűnik) akkor félre teszem a motort, letakarom és várom a tavaszt.
Amíg a motor pihen addig mennek az injektorok ultrahangos tisztításra és bemérésre.

Na de ne csak a motorral való szívásról legyen szó: voltam egy bevásárló körúton. Na, de nem madaras áruházban, hanem bontódó autóknál. Találtam egy friss hirdetést 1996 850 szedán, szín és motor azonos. Jól hangzott, nem túl drágán itthon is lett volna az egész, egyben. Elmentem megnézni és sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A motor kuka, úszott az összes gyertya a motorolajban, automata váltós ami hibás is ráadásul. Így már nem érte meg, ott maradt. Viszont kiszedtem belőle ami jól jöhet a saját autómba. Új ajtókárpitok, gyönyörű betétekkel, klímavezérlő (nem segített a fűtésen), műszeregység amiből csak a trip computer kellett, gyönyörű szőnyegek, ablakmosó pöckök és majdnem(!) 4 darab alu felni új téli gumikkal. Na akkor tűnt fel, hogy nem is 96os az autó hanem facelift előtti. 4 csavaros felnik voltak rajta, az enyémen már 5 csavaros. Végül is ami kellett volna az pont nem volt, de lett más ami hasznos. Ha már ott voltam akkor elmentem egy másik helyre is pár apróság reményébe, sikerrel is jártam. Hoztam a könyöklőhöz hátsó elemet, így már nem esik ki a hamutartó (nem mintha bárki is használná), a jobb első ajtóba lámpát, fényszórómagasság állító motort és majdnem egy ülésszettet fűthető hátsó üléssel. Egy a baj, az kombié volt.... ha van valakinek szedánhoz való ülésszett működő hátsó ülésfűtéssel akkor ne tartsa magában!

Így a végére már 3-3 vezeték behúzásával lesz hátul is elektromos ablak, működik a trip computer, nagyjából hihető értékeket is mutat, világít minden a műszerfalon, középkonzolon, könyöklőben, nincsenek facsavarok az ajtókban, szóval minden csodás. Majdnem....

Spoiler
Elnézést, ha már megint össze-vissza írogatok. Lehet, hogy nem kellene ennyit egyhuzamban ébren lennem.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!