Elektromos anomáliák

Idézet tőle: Barna László ekkor: 2019-11-17, 23:09Úgy vettem az autót, hogy elismert hibája volt a műszerfal-világítás "hektikus" működése.
Hazaúton megálltam tankolni, induláskor lámpa fel és van műszerfal-világítás is. Kiengedtem a kéziféket és eltűnt.... onnantól végig sötét volt az autóban. Aztán olyan dolgok miatt kapcsolt ki, vagy be a világítás ami egyértelmű kontakthibára utal. Pl: ajtóbecsukás, elindulás, kézifék kiengedés.Egy angol fórumon olvastam, hogy ha nem működik a műszerfal világítása az általában a dimmer miatt nem megy. Össze kell zárni a dimmer csatlakozójánál két érintkezőt és ha működik akkor a dimmer rossz. Működött. Rendben akkor dimmer csere.
Az új motor vásárlásánál megnéztem két bontódó autót (végül egy autó nélküli motort vettem, tavasszal az átépítésnél jönnek a további bejegyzések) és mindkettőből hoztam egy-egy dimmert. Az egyik működött nagyjából 2 percig, a másik Biatorbágytól Vácig. Cseréltem biztosítékot, kimértem amit csak tudtam, szétszedtem a világításkapcsolót, kitakarítottam érintkezőtisztítóval de nem segített.
Egy műszerész segítségét kértem, kimértünk mindent amit tudtunk, de már áram sem volt a dimmernél. A szétkapott belsőtérben kiszedtük azokat a kábeleket amik utólagosan lettek bekötve valamilyen célból (?) és kicseréltem a műszerfal-világítás biztosítékát. Ki is égett. Beraktam az új biztosítékot és most már világít a műszerfal. Nem tudjuk, hogy mi volt a probléma, de működik. Valószínűleg valamelyik utólagos vezeték okozhatott zárlatot.
Szivargyújtó. Az eladó szerint hol működik, hol nem. Azt gondoltam, hogy a műszerfallal van valami közös problémája. Sokkal egyszerűbb megoldás vezetett sikerre mint amire számítottam. Belenéztem a szivargyújtóba és láttam, hogy csupa rozsda az egész. Elővettem a csiszológépet, felraktam a flexibilis szárat egy pici, puha drótkoronggal és felcsiszoltam a belsejét.
Most már van benne áram és még világít is.Csomagtartó világítás, nagyon, de nagyon ciki. Nem világít, gondoltam megint valami érintkezési hibája lesz valahol. Levettem a burkolatot, fekete volt benne az izzó. Meg is van a gond, kicseréltem, de az sem világít. Kimértem a foglalatot, de nincs benne áram. Bújtam kapcsolási rajzokat, beszéltem műszerész ismerősömmel is, de nem világít.
Ha fel van kapcsolva a lámpa az sokat segít a dolgon.... 😀A beltér világítása már sokkal komolyabb probléma volt. Ha nyitva van valamelyik ajtó akkor elöl a két lámpa világít a visszapillantónál, de a két hátsó ajtó feletti nem. Kapcsolni nem lehetett egyiket sem.
Érintkező tisztító és pár ki/be kapcsolás megoldotta a problémát.Úgy látszik, hogy tényleg érdemes a legegyszerűbb dologgal kezdni.
A duda hibájára még nem sikerült rájönnöm. Mindkét duda működik, ha direktben az akkuról kap áramot, de a helyére kötve már nem. Feszültség van a csatlakozóban, a duda direktben működik, szóval csak a testtel lehet probléma, amit a kormányon lévő kapcsoló szakít meg.
Ezzel még foglalkoznom kellAmi még problémás az a világításkapcsoló piktogramjának a háttér-világítása, a vezető oldali ülésfűtés-kapcsoló háttér-világítása és az ülésfűtések maguk. Jobb elöl nincs, pedig kellene, hogy legyen. Bal elöl pedig nem működik. Hátul nem is volt, viszont lesz. Ha már ott virít a csatlakozója....
Van egy csodálatosan kinéző Karc gyártmányú riasztó is az autóban amitől szívesen megszabadulnék, de annak egyedül nem merek nekiállni.
Úgy vettem az autót, hogy elismert hibája volt a műszerfal-világítás "hektikus" működése.
Hazaúton megálltam tankolni, induláskor lámpa fel és van műszerfal-világítás is. Kiengedtem a kéziféket és eltűnt.... onnantól végig sötét volt az autóban. Aztán olyan dolgok miatt kapcsolt ki, vagy be a világítás ami egyértelmű kontakthibára utal. Pl: ajtóbecsukás, elindulás, kézifék kiengedés.
Egy angol fórumon olvastam, hogy ha nem működik a műszerfal világítása az általában a dimmer miatt nem megy. Össze kell zárni a dimmer csatlakozójánál két érintkezőt és ha működik akkor a dimmer rossz. Működött. Rendben akkor dimmer csere.
Az új motor vásárlásánál megnéztem két bontódó autót (végül egy autó nélküli motort vettem, tavasszal az átépítésnél jönnek a további bejegyzések) és mindkettőből hoztam egy-egy dimmert. Az egyik működött nagyjából 2 percig, a másik Biatorbágytól Vácig. Cseréltem biztosítékot, kimértem amit csak tudtam, szétszedtem a világításkapcsolót, kitakarítottam érintkezőtisztítóval de nem segített.
Egy műszerész segítségét kértem, kimértünk mindent amit tudtunk, de már áram sem volt a dimmernél. A szétkapott belsőtérben kiszedtük azokat a kábeleket amik utólagosan lettek bekötve valamilyen célból (?) és kicseréltem a műszerfal-világítás biztosítékát. Ki is égett. Beraktam az új biztosítékot és most már világít a műszerfal. Nem tudjuk, hogy mi volt a probléma, de működik. Valószínűleg valamelyik utólagos vezeték okozhatott zárlatot.
Szivargyújtó. Az eladó szerint hol működik, hol nem. Azt gondoltam, hogy a műszerfallal van valami közös problémája. Sokkal egyszerűbb megoldás vezetett sikerre mint amire számítottam. Belenéztem a szivargyújtóba és láttam, hogy csupa rozsda az egész. Elővettem a csiszológépet, felraktam a flexibilis szárat egy pici, puha drótkoronggal és felcsiszoltam a belsejét.
Most már van benne áram és még világít is.
Csomagtartó világítás, nagyon, de nagyon ciki. Nem világít, gondoltam megint valami érintkezési hibája lesz valahol. Levettem a burkolatot, fekete volt benne az izzó. Meg is van a gond, kicseréltem, de az sem világít. Kimértem a foglalatot, de nincs benne áram. Bújtam kapcsolási rajzokat, beszéltem műszerész ismerősömmel is, de nem világít.
Ha fel van kapcsolva a lámpa az sokat segít a dolgon.... 😀
A beltér világítása már sokkal komolyabb probléma volt. Ha nyitva van valamelyik ajtó akkor elöl a két lámpa világít a visszapillantónál, de a két hátsó ajtó feletti nem. Kapcsolni nem lehetett egyiket sem.
Érintkező tisztító és pár ki/be kapcsolás megoldotta a problémát.
Úgy látszik, hogy tényleg érdemes a legegyszerűbb dologgal kezdni.
A duda hibájára még nem sikerült rájönnöm. Mindkét duda működik, ha direktben az akkuról kap áramot, de a helyére kötve már nem. Feszültség van a csatlakozóban, a duda direktben működik, szóval csak a testtel lehet probléma, amit a kormányon lévő kapcsoló szakít meg.
Ezzel még foglalkoznom kell
Ami még problémás az a világításkapcsoló piktogramjának a háttér-világítása, a vezető oldali ülésfűtés-kapcsoló háttér-világítása és az ülésfűtések maguk. Jobb elöl nincs, pedig kellene, hogy legyen. Bal elöl pedig nem működik. Hátul nem is volt, viszont lesz. Ha már ott virít a csatlakozója....
Van egy csodálatosan kinéző Karc gyártmányú riasztó is az autóban amitől szívesen megszabadulnék, de annak egyedül nem merek nekiállni.
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.