Huginn_the_volvo
Idézet tőle: Levente ekkor: 2019-10-25, 17:19Tisztelt fórum olvasó!
Hadd írjam le neked a saját 1991-es gyártású 940 es típusú volvomnak a történetét. Próbálom rövidre fogni, majd elválik, mennyire sikerül ezt fenntartani.
- március 28.-án 19:00-kor kezdődött az egész, amikor aláírtam az adásvételit.
Najó, gyorsítsunk bele. 😀
- május 14.-én adtam ki a kezemből először az autót, karosszériamunkálatok jóvoltából. Nem volt rajta ép elem. Horpadások, karcolások, hiányzó elemek, rohadások, stb.. Előttem, valamelyik tulaj horgászautónak használta valamelyik szántóföldnek a végén. 2 küszöb kuka, sárvédőkön kezdetleges korrózió már ott volt. A mondat, amivel átadtam: „legyen megcsinálva, ne műszakin essen át”. Oké.
- június 14.-én láttam meg élőben, elsőre az új színt a festőkabinban. (Szabadság, ő nem ér rá, ez nincs itt, azt elfelejtették, ilyenek miatt tartott ennyi ideig.) Jó semmi gond, csak legyen jó.
Többszöri említés után, ha nem tudnak valamit az összeszereléssel kapcsolatban írjanak/hívjanak ami egyszerűbb. Végtelenül meg tudom érteni, mert ez nem 1 olyan kaliberű autó, ami mindennap szaladgál az utakon, vagy minden sarkon van hozzá összeszerelési kézikönyv. De ha megbeszélünk 1 eljárást/folyamatot. És nem úgy jár el az illető, ne lepődjünk már meg, hogy mérges az ügyfél. Alvázon folytonossági hibák maradtak, gumitömítést az ajtókhoz alkohol tartalmú ragasztóval ragasztották fel. -> nem tervezett plusz munka a festőknek, mindenki csak egyre jobban ideges, a már általam teljesen szupernek látott elemeket újra kell festeni, rosszabbak lettek minőségügyileg. Majd a festő említette, hogy neki se tettszett a motorháztető, meg a szélvédő alatti rész. Újra festette. Azt szeretném tisztázni, hogy a megbeszélt összegen belül maradtunk, anyagilag nem voltam átverve!
- július 26.-án összeállt az autó. Jött a felni probléma, ereszteni kezdtek sorra a peremnél. Nem baj, MŰKÖDIK, él, itt van, visszakaptam. Felnit szomszédos megyében találtam 1 kedves úriembertől, aki 2 évvel ezelőtt rakta fel a hirdetését, miszerint elad minden kocka volvohoz tartozó alkatrészt. Sikerült megegyeznünk 1 jelképest összegben, és minden még használható alkatrészt bepakoltam és vittem.
- október 26.-án került vissza a karosszériásoktól (ismét) a kocsi. Lecseréljük a belső küszöböt, de belül meg úgy hagyjuk a nyers lemezt? Kijöttek a festés utáni rosszul felület kezelt, nem teljesen rozsdátlanított felületek felhólyagosodása. Ezt mindet garanciába orvosolták.
Tetőkárpitot júniusban közben elkezdtem csinálni. Erről lesz külön post. (3.rész) https://www.veteranvolvo.hu/?page_id=431&view=topic&id=78#postid-200
Műszerfal háttérvilágítást kellett még megoldani, hogy ne szóljanak bele műszakin. Erről is lesz külön post.
És így jutott el a műszaki állomásra hol ezek után még baszogattak a nagy kipufogó miatt. Az, hogy kifújt mindenhol, 1 hátsó udvarból ásták ki a csöveket a rendszerhez, az nem volt baj.
Az új kipufogóról is lesz 1 cikk.
Első körbe ennyit szerettem volna megosztani veletek, a „legendásan állat színű almazöld metál 940”-esnek az előtörténetéről. Alias: Bárka, Huginn.
Én Levente voltam, köszönöm, hogy elolvastad ezt a történetet, 1 hét múlva tervezem megírni a folytatást.
Old volvos never die, they just get faster!
Tisztelt fórum olvasó!
Hadd írjam le neked a saját 1991-es gyártású 940 es típusú volvomnak a történetét. Próbálom rövidre fogni, majd elválik, mennyire sikerül ezt fenntartani.
- március 28.-án 19:00-kor kezdődött az egész, amikor aláírtam az adásvételit.
Najó, gyorsítsunk bele. 😀
- május 14.-én adtam ki a kezemből először az autót, karosszériamunkálatok jóvoltából. Nem volt rajta ép elem. Horpadások, karcolások, hiányzó elemek, rohadások, stb.. Előttem, valamelyik tulaj horgászautónak használta valamelyik szántóföldnek a végén. 2 küszöb kuka, sárvédőkön kezdetleges korrózió már ott volt. A mondat, amivel átadtam: „legyen megcsinálva, ne műszakin essen át”. Oké.
- június 14.-én láttam meg élőben, elsőre az új színt a festőkabinban. (Szabadság, ő nem ér rá, ez nincs itt, azt elfelejtették, ilyenek miatt tartott ennyi ideig.) Jó semmi gond, csak legyen jó.
Többszöri említés után, ha nem tudnak valamit az összeszereléssel kapcsolatban írjanak/hívjanak ami egyszerűbb. Végtelenül meg tudom érteni, mert ez nem 1 olyan kaliberű autó, ami mindennap szaladgál az utakon, vagy minden sarkon van hozzá összeszerelési kézikönyv. De ha megbeszélünk 1 eljárást/folyamatot. És nem úgy jár el az illető, ne lepődjünk már meg, hogy mérges az ügyfél. Alvázon folytonossági hibák maradtak, gumitömítést az ajtókhoz alkohol tartalmú ragasztóval ragasztották fel. -> nem tervezett plusz munka a festőknek, mindenki csak egyre jobban ideges, a már általam teljesen szupernek látott elemeket újra kell festeni, rosszabbak lettek minőségügyileg. Majd a festő említette, hogy neki se tettszett a motorháztető, meg a szélvédő alatti rész. Újra festette. Azt szeretném tisztázni, hogy a megbeszélt összegen belül maradtunk, anyagilag nem voltam átverve!
- július 26.-án összeállt az autó. Jött a felni probléma, ereszteni kezdtek sorra a peremnél. Nem baj, MŰKÖDIK, él, itt van, visszakaptam. Felnit szomszédos megyében találtam 1 kedves úriembertől, aki 2 évvel ezelőtt rakta fel a hirdetését, miszerint elad minden kocka volvohoz tartozó alkatrészt. Sikerült megegyeznünk 1 jelképest összegben, és minden még használható alkatrészt bepakoltam és vittem.
- október 26.-án került vissza a karosszériásoktól (ismét) a kocsi. Lecseréljük a belső küszöböt, de belül meg úgy hagyjuk a nyers lemezt? Kijöttek a festés utáni rosszul felület kezelt, nem teljesen rozsdátlanított felületek felhólyagosodása. Ezt mindet garanciába orvosolták.
Tetőkárpitot júniusban közben elkezdtem csinálni. Erről lesz külön post. (3.rész) https://www.veteranvolvo.hu/?page_id=431&view=topic&id=78#postid-200
Műszerfal háttérvilágítást kellett még megoldani, hogy ne szóljanak bele műszakin. Erről is lesz külön post.
És így jutott el a műszaki állomásra hol ezek után még baszogattak a nagy kipufogó miatt. Az, hogy kifújt mindenhol, 1 hátsó udvarból ásták ki a csöveket a rendszerhez, az nem volt baj.
Az új kipufogóról is lesz 1 cikk.
Első körbe ennyit szerettem volna megosztani veletek, a „legendásan állat színű almazöld metál 940”-esnek az előtörténetéről. Alias: Bárka, Huginn.
Én Levente voltam, köszönöm, hogy elolvastad ezt a történetet, 1 hét múlva tervezem megírni a folytatást.
Old volvos never die, they just get faster!
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.

Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-10-25, 22:02khmm.. Fuxi szerint „legendásan állat színű almazöld metál 940” 😀 😀
khmm.. Fuxi szerint „legendásan állat színű almazöld metál 940” 😀 😀

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2019-10-26, 17:03Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-10-25, 22:02khmm.. Fuxi szerint „legendásan állat színű almazöld metál 940”
![]()
😀 😀 😀 😀
Idézet tőle: Fuxi ekkor: 2019-10-25, 22:02khmm.. Fuxi szerint „legendásan állat színű almazöld metál 940”
![]()
😀 😀 😀 😀
Idézet tőle: Levente ekkor: 2019-11-01, 20:572. rész: https://www.veteranvolvo.hu/?page_id=431&view=topic&id=73#postid-174
2. rész: https://www.veteranvolvo.hu/?page_id=431&view=topic&id=73#postid-174