Bemelegedés szabályzó

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2020-01-24, 20:44Alanyunk több néven ismert.
Bemelegedés szabályzó, pótlevegő tolattyú, vagy inglis nyelven, Auxiliary air valve.
Szóval, kicsit gomdban vagyok vele. Ugyebár ezen alkatrészünk egy bimetálos cucc ami alapesetben a külső hőmérséklet függvényeben van nyitva. Ad levegőt a motornak pluszba vagy nem ad. Hidegben ad melegben bezár amit ugye elősegít az elektromosság is amit folyamatosan kap amint a motor életre kelt.
A nagy dilemma az, h mennyire kell vajon nyitva lennie? Milyen hőmérséklet tartományban mennyire? Ha ez felelhető valahol, lehet, h jól működik és máshol van a baj.
Valahol olvastam olyasmit, h ha az úszóházban vmi szmötyi miatt enyhe dugulás van és nem áll fel a teljes nyomás és az oadott mennyiség helyett csak kb 1 bár van.
Ami miatt agyalok az egészen az az, h nehezen megy a hideg indítás. 5-10 p közt mire elindul. Többedik idítózásra. Közben 1x-2x beröffen, de gázadásra fullad, leáll. Egy idő után, ha elkapja és hagyom alapjáraton járni akkor elindul és megy. Nem lehet itt is a gyenge "töltő nyomás" a probléma és miután elindul utána már a motor szívó hatása érvényesül és kiegészíti a gyenge nyomást.
A képeken a bemelegedés szabályzó látható.
Alanyunk több néven ismert.
Bemelegedés szabályzó, pótlevegő tolattyú, vagy inglis nyelven, Auxiliary air valve.
Szóval, kicsit gomdban vagyok vele. Ugyebár ezen alkatrészünk egy bimetálos cucc ami alapesetben a külső hőmérséklet függvényeben van nyitva. Ad levegőt a motornak pluszba vagy nem ad. Hidegben ad melegben bezár amit ugye elősegít az elektromosság is amit folyamatosan kap amint a motor életre kelt.
A nagy dilemma az, h mennyire kell vajon nyitva lennie? Milyen hőmérséklet tartományban mennyire? Ha ez felelhető valahol, lehet, h jól működik és máshol van a baj.
Valahol olvastam olyasmit, h ha az úszóházban vmi szmötyi miatt enyhe dugulás van és nem áll fel a teljes nyomás és az oadott mennyiség helyett csak kb 1 bár van.
Ami miatt agyalok az egészen az az, h nehezen megy a hideg indítás. 5-10 p közt mire elindul. Többedik idítózásra. Közben 1x-2x beröffen, de gázadásra fullad, leáll. Egy idő után, ha elkapja és hagyom alapjáraton járni akkor elindul és megy. Nem lehet itt is a gyenge "töltő nyomás" a probléma és miután elindul utána már a motor szívó hatása érvényesül és kiegészíti a gyenge nyomást.
A képeken a bemelegedés szabályzó látható.
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.
Idézet tőle: Levente ekkor: 2020-01-25, 04:10Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.
Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.
Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.
Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.

Idézet tőle: Zoltán Palakovics ekkor: 2020-01-25, 18:12Kb 5 prc után teljesen elzárja a pótlevegöt a szelep. és az alapjáratnak vissza kell esni 900-ra .A hengerfejben egy höadó vezérli. Véleményem szerint a benzin nyomás szabályzónál keresd a hibát szerintem be van rohadva a vezélö bimetálnál !! Ha sokat állt az autó megeshet. Szét szerelhetö a szelep. Hideg állapotában át kell hogy eressze a benzint
Kb 5 prc után teljesen elzárja a pótlevegöt a szelep. és az alapjáratnak vissza kell esni 900-ra .A hengerfejben egy höadó vezérli. Véleményem szerint a benzin nyomás szabályzónál keresd a hibát szerintem be van rohadva a vezélö bimetálnál !! Ha sokat állt az autó megeshet. Szét szerelhetö a szelep. Hideg állapotában át kell hogy eressze a benzint

Idézet tőle: Bakó Tamás ekkor: 2020-01-25, 19:08Szerintem, a kollégák 3 eszközt kevernek:
- Az első a cold start valve. Ez a szelep plusz benzint juttat a hidegen indított motor hengereibe. -20 Celsius fokon kb. 8 másodpercig működik, +20 Celsius fokon már nem kapcsol be.
- A második az auxiliary air valve. Nem mernék rá megesküdni, hogy a motor mellől kiszerelve magától bezáródik. Van benne ugyan egy elektromosan melegített bimetál, de ha jól tudom, neki kell a motor melege is. Kb. 70 fokon záródik teljesen. Nekem a motor mellett kb. 1 percig van nyitva, utána nagyjából becsukódik . Ezt onnan tudom, hogy nekem régebben az alapjárati szelepem volt eltömődve, így az aux air valve becsukódása után erőtlen lett a motor. És ez kb. mindig 1 perc után következett be.
- A harmadik a warm-up regulator. Ez a bigyó (ugyancsak egy bimetál segítségével) egy membrános nyomásszabályzót hangol finoman és a motor teljes bemelegedéséig nagyobb nyomással adagolja a benzint. Ez legfeljebb néhány perc.
Ebben a doksiban van néhány szó a K-Jetronic hidegindításáról, a 25. oldaltól. Ugyan BMW, de a Bosh K-Jet az ugyanaz volt benne: http://files.bmwclassic.nl/E21/K-Jet/Bosch_K-Jetronic_web.pdf
Az aux air valve sajnos egy idő után képes eltömődni, beragadni. Ami segíthet: féktisztító folyadék vagy WD40. Ha ezektől nem lesz jobb, akkor már mástól sem igazán. Csavarhúzóval nem érdemes kapargatni, mert egy pillanat alatt tönkre lehet tenni azt a perforált lapkát.
Szerintem, a kollégák 3 eszközt kevernek:
- Az első a cold start valve. Ez a szelep plusz benzint juttat a hidegen indított motor hengereibe. -20 Celsius fokon kb. 8 másodpercig működik, +20 Celsius fokon már nem kapcsol be.
- A második az auxiliary air valve. Nem mernék rá megesküdni, hogy a motor mellől kiszerelve magától bezáródik. Van benne ugyan egy elektromosan melegített bimetál, de ha jól tudom, neki kell a motor melege is. Kb. 70 fokon záródik teljesen. Nekem a motor mellett kb. 1 percig van nyitva, utána nagyjából becsukódik . Ezt onnan tudom, hogy nekem régebben az alapjárati szelepem volt eltömődve, így az aux air valve becsukódása után erőtlen lett a motor. És ez kb. mindig 1 perc után következett be.
- A harmadik a warm-up regulator. Ez a bigyó (ugyancsak egy bimetál segítségével) egy membrános nyomásszabályzót hangol finoman és a motor teljes bemelegedéséig nagyobb nyomással adagolja a benzint. Ez legfeljebb néhány perc.
Ebben a doksiban van néhány szó a K-Jetronic hidegindításáról, a 25. oldaltól. Ugyan BMW, de a Bosh K-Jet az ugyanaz volt benne: http://files.bmwclassic.nl/E21/K-Jet/Bosch_K-Jetronic_web.pdf
Az aux air valve sajnos egy idő után képes eltömődni, beragadni. Ami segíthet: féktisztító folyadék vagy WD40. Ha ezektől nem lesz jobb, akkor már mástól sem igazán. Csavarhúzóval nem érdemes kapargatni, mert egy pillanat alatt tönkre lehet tenni azt a perforált lapkát.

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2020-01-25, 21:42Pont a motor felpörgése és kb 1/2 v 1 p után illetve gázadásra állt vissza arra a kb 900 as fordularszámra.
Namost ez e "felpörgés" marad el mostanában. Ez kb 2 legrosszabb esetben a 3. Indításra mindig megvolt. az autó napi használatban van folyamatosan. A tartályból esetlegesen felszipókázott szemét is okozhat gondot? Ez a nyomásszabályzó ez ott van a k-jet és a motor közt? egy kisebb téglatest formájában? @zoltanpalakovics
@tomca az auxiliary air valve ja berakom a fagyasztóba akkor kinyit és ha rázeszem a kandalkóra akkor bezár, tehát a hideg/meleg "reakciója" működik. Nyitni nem teljes mértékben nyit mert gondolom valahol minusz huszonharmincnál lenne 100% ban nyitva. Ebből arányosítva a mostani -5 környéke csak résnyi nyílást eredményez. Az áramot a bezáráshoz megkapja. Azt kimértem.
A cold start valve és a warm up regukator hol helyezkednek el?
Az alábbi linken lévő képen 189 es számmal van a Control pressure regulator nem Warm Up. Ilyen van is a motortérben.
A 190 es az auxiliary air valve.
Pont a motor felpörgése és kb 1/2 v 1 p után illetve gázadásra állt vissza arra a kb 900 as fordularszámra.
Namost ez e "felpörgés" marad el mostanában. Ez kb 2 legrosszabb esetben a 3. Indításra mindig megvolt. az autó napi használatban van folyamatosan. A tartályból esetlegesen felszipókázott szemét is okozhat gondot? Ez a nyomásszabályzó ez ott van a k-jet és a motor közt? egy kisebb téglatest formájában? @zoltanpalakovics
@tomca az auxiliary air valve ja berakom a fagyasztóba akkor kinyit és ha rázeszem a kandalkóra akkor bezár, tehát a hideg/meleg "reakciója" működik. Nyitni nem teljes mértékben nyit mert gondolom valahol minusz huszonharmincnál lenne 100% ban nyitva. Ebből arányosítva a mostani -5 környéke csak résnyi nyílást eredményez. Az áramot a bezáráshoz megkapja. Azt kimértem.
A cold start valve és a warm up regukator hol helyezkednek el?
Az alábbi linken lévő képen 189 es számmal van a Control pressure regulator nem Warm Up. Ilyen van is a motortérben.
A 190 es az auxiliary air valve.

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2020-01-25, 22:35Idézet tőle: Levente ekkor: 2020-01-25, 04:10Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.
Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.
A WD40 már megvolt napokkal ezelőtt. 😉
Idézet tőle: Levente ekkor: 2020-01-25, 04:10Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.
Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.
A WD40 már megvolt napokkal ezelőtt. 😉

Idézet tőle: Bakó Tamás ekkor: 2020-01-26, 10:37Az a link az ábrával nagyon jó. A188-as a cold start valve (start injector), a 189-es a warm-up regulator (control pressure regulator)
Az a link az ábrával nagyon jó. A188-as a cold start valve (start injector), a 189-es a warm-up regulator (control pressure regulator)