Volvo/Csepel Lapplander C202

Idézet tőle: Laplander VLC-202 ekkor: 2020-01-05, 23:18Köszöntök minden kedves Volvo kedvelőt, tulajdonost.
Szeretnék pár sort írni a
Volvo/Csepel Laplander C202 terepjárómról
Magyarként egy ilyen gépvas tulajdonosának lenni duplán büszkeség, ugyanis két közös projektje volt a Volvo-nak a magyarokkal. A C202 Laplander gyártása, valamint a közösen gyártott buszok.
Mivel nem férne be a garázsba egy Volvo/Ikarus, és nem is vagyok annyira buszkedvelő, inkább a Laplander(eme)t mutatnám be.
Ez, nem egyszerűen egy Laplander, ez egy Magyarországon összeszerelt terepjáró. A Csepel gyár utolsó mencsvára lehetett volna, ha az olcsóbb orosz, román, lengyel terpjárók nem szorítják ki a piacról.
A svédek amiatt hagyatták velünk abba gyártást, mert kicsit drágább volt mint az Aro/Gaz/LUaz/Uaz/Niva/Tarpan.
1980 utolsó Laplandere a Göteborgi Volvo múzeumban van kiállítva.
Volt 1 db Kádár Jánosnak is mint vadászautó, de amikor meghalt, 4000 dollárért eladták.
Ezt követően a Csepel már nem gyártott komplett autót, csak teherautó és busz önjáró alvázakat.
A motor, vàltó, hidak, alváz Svédországból érkezett, a kasznit a villamosságot, a műszerezést a Csepel biztosította, gyártotta, és egyesítette. Ganz kilométeróra, Ikarus kilincsek, BRG visszajelzők tükrözik, hogy a magyar járműiparban fellelhető legalkalmasabb alkatrészek kerültek beépítésre.
Azért 1977-ben egy nyugati világcég a keleti blokkban autót gyártat ráadásul a legtöbb járművet hadseregeknek.
Sok került belőle Argentinába, Braziliába, Peruba, Chilébe, Új Zélandra, Grönlandra, Ausztráliába.
A motorja a "Volvósok" körében ismert nyűhetetlen Volvo B20
A Volvo B20 Penta-ként is megmutatta mit tud. 2000 benzin.
Igazi terepjáró tulajdonságokkal bír, így veri a Land-Rovereket.
Jobb terepszög, kisebb, könnyebb, fürgébb. Könnyebben szerelhető. A Youtube video-k bizonyítják azoknak, akik nem ismerik.
Nekem, akinek volt Defendere, jártam Uazzal, Niva-val, Aroval, azt mondom, többet tud(ott) mindnél 1977-ben. A már 1963-ban tervezett Volvo L3314-ből, az elődből sok minden megoldást átvettek. A korának lejobb terepjáró tulajdonságával bírt. A skandináv terepezők kedvence, ezért mindet felvásárolták a világban. Remélem nekem is megmarad még sokáig.
Köszöntök minden kedves Volvo kedvelőt, tulajdonost.
Szeretnék pár sort írni a
Volvo/Csepel Laplander C202 terepjárómról
Magyarként egy ilyen gépvas tulajdonosának lenni duplán büszkeség, ugyanis két közös projektje volt a Volvo-nak a magyarokkal. A C202 Laplander gyártása, valamint a közösen gyártott buszok.
Mivel nem férne be a garázsba egy Volvo/Ikarus, és nem is vagyok annyira buszkedvelő, inkább a Laplander(eme)t mutatnám be.
Ez, nem egyszerűen egy Laplander, ez egy Magyarországon összeszerelt terepjáró. A Csepel gyár utolsó mencsvára lehetett volna, ha az olcsóbb orosz, román, lengyel terpjárók nem szorítják ki a piacról.
A svédek amiatt hagyatták velünk abba gyártást, mert kicsit drágább volt mint az Aro/Gaz/LUaz/Uaz/Niva/Tarpan.
1980 utolsó Laplandere a Göteborgi Volvo múzeumban van kiállítva.
Volt 1 db Kádár Jánosnak is mint vadászautó, de amikor meghalt, 4000 dollárért eladták.
Ezt követően a Csepel már nem gyártott komplett autót, csak teherautó és busz önjáró alvázakat.
A motor, vàltó, hidak, alváz Svédországból érkezett, a kasznit a villamosságot, a műszerezést a Csepel biztosította, gyártotta, és egyesítette. Ganz kilométeróra, Ikarus kilincsek, BRG visszajelzők tükrözik, hogy a magyar járműiparban fellelhető legalkalmasabb alkatrészek kerültek beépítésre.
Azért 1977-ben egy nyugati világcég a keleti blokkban autót gyártat ráadásul a legtöbb járművet hadseregeknek.
Sok került belőle Argentinába, Braziliába, Peruba, Chilébe, Új Zélandra, Grönlandra, Ausztráliába.
A motorja a "Volvósok" körében ismert nyűhetetlen Volvo B20
A Volvo B20 Penta-ként is megmutatta mit tud. 2000 benzin.
Igazi terepjáró tulajdonságokkal bír, így veri a Land-Rovereket.
Jobb terepszög, kisebb, könnyebb, fürgébb. Könnyebben szerelhető. A Youtube video-k bizonyítják azoknak, akik nem ismerik.
Nekem, akinek volt Defendere, jártam Uazzal, Niva-val, Aroval, azt mondom, többet tud(ott) mindnél 1977-ben. A már 1963-ban tervezett Volvo L3314-ből, az elődből sok minden megoldást átvettek. A korának lejobb terepjáró tulajdonságával bírt. A skandináv terepezők kedvence, ezért mindet felvásárolták a világban. Remélem nekem is megmarad még sokáig.
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.