Please or Register to create posts and topics.

Egy 2.0 turbo 940-es újjászületése.

A javítás és a szöveg Surányi Gergő érdeme. Én csak megnyitottam a Topic-ot és közzétettem! By Dinom

 

"A 940esek híresen megbízhatóak, ez a példány is bizonyítja, hiszen 16éven keresztül szolgálta hűen 2. tulajdonosát akihez 4évesen került. Ez idő alatt sajnos gyakorlatilag a minimális karbantartást kapta meg, a motorolajon, vezérlésen és fékbetéten kívül semmi sem lett rajta kicserélve ez idáig. Ilyen karbantartás mellett természetes hogy 20évesen rendesen hozzá kellett nyúlnunk ,hogy újabb gondtalan 20év álljon az autó elé.
Az egyik legnagyobb probléma a hengerfejtömítés elöregedése, amely amúgyis jellemző ezekre a turbos motorokra ennyi idő után. A fagyállót maximum 4 évente ajánlott cserélni, ennek elmulasztása előre hozza a problémát ahogy esetünkben is történt, 220ekmnél már nagyon beteg volt a tömítés. Az olajcseréket sem vitték túlzásba és/vagy rossz minőségű olajat használtak ezért ugyan nem vészesen de olajsaras volt a motor. Ilyen esetben különösen ajánlott az olajteknő tisztítása, volt is bőven mit tisztitani. Mindezek mellett a kuplung is cserére szorult ezért a motor-váltó kivétele mellett döntöttünk. Ha már kint a motor, minden tömítést, szimmeringet lecseréltünk a komplett vezérlés mellett. Az utángyártott hengerfejtömítésekkel nagyon rossz tapasztalataink vannak ezért gyárit kapott a motor. Érdekesség hogy Elring gyártmányú a gyári Volvo tömítés, viszont az utángyártottként nyegyed áron beszerezhető szintén elring tömítéssel köszönő viszonyban sincs, még az anyaga is más. Természetesen gépműhely által az ilyenkor kötelező hengerfej felújítás is elvégzésre került. Annak érdekében hogy, az autó teljesítményére se legyen panasz, az olajcserék hiányát amúgyis rosszul viselő gyári 13C turbót egy felújított 16T turbóra cseréltük.
Mindezek mellett teljes fék felújítás is szükséges volt, ez alkalomból fejlesztettünk a gyári fékrendszeren és az első féknyergeket a V70es Volvoéra cseréltük, igy a gyári 280as helyett 302mmes tárcsa került fel.  A féknyergek a hátsókkal együtt teljesen fellettek újítva, szemcseszórva majd pedig lefényezve minőségi autóipari festékekkel.
A továbbiakban még a teljes kipufogó rendszer cseréje és G80-as difizár beépítésé vár az autóra."

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Képsor folytatás. 🙂

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Még további képek

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Webmester – minden, ami portálépítés!