940-960-S/V90

A 700-asok ráncfelvarrott változataként jellemzi a 900-as sorozatot a felületes szemlélő. Azonban a hasonló, de a jelentősen legömbölyített karosszérialemezek alatt rengeteg újdonsággal indított a típus.  A 960-as új négyhengeres és hathengeres, hengerenkénti négyszelepes motorokat (170 és 204 LE), új többlengőkaros hátsó futóművet kapott. Dízel nem készült ebből, hisz magas kényelmi igényeket elégített ki és nem illett az autó karakteréhez. Nyolcféle karosszéria-változat készült: 960: Executive, Limousine, Saloon, Estate, Ambulance, 940: Saloon, Taxi és Estate. A 940-es puritánabb kivitelű volt, négyhengeres, 82 és 200 lóerős motorokkal, merev hátsó híddal. A biztonság terén nem volt helye kompromisszumnak, a két típus a hetesek biztonsági arzenálját továbbvitte és ugyanakkor továbblépett. Passzív biztonságuk új szintre emelkedett: az 1991-ben szabadalmaztatott SIPS oldalütközés elleni védelmi rendszer a 850-esben jelent meg először, de a kilencesek is megkapták. A luxus tekintetében is nagyot lépett előre a cég. A csúcsot az “Executive” modell jelentette. A göteborgi hátsókerék hajtású nagy hajók napjai meg voltak számlálva, hisz közelgett a fronthajtású S80-as bevezetése. Ezt megelőzően még a 960-asok egy utolsó ráncfelvarrásával vezették be az S/V90-est. A legyártott darab-számokat nézve vezet a 940 limuzin 246 704 darabbal, következik a 940 kombi (231 677 db.) és a 960 limuzin 112 710 darabbal. A 960-as kombi presztízskategória volt, lényegesen kevesebb készült belőle (41 619 db.). Az S90-es 26 269 darabig jutott, a kombiváltozat, a V90 gyártása a 9 067 darabszámig jutott. A tartósság és a megbízhatóság szimbólumai ezek az autók. Napjainkban is százezerszám futnak még a világ útjain.




A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi veterán Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!

Webmester – minden, ami portálépítés!