Please or Register to create posts and topics.

Tetőkárpit felújítás (3. rész)

Tisztelt fórum olvasó!

 

Tetőkárpitról 1 kis felújítási szösszenet, amit szeretnék megosztani veletek, ha valaki gondolkozik ennek a felújításán mire számíthat. Az elején le szeretném szögezni, hogy akinek nincs hozzá türelme és ideje, amiből rengeteg kell, ne fogjon hozzá! Csak a szépség rovására fog menni! Ha bárkinek van cégekkel tapasztalata, akik ilyesmi procedúrát csinálnak, ülés vagy tetőkárpittal kapcsolatban jöhetnek ide, 1 helyen gyűjtsük össze ezeket az információkat. 🙂

2018 június 2.-én estem neki, és 2 nap alatt meg is tudtam csinálni a napfénytetőtnek a kárpitját. Leszedni a kárpitot nem volt nehéz, mert az utolsó szivacsdarab is el volt teljesen porladva. Hódmezővásárhelyen van 1 kárpitos kellékeket árusító bolt (dél utca 5). Végtelen rendes és segítőkészek az ott dolgozók, csak ajánlani tudom őket.

Megvettem méterre a nekem tetsző színű kárpitot. Kárpitokról annyit lehet tudni, hogy a szín és/vagy minta kombinációk az idővel változni fognak folyamatosan.

Ami sokkal több időt elvitt az a gyári ragasztónak az eltávolítása a fémszerkezetről és a gumi peremvédőről. Türelem, hígító, gumikesztyű és vattakorong kellett csak hozzá. Az eredeti kárpit megmaradt szabásmintának, teljesen jó lett. Ragasztani Pálmatexxel ragasztottam fel.

A nagy tetőkárpit felújítása az nagyobb buli volt. 1 hétig elszórakoztam vele, és még így is siettem, nem is lett teljesen szép. A tetőkárpit merev része, az a papír valami (nem tudom a pontos nevét annak az anyagnak, de jó cucc), 4 db-ba jött ki. Már látszott, hogy valaki próbálta megjavítani, nem túl esztétikusan. Meg alapból szerintem ilyen mintás, mint amilyen volt, gyárilag szerintem nem volt.

Kerestem kárpitosokat, hátha valaki megtudja csinálni. Pesten találtam is csak ahhoz el kellett volna juttatni meg haza, utána az 1 darab kész, nem tudom milyen minőségűt, megint fel majd haza is kellett volna hozni. Szélességéből adódóan a Suzukinkba nem fért volna be sehogy. Alternatíva kell. Helyi kárpitos nem vállalta el, mert 4db-ban van a papír. Akkor otthon össze lesz ragasztva üvegszállal.

Festékboltba van ilyen feltekercselt üvegszál pár 100 Ft és még körbe az összes élet is megtudtam erősíteni, és még maradt is. 1 db-ban van a tetőkárpit, mostmár csak a szivacsos szövet kell rá. Ezt is ugyanúgy Pálmatexxel kentem össze. Kerestem ilyen sprays ragasztót, hogy valamennyire egyenletesen legyen eloszlatva a ragasztó. Utólag találtam ilyet, de azért nem akartam előtérbe helyezni, mert pár fórumon azt olvastam ezeknek a ragasztóknak a hatásfokáról, hogy szereti idő előtt elveszteni ragasztóképességét, és leesik a szövet.

TIPPEK: a tetőkárpitra mikor ragasztod fel a szövetet. Középen teljes hosszában kell felkenni a ragasztót, és szakaszonként haladni a szélei felé. Mikor a szövetet nyomod rá a kárpitra, ne kézzel nyomd rá, hanem festék hengerrel, kis erővel nyomd össze a ragasztott felületeket. Sokkal esztétikusabb lesz a végeredmény.

Berakni csak úgy sikerült, hogy már féltem mikor fog eltörni bárhol a kárpit. De belehet hajtogatni szélvédő kiszedés nélkül. Anyósülést, ha kiszeded, megkönnyíted a dolgod.

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést!

Én Levente voltam, és jövő héten ismét jön majd a folytatás.

Old volvos never die, they just get faster!

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Webmester – minden, ami portálépítés!