Please or Register to create posts and topics.

Huginn_the_volvo Műszakira fel! (2. rész)

Tisztelt fórum olvasó!

Köszöntelek az előző cikkemnek a folytatásánál, ahol az első műszaki megszerzése és az utáni időszakot mesélem el.

Tisztán emlékszek arra napra. Suliban szerencsére gyakorlat volt, és el tudtam terelni a figyelmem a kocsiról. „Délutánra berakjuk, és meglesz” Elvitték a vizsgaállomásra az autót (önerőből jutott el odáig). Gondolom kint leállították a papírokat elintézik, felkészítik a műhelyt, hogy le tudjon vizsgázni a drágám. 15:00 körül hívtak fel, ott van kint a vizsgabázison a kocsi, de nem indul. MIA……?? Vigyem el onnan és vigyem vissza, ha már legalább beindul. Jó, semmi probléma. Direkt mondtam, hogy takarítsák ki a gyertyákat, mert 3 literes turbós volvo injektorok voltak benne és ha rövid távokon van használva „lezabál” és a gyertyákon annyi a lerakódás, hogy nem fog szikra keletkezni. (Így vettem, és kaptam ígéretet, hogy visszakapom a gyárit. A gyári üzemanyag nyomásszabályzót legalább visszakaptam.)  Erre elzavartak vegyek gyújtáselosztót. E-bay en rendeltem felújítottat, beraktam, pöcc-röff, stabil alapjárat. Akkor vissza megint vizsgára. Ugyanúgy hazafelé menet végig a kocsin járt az eszem, otthon már alig vártam a hívást, hogy kész, lehet menni érte. 16:45 körül hívtak, hogy kész a friss ropogós műszaki. Örömömbe csak beültem, és fülig érő mosollyal mentem 1 kört vele a város körül meg a városban. Este volt, sötét, minden friss rajta, eszembe nem jutott keresni a hibákat. Nap közbe küldi anyukám a képet, hogy teljesen lapos lett a jobb hátulja. Fasza, csiszolhatom fel a felniket is. Majd észrevettem a képen, hogy a küszöbön van 2 szürke folt. Csak találgatás, de ordítóan olyan, mint amikor a csápos nekikoppan és felpattogzik a festés. Utólag bizonyítsam be, hogy este mikor átvettem az már ottvolt. Garanciába a festő bepöttyözte, de akkor is ilyet miért kell csinálni és mellé nem szólunk? Örök rejtély marad.

Másik felni volt a megoldás a lapos kerékre. Felcsiszoltam pöpecre és ugyanúgy 2 hét után elengedte az összes levegőt. 3 éves gumi volt rajta mind a 4. Ekkor is mire találtam 4 felnit olcsóba téglán állt az udvarba szomorúan L.

2018 december 4. lett meg a műszaki, onnantól használva volt egészen Márciusig. 1 óvatlan pillanatba felnéztem instagrammra, és láttam, hogy van eladóba 1 M90 es, redblockhoz, elérhető árba. Március 22.-én sikerült eljutnunk oda, hogy na, akkor váltócsere. Ezt is otthon okosba, felbakolva az égig, hogy kiférjen a váltó. Meg, ha már hozzáférek, akkor a teljes kardánalagút is legyen rozsdátlanítva alvázvédőzve. Kardán kapott új csapágyazást, szilentet, difi, váltó új olajat. Végre lett ötödik gang, de a legfontosabb, hogy a hátramenet is hibátlan volt.

Annyit feküdtem alatta, hogy elhatároztam, hogy a teljes alvázat le fogom rozsdátlanítani. Szedem le az üzemanyagtartályt, kipufogót, hővédőlemezeket, majd látom, hogy az emelési pont a jobb hátsó, olyan nem 100-asan áll. Nem heggesztették hozzá a küszöbhöz csere után. Jó akkor ezzel is mehetek vissza. Egyre több rozsdás folt bukkant fel, és ami nagyon nem tetszett az a hátsó nyúlvány. Mind a 2 nagyon csúnyán fel volt hólyagosodva.

Jó akkor ezt is csinálják meg a karosszériások. Ugye a nyúlványra lehet felcsavarozni a vonószemet vagy a vonóhorgot, és 1 kipufogó tartókonzolt. Kivágták a rozsdás részt, majd vissza heggesztették lemezzel, de a menetes furatok úgy kimaradtak. Kisebb, nagyobb (a nagyobbat nem kértem, de megcsinálták, elfogathatatlanul) munkálatok voltak rajta amiben igaz konkrétan nem beszéltünk az eredeti időpontba, de azért illett volna megcsinálni, 1 telefon megejtése után). Névleges összeget kértek el ezért a valamiért, mert nem sikerült teljesen azt csinálni, amit kértem. Így most nincsen hátul vonószemem, nem kértem teljes alvázvédelmet, a sárvédőmre és a napfénytetőmre pláne nem. Hab a tortára: 2019 június 13.-ára lettek „kész” Június 15.-én OVT. Június 14.-e azzal telt el, hogy gyurmával próbáltam letakarítani az alvázvédőd a sárvédő, motorháztető, lámpa, ajtók, napfénytetőről.

1 kicsit hosszabb, de próbáltam tartalmas is maradni a végére.

Köszönöm, hogy elolvastad Huginn történetének a második részét, és 1 hét múlva a folytatás ismét várható lesz.

Old volvos never die, they just get faster!

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Webmester – minden, ami portálépítés!