Please or Register to create posts and topics.

Motortartó bakok cseréje

Házilag.

Aláfekve, elmozdult motorral. Vér sz..pás!

A kb 1 órás munka 3-4 óra volt. És azt ugye mondanom se kel, h a végére 2 emberes volt a mutatvány. Hathatós segítségem volt.  Motor felemel, 2 emelővel, egyik innen másik onnan. a régi bakok még kijöttek, úgy ahogy, még az újakat a konzolokkal együtt vissza is raktam a helyükre. A szo..ás innen indult. Mert ugye az ember olyan, ha nincs gondja csinál magának. A probléma a motor elmozdult helyzete volt. Könnyű lett volna ha van zsiráf, meg sík felület az autó alatt, meg akna, stb.  de hát így bárki tudja és minek könnyítsük ha nehezíthetjük is.  🙂 Hátra volt csúszva a motor és jobbra. (menetirány szerint) emelő felváltva a váltó alatt és az olajteknő elejénél.
De bárhogy emeltem, és süllyesztettem a motort nem akart vissza ülni a bakra, bakokra. 3-4 cm itt 1 cm ott. itt emel ott süllyeszt. rángat innen, rángat onnan. NEM jó!

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Kössük ki a motort a fához és húzzuk ahhoz képest jobbra. ok. Mozdul. Nem jó, Lazít. Emel, húz, süllyeszt. Nem jó. Vissza is kéne húzni, balra. De nincs elég racsnis spanifer. Ok. kell egy előre is, h a kasztnit húzzam a motor meg úgy is marad a helyén. (váltó üresben kézi kiengedve. ) Nem jó. nem tudok eleget húzni. félő, h kitépi magát a helyéről, v elpattan ami az autót húzza. Krokodil nem emel eleget, a palackos sem. alá kell pakolni. ok, de hol támasszak alá? hol tartja meg? honnan emeljek, melyik irányból? A régi bakok el voltak már gyengülve. nem kicsit! Nagyon! Úgy ringott a motor és a váltó mit egy baldachin. bárhonnan húztam, feszítettem nem nagyon akart arra mozdulni a motor amerre kellet volna. Mindig rá ült a bak csavar menetére és nem a helyére.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Maradt a végső megoldás. kipufogó leköt. így több lehetősége van mozdulni a motornak is. Az autó emelése és szinkronban vele a motor is. A bal (menet irány szerint) motor tartó bak konzoljának fel lazítása, spanifer áthúz a bak mögött, teljes testtel beledőlni a húzásba és pont annyit bukik a konzol a fel lazítás miatt, h beakadt a menetszár a konzolon lévő lukba. Csavart gyorsan rá, h le ne csússzon.  Na! Akkor már 1 rögzítve így már csak 1 ponthoz képest kell mozgatni. Ahha! van 1,5 cm eltérése a menetszárnak a lukhoz képest! Kiráály lesz! Mi az nekem? 😀 😀 de nem megy ám semerre. Gebedj meg. Konzol itt is lazít, spanifer ismét átfűz a gumibak mögött. Egy segítség húzza én alulról engedem le a motort az emelővel, ééééss hopp. Véégree!! ez is a helyén! csavart rá. Kipufogó felpasztáz, visszarak. minden csavart ellenőriz. Menet közben minden csavart bezsíroztam.
Ez a móka is letudva hosszú évekre.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Halkabb lett menet közben az auto?  Jo móka lehetett kiszedni. Érdemes egyszer egyet cserélni.

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Borka Attila ekkor: 2019-10-15, 22:13

Halkabb lett menet közben az auto?  Jo móka lehetett kiszedni. Érdemes egyszer egyet cserélni.

Próbálni még nem volt időm. minden esetre egyenletesebben jár a motor. Elég volt egyszer neki kezdeni. Kétszerre nem fognék bele. Megvolt 1 füst alatt.

Nem semmi művelet lehetett. Előre félek a szombattól.

 

Idézet tőle: Barna László ekkor: 2019-10-16, 17:27

Nem semmi művelet lehetett. Előre félek a szombattól.

 

ugyan ez pepitába?

Webmester – minden, ami portálépítés!