Please or Register to create posts and topics.

Petkánynak álcázott zöld kredenc "rövid" története

Hali!
Itt szeretném Veletek megosztani a frissen vásárolt (megmentett?) zöld kredencem történetét.

Röviden ez egy 1993.12 havi (1994 modellév) Volvo 850 GLT 2435ccm, 20 szelepes szívó benzinmotorral. Elmentem, megnéztem és ahogyan várható volt nagyon le volt lakva, de egy arányaiban elég nagy alku után elhoztam.
Az autóhoz szokatlan extrák is jártak facsavar, szeg, gyorskötöző és szigetelőszalag formájában.

Röviden(?) a jelenleg feltárt hibákról:
Hengerfejes, nem is kicsit (0.4mm hajlás)
Az 1-es hengerben nem volt égés, csak medence a sok sok víz miatt.
A PCV teljesen eltömődve, a VVIS működőképességéről nem tudok semmit.
Elég sok csavar megszakadva a motorblokkban, hengerfej felső felében, olajteknőben.
Gyújtáselosztó rotor és fedél is szétkopva, gyújtókábelek nagyon véleményesek, ötből négy eredeti, 26 éves kábel.
Motorolaj helyett inkább juharszirup volt a motorban és a váltóban sem különb.
Elektronikai anomáliák tömkelege (kézifék kiengedés után nincs műszerfal világítás, nem létező csomagtartó és beltér világítás, szivargyújtó csupa rozsda, vízszint érzékelő nem működik, ülésfűtés a vezető oldalon nem működik, valamint véletlenszerűen működnek, vagy nem működnek az elektromos dolgok.)
Kuplung az gyakorlatilag nincs. Vándorló fogáspont, nagyon nehéz kinyomni és még nyikorog is.
Első futóművön önbeálló kerekkel rendelkezik.
A kaszni rozsdamentes, viszont a jobb oldalán vegyszeres marások találhatóak és a motorháztetőt is kulccsal, vagy valami hasonlóval kezelésbe vették.
Az apróságok: ajtókárpitok felcsavarozva, váltószoknya csavarozva, tetőkárpit szegezve.

Hogy mégis miért vettem meg? Őszintén szólva fogalmam sincs. Az ára egy normális havi fizetés volt, az ülései nagyon jók, és még valahol, az ütött-kopott lemezek alatt érezni, hogy még lehet belőle egy tisztességes youngtimer. Na meg ugye az 5 hengernek nincsen párja.

Jelenleg a motorfelújításon túl vagyok, vizet, olajat nem eszik (ellenben benzinből annál többet 😀 )
Injektorok tisztítása és bemérése folyamatban, futóműszilentek, gömbfejek cserélve, nagyon nagy takarítás megvolt, most már nem kap el senki 3 féle fertőzést miután beül.
Az elektromos rendszer nagy része életre kelt némi biztosíték takarítás és szivargyújtó takarítás után.
A levágott kábelek pótlása és a szétégett szigetelések javítása folyamatban van.

A "felújítás" történetét nagyjából folyamatosan frissíteni fogom

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Pár elrettentő kép:

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Kitartást a feladatokhoz. Jó lesz ez!
Várjuk a folytatást.

Egy rövid kis update.
Motormelegítés után mértem sűrítési végnyomást:
1: 8 bar
2: 6.5 bar
3: 7 bar
4: 6 bar
5: 7 bar

Na most dönthetem el, hogy új motor, vagy a jelenlegi motor felfúrása új dugattyúkkal, vagy engedjem el az autót bontás vagy eladás formájában.

Dinom has reacted to this post.
Dinom
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2019-10-13, 13:50

Egy rövid kis update.
Motormelegítés után mértem sűrítési végnyomást:
1: 8 bar
2: 6.5 bar
3: 7 bar
4: 6 bar
5: 7 bar

Na most dönthetem el, hogy új motor, vagy a jelenlegi motor felfúrása új dugattyúkkal, vagy engedjem el az autót bontás vagy eladás formájában.

A felújítás a biztos pont. Az új motor megint egy valami amiről semmit nem tudsz. viszont a felújítással évtizedekig autó lesz. Nem lesz kevés! De a TE autód amiért te harcoltál és dolgoztál meg.
😉

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2019-10-13, 20:40
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2019-10-13, 13:50

Egy rövid kis update.
Motormelegítés után mértem sűrítési végnyomást:
1: 8 bar
2: 6.5 bar
3: 7 bar
4: 6 bar
5: 7 bar

Na most dönthetem el, hogy új motor, vagy a jelenlegi motor felfúrása új dugattyúkkal, vagy engedjem el az autót bontás vagy eladás formájában.

A felújítás a biztos pont. Az új motor megint egy valami amiről semmit nem tudsz. viszont a felújítással évtizedekig autó lesz. Nem lesz kevés! De a TE autód amiért te harcoltál és dolgoztál meg.
?

Igaz, utánanéztem a felújításnak. 225.000Ft a perselyezés, a blokk síkolása, az eredeti dugattyúk bemérése.
Ha a dugattyúk megfelelnek akkor új gyűrűkkel visszakerülnek, ha nem akkor új dugattyúk gyártása. Ha már szét van szedve akkor főtengely és hajtórúdcsapágyak cseréje. Ha magam szerelem és a hengerfej már jó, akkor olyan 400.000Ft lenne a vége. Kérdés az, hogy ér-e az autó annyit, hogy megérje. Eléggé ütött-kopott a kaszni is.
Másik műhely ajánlata 40.000Ft a fúrás, 10.000Ft a síkolás és 41.600Ft a dugattyúk darabja. De ha már fúrás akkor rendesen...de annyira nem gurult még el a gyógyszer 😀

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Update 3:

Időközben az első futómű is kapott egy kis ráncfelvarrást, de természetesen nem volt itt sem minden zökkenőmentes.
Első körben kiszedtem a stabilizátor pálcákat és a lengőkarokat. Rendeltem Meyle gömbcsuklókat és Febi szilenteket, legyen jó ha már csinálom. Ha már itt jártam akkor vettem stabilizátor rúd szilenteket is, de ahhoz ki kellene emelni a motortartó bölcsőt is, ha jól láttam.
Kipréseltem a szilenteket, de a gyári alu lengőkar már gyanús volt. Azt vettem észre, hogy mintha ferdén lettek volna a szilentek a lengőkarban. Érdekes, gondoltam, de azért ahhoz már tudomány kellene.
Megpróbáltam bepréselni az új szilenteket a helyükre, de itt el is akadtam. Hiába volt megvezetve szépen a présszerszám minden áron félre akart nyomni a szilentet.
Ahogy néztem a lengőkar szét van verve kalapáccsal. Valaki szakembör cserélt már bennük szilenteket és gömbcsuklót is. Nagyszerű, ezt így nem fogom berakni....
Következő körben vettem 1 pár acél lengőkart szilentekkel és csuklóval együtt. Másnap be is raktam a helyükre az új stabilizátor pálcákkal együtt.
Mehet a próbakör:
Az első kereszteződésben egy kattanás után tökéletesen működik a futómű, feszes, nem zörög, nem csörög.
Viszont mentem vele egy rosszabb, köves úton szinte végig alapjáraton. A futómű tényleg jó, viszont a kormánymű kotyogását most már nem viszi el a vacak futómű.

Motor:
Ugye kiderült, hogy kompressziós az nincsen sok a motorban és még mindig csörög. A csere vagy a felújítás mindenképp szükséges.
Kaptam egy felajánlást egy bontódó autóból, de sajnos azzal sem volt szerencsém. Sokkal jobb állapotban van mint a 850 sajátja, de az a motor is a végét járja. 9bar a legjobb és 7 a legrosszabb hengerben hidegen mérve. Az enyémben 8 a legjobb 6 a legrosszabb melegen mérve.
Találtam egy másik bontódó 850et, nem tudni, hogy miért bontják, de elvileg átforgatható és mérhető. Elmegyek megnézem azt a motort is, lemérem és ha épkézláb értékeket mérek akkor elhozom. Ha az sem jó, akkor leszek bajban. 3 lehetőség áll fenn:
-Kiveszem a jelenlegi motort és megy felújításra. Ez fájdalmas összeg, valószínűleg nem egyben menne az egész, de akkor gyakorlatilag egy bejáratós motorom lenne ereje teljében.
-Keresek egy donort akár törötten, akár külföldről papírok nélkül és átrakom az egész motort.
-Vagy elengedem az autót egyben, úgy ahogy van és keresek egy másikat 🙁
De ha nem jó a bontódó 850 motorja, akkor legalább lesz szép, új motorháztető és jobb oldali ajtók.

Egy kis extra így a végére: már megint fellevegősödik valahol a hűtőrendszer.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Az, h a kasztni milyen állapptban van kívülről, (fényezés szintjén) jelen helyzetben másodlagos. Első a műszaki állapot. A hetesemmel így vagyok én is. Ráadásul ha nem lett volna elég a rohadás, még meg is törtem. Szóval most műszakilag legyen toppon és utána lehet gyűjteni a fényezésre. Nyilván nekem se éri meg horror összegeket költeni, de ha vennem kéne másikat 300 nál sokkal többet nem tudnék rászánni. Átírással. Ennyiét meg szintén egy majdnem bontószökevényt tudnék venni csak újabbat és drágább alkatrészekkel fentartási, felújítási ktg-ekkel.

Maradt a /verzió, h rendbe rakom.

Nekem ez volt a döntésem.

Neked kívánok kitartást és sok sikert, majdan meg boldog km-eket vele. Ha lassan is készül el lesz egy majdnem tökéletes járgányod ami olyan amilyennek szeretnéd.

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2019-10-21, 18:18

Az, h a kasztni milyen állapptban van kívülről, (fényezés szintjén) jelen helyzetben másodlagos. Első a műszaki állapot. A hetesemmel így vagyok én is. Ráadásul ha nem lett volna elég a rohadás, még meg is törtem. Szóval most műszakilag legyen toppon és utána lehet gyűjteni a fényezésre. Nyilván nekem se éri meg horror összegeket költeni, de ha vennem kéne másikat 300 nál sokkal többet nem tudnék rászánni. Átírással. Ennyiét meg szintén egy majdnem bontószökevényt tudnék venni csak újabbat és drágább alkatrészekkel fentartási, felújítási ktg-ekkel.

Maradt a /verzió, h rendbe rakom.

Nekem ez volt a döntésem.

Neked kívánok kitartást és sok sikert, majdan meg boldog km-eket vele. Ha lassan is készül el lesz egy majdnem tökéletes járgányod ami olyan amilyennek szeretnéd.

Az elengedés tényleg csak a végső eset lenne. Sok sikert Neked is a 7eshez 🙂

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Megvolt a motornéző körút.
Egy 1995ös 850 kombi, kívülről gyönyörű állapotban, belseje is szép, jónak tűnik. Felnyitottam a motorteret és akkor látom, hogy úszik minden az olajban.
Hengerfejburkolat alatt olaj, 1-es henger gyújtókábele törött, szerzó úszik az olajban. Szomorú látvány volt, de adjunk neki egy esélyt. Nyomásmérő be, gyertyák maradéka (3 pólusú Volvo) ki, benzinpumpa bizti ki, nagy gáz és indítás. 0 bar, 0.... 🙁
Na de ha már itt vagyok, akkor hátha akad benne valami ami kell nekem.
Akadt bizony:
Motorháztető nyitófüle, szép állapotban, nincs több undorító földelőkábel
Műszerfali hangszórók kerettel együtt.
Alapjárat állító motor fölé a műanyag burkolat
Akku + oldalára a műanyag burkolat
Hátsó hamutartó
És a legfontosabb, a műszerfali fényerő szabályzó.

Hazafelé megálltam kaját venni, bepakoltam és ha már sötétedik akkor gondoltam, hogy berakom a fényerőszabályzót. Beraktam, helyzetjelző, működik. Gyújtást, lámpát le, betoltam a kapcsolókat a helyére és megint nem működik.
Csak tudnám, hogy hol van az a kontakt hiba....

 

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Én anno 380.000 ért vettem, de nem volt motor baja.

Ha te azt mondod 225.000ért felújíttatod a motort+ amennyiért vetted, akkor majdnem annyiból van egy jó volvod...

Enyémbe most van asszem 460000 km, de ha meg kell bontani sztem símán megbontom, bár én raknék bele egy T5 motort...

Idézet tőle: Szilveszter Turi ekkor: 2019-10-24, 14:49

Én anno 380.000 ért vettem, de nem volt motor baja.

Ha te azt mondod 225.000ért felújíttatod a motort+ amennyiért vetted, akkor majdnem annyiból van egy jó volvod...

Enyémbe most van asszem 460000 km, de ha meg kell bontani sztem símán megbontom, bár én raknék bele egy T5 motort...

Óóóó, nem úgy megy az. 225.000Ft a perselyezés, a dugattyúk bemérése, síkolás. Aztán ha kellenek új dugattyúk, akkor azokat is legyártják, de persze az már nincs benne a 225.000 Forintban. Felfúrni 40.000Ft + 10.000Ft a síkolás + 5x 41600Ft a dugattyú.
Na de tegnap jött valami nagy és nehéz (nagyon) az autóhoz. 😉

Dinom has reacted to this post.
Dinom

A sok sikertelen motorvásárlás után végre találtam egy használhatónak tűnő motort. Az ország keleti végébe kellett elmenni érte. Oda-vissza nagyjából 700 Km volt, pár eltévedéssel és egy miskolci betérővel együtt.  Na de nézzük: utánfutó fel, lámpákat átnéztem, de.....nincs féklámpa. Csodás, így nem megyek futóval.
Hát jó, akkor fával kipárnáztam a csomagtartót, fólia a kárpitra és nézzük azt a motort. Persze a kiszerelt motoron indítómotor nem volt, így kicsit körülményes volt, de tettünk rá egy váltót, indítómotort és mértünk kompressziót.
Középső hengerrel kezdtem, az szokott lenni a legrosszabb. 3.5 Bar, hát ez nem túl rózsás. Megnéztem az 1-es hengert is, ott az első fordulatra 16 Bar lett az eredmény. Hű, ez tetszik, nézzük a többit is, azokban is 15 Bar felett volt a sűrítési végnyomás, kivétel az 5. hengerben. Ott 7 Bar.
Hát jó, így, hogy rajta van a szívósor, hengerfej, leömlő, üzemanyag nyomócső nem fér be az autóba, meg emelgetni sem kellemes, szóval kapjuk le a hengerfejet.
Telefonáltam párat véleményt kérni és egybehangzóan az volt a válasz, hogy külön-külön nem szoktak elkopni a hengerfalak, nézzük meg.
Megnéztük, mind az 5 henger fala karcmentes, nem érezhető, hogy válla lenne, szóval elhoztam. Nagyon remélem, hogy csak a szelepek nem zárnak annál a két hengernél. Évekig állt az a motor egy pajtában.
Tavasszal elkezdem átrakni a kredenc motorjának a segédberendezéseit és hengerfejét (amit vettem az már EGR szelepes és nincs VVIS a szívósoron, a mostani pedig egy teljesen felújított hengerfej).

Ha már kint van a motor akkor én beülök a motortérbe és egy nagyon nagy szifilisz mentesítést és kókány eltávolítást is megejtek rajta.

Na, de ha már belejöttem a vásárlásba akkor elmentem egy szín azonos szedánt megnézni ami bontódik.  Pár ajtó, motorháztető, műszerfal világítás dimmer és egy kapcsoló a hátsó elektromos ablakokhoz lett a zsákmány. Nem tökéletesek, de sokkal szebbek mint a kulccsal büntetett és valamivel lemart fényezésűek amik eredetileg az autón voltak.

Az utastér szifiliszmentesítése közben találtam kábelköteget ami a műszerfal bal elejétől ment a csomagtér felé a hátsó ülés alatt a semmibe. A műszerfal aljánál is le volt vágva. Ebből egy kék és egy piros kábel ment a műszerfal teteje felé. Persze az is a semmiben lógott de, hogy honnan került oda az még rejtély. De legalább van műszerfal világítás. Egy biztosíték elégett, csak tudnám, hogy miért. Eddig jónak néz ki.
Igen, az egyik képen a vonóhorog szakszerű bekötése látszik.

Egyébként, ha van valakinek a hátsó ajtókra való kárpitozás elektromos ablakhoz olyan színben ami a képen is látszik akkor ne tartsa magában! Kábelkorbács ajánlatot is szívesen fogadok szintén hátsó elektromos ablakokhoz.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom and Levente have reacted to this post.
DinomLevente

Minden elismerésem. Nem kis meló, nem kis munka. Fasza autó lesz belőle. A villanyos rész nekem is hátra van még. Kitartást a többihez is. Jó írások. Köszönöm, h segítesz vele a fórum lehetséges felélesztésén.

Idézet tőle: Dinom ekkor: 2019-11-04, 09:42

Minden elismerésem. Nem kis meló, nem kis munka. Fasza autó lesz belőle. A villanyos rész nekem is hátra van még. Kitartást a többihez is. Jó írások. Köszönöm, h segítesz vele a fórum lehetséges felélesztésén.

Köszönöm! Rajta leszek 🙂

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!