Please or Register to create posts and topics.

Red Block gondok

Redblock-szívássorozatom nem ért még véget. Hengerfej felújítva, azóta az olajnyomásom vacakol. Olajpumpa szutykos volt, ki lett takarítva, néhány kilométeren keresztül jó is lett, de most megint vacak az olajnyomás. És az új fejlemény, hogy a vacak olajnyomás oka, hogy benzin kerül az olajba. És itt kicsit elakadt a szerelő, hogy ezt most mi a frász okozhatja. Van erre a jelenségre tapasztalatotok, vagy egyedi esettel van dolgom? Az autó egyébként jól megy, erős, csendes. Csak éppen használhatatlan, ha nem akarom rövid távon legyilkolni. B21E, 1982, 340 e km.

      • Richárd Barina Akkor az üzemanyagnyomás-szabályzót nézzétek meg. Ha benzines a vákuumcsöve, az lesz a ludas.
        Richárd Barina Valószínűleg fiatal a szerelőd, és nem szagolgatott elég Lada és Skoda nívópálcát. Ha benzinszagú volt az olaj, már tudtuk, hogy membráncsere 🙂
        Gábor Oláh A szerelőnek is ezek ugrottak be, de ebben elektromos a benzinszivattyú.
      • Gábor Oláh Felvillant az olajnyomás-lámpa. Azóta szerelőnél van az autó. Olajnyomást kimérte. 20 km-t futott olajat leeresztette és megszagolta.
        • András Gyöngyösi Gábor Oláh elég precíz tesztelés. Vagy csak vicc az egész?

          • Levente Hollós 20km alatt ha már benzinszagú ott valami átbaszás lesz. 1 halom mérésnek kellene kitenni a teljes blokkot. Hengerveszteség, kompresszió, üzemanyagellátásnál porlasztási kép, szabályzott nyomás (ha jól tudom alapból 3 bar szabályozva 2.5bar) teljes gyújtás ellenőrzése, mennyire kormos a gyertya. stb stb. Ha tényleg szerelőnél van akkor erre mindre tudnia kell adni választ.
            Ez a megszagulta a lengedett olajat ez elég gyatra 1 mérésnek mondható 😀 ha ez mind hibátlan akkor a hengerfej helytelen felszerelésére gyanakodnék (ez legyen a legutolsó)
            • Balog Geri Mondjuk, nem azért hogy elvegyem a kedved, de ezek után minimum rákéne nézni a hajtókar csapágyakra. Na meg olajpumpát cserélni alap.
              Gábor Oláh Balog Geri a beteg csapágyaknak nem kéne valami jellegzetes zajt hallatniuk? És akkor még mindig ott a kérdés, hogy hogy kerül bele a benzin...
              Balog Geri Sajnos nem minden esetben, volt egy olyan beteg csapagyas hogy semmi hangja sem volt, sot meg viccelodtunk is mikor vettuk hogy na ez tuti nem lehet csapagyas olyan a hangja. Megprobalom megkeresni a kepet.
            • A képen a következők lehetnek: étel
              Péter Gede Balog Geri az komoly! ?
              Bár a beszakadás az nem igazán a természetes elhasználódás jele azt hiszem, nem valami szennyeződés/külső dolog okozta ezt?
              Balog Geri Nem tudom, a tobbi nem volt ilyen csak szimplan kopott:D
              Gábor Oláh Nagy-nagy köszönet a gyors tippekért, továbbítom is mindet! Ha lesz még több, akkor azokat is 🙂
            Balog Geri Kopott olajpumpat nem lehet tisztitassal javitani
            Levente Hollós Ha kopott akkor annak kicsit se lett volna szabad jónak lenni.
            Gábor Oláh Kopott olajpumpa okozhatja-e az olaj benzinesedését?
            Balog Geri Nem, de nem feltetlen azert jelez az olajnyomas ismet mert tul benzines lett az olaj. Az azert rengeteg benzin mire a normal tobb baros olajnyomast 0.5-0.8 ala viszi hogy kigyulladjon a lampa. Plane 20km alatt....
            Gábor Oláh Balog Geri Jogos, dupla hiba is lehet! Amikor tisztítás és olajcsere után összerakták, 2,5 - 4,5 bar volt a nyomás. 20 km-en belül felvillant a lámpa, de amikor nem világított, akkor is csak 1 bart produkált alapjáraton és fordulaton is

 

  • Péter Gede K-jet lehet kicsit sok benyát küld neki... Nemrég egy sor5 audi motort raktunk rendbe mert minden baja volt, füstölt és rohadt benzinszagú volt az olaj is benne...
    • Péter Gede Gyűrűk mellett könnyedén. Egyébként miután helyreállt a rend megszűnt füstölni. ?
      Zoltán Palakovics Hidegindittó benzin szelep a szivósoron álló motornál becsöpöghet... rendszer nyomást megtartja indittásnál?
      Gábor Oláh Rendszernyomás alatt arra gondolsz, hogy indítás után, már járó motornál világít-e jópár másodpercig az olajnyomás-visszajelző lámpa? Mert bizony világít...
      Zoltán Palakovics Nem . ! a benzin rendszer nyomást 5 bar.
Zoltán Palakovics Mennyi egyébként az olajnxomás mérted
    • Zoltán Palakovics Az olajpunpánál van egy tömittö gyürü a csövön ami kijön belöle ha azt konyomta vagy kilazult ott elmehet a nyomás én már jártam már igy
    • Zoltán Palakovics Hsonlit a szelepszár szimeringhez csak nincs benne rugó, meg kicsit nagyobb át méröje van
  • Nem érhető el leírás a fényképhez.
    • Zoltán Palakovics Igen oda való de amit én cseréltem annak a gumigyürü két oldala nem egyforma ..v alaku volt
    • Balog Geri Pedig az valo oda amit Gabor berakott. Az a gyari, mindegy hogy rakod be
    • Gábor Oláh Ismételten köszönet a sok ötletért! Megoldás még nincs idő hiányában, de néhány elméleti kérdés visszacsatolásként igen:
      Hogy lehet rosszul feltenni a hengerfejet, ha a régi tömítést használták összehasonlítási alapnak? Kiegészítés, hogy a hengerfej-felújítást követően kb. 500 km után villant fel az alacsony olajnyomást jelző izzó. Ezt követően lett kipucolva az olajpumpa. Hazáig 5-10 km hibamentesen, 3 nap állás, aztán a következő úton 10 km-en belül ismét felvillant a lámpa.
      2) Ha menet közben, az utolsó olajcserét követő alig 20 km során történt a benzinesedés, az túl drasztikusnak tűnik ilyen szintű olajnyomáscsökkenéshez.
      3) Ha az üzemanyagrendszer a 3 napi állás közben engedte el a nyomást az olajba, az annyira kevés benzin, hogy nem volna szabad ekkora olajnyomás-veszteséget produkálnia. Ez arra utal, hogy az alacsony olajnyomást nem a benzinesedás okozza.
      4) Ha nem a benzinesedés okozza az alacsony olajnyomást, hanem a rossz olajpumpa, akkor hogy volt képes 4 bar fölötti értéket produkálni az előző összeszerelést követően?
      5) Ha nem a benzinesedés és nem a rossz olajpumpa okozza az alacsony olajnyomást, akkor mire lehet még gyanakodni?
      • Balog Geri Jozan esz szerint tenyleg nem de ha jobban belegondolsz ez csak rosszabb lesz.
    • Barna László Összeszerelés után mikor kivillant az olajnyomáslámpa utána mértek nyomást?
    • Gábor Oláh Barna László B21E, 1982. Időközben két hibátlannak mondott pumpát is beszereztem hozzá innen a klubból, szóval az már biztosan cserélve lesz.

      Fuchs Ádáma 400e körül futott B230K-mnál is membránszakadásra gyanakodtam amikor benzinszagú volt az olaj, majd kiderült, hogy a mechanikus AC-nak semmi baja, nem is értettem egy darabig a problémát, olajnyomásom ugyan volt, de minden olajcsere után benzinszagú volt az olaj. Mostanság, amióta behatóbban foglalkozok motorokkal jöttem rá, hogy nemes egyszerűséggel elfáradtak a gyűrűk. Oké, elpusztíthatatlanság ide-vagy oda, de azért semmi nem örök, 340ezernél simán lehet, hogy ráférne egy rendes generál a motorra, ki tudja hogy használták az elmúlt ~40 évben. De ezt már a hengerfejfelújításodkor is mondtam, hogy ha már lent van a fej, nézzék meg a hengerfalat, szelepszárakat se biztos hogy hülyeség megnézni, etc.. Nem tudom ezekből mik valósultak meg és mik nem, de az olajpumpát továbbra is cserélném, mert ha szét van kopva és retkes is volt akkor a büdös életben nem lesz olajnyomásod. továbbá nem biztos, hogy hülye ötlet lenne kitakarítani a kartert és az olajszívócsövet. Bocsi a regényért 😀

      • Barna László Mikor megvettem ezt a kettest kuka volt a motorja automataváltója, vettem bele egy motort egy állatorvostól Mohácsról. Kanadából települt haza és volt egy B21 motorja amit kint rendelt a Volvotól, azt mondta 100e km van benne és mikor hazajött visszarakta a régi motort és úgy adta ott el a kettest. Lehet tényleg 100e volt benne, de lehet 200e, ezzel a mocival én mentem 330e km, akkor azt éreztem, hogy az érdi emelkedőn az M7 gyenge nem gyorsul úgy mint régen. Akkor tettem bele egy másikat, mikor a szerelő kicsrélte mondtam neki vegye le a hengerfejt mert úgy könnyebb a csomitartóba betenni. Azt modja gyere nézd meg, fölösleges volt a motorcsere, még látszik a gyári hónolás, gázzal ne csodálkozz, hogy gyengébb. Szóval min 430e km volt benne, de még semmi baja nem volt. Mondjuk én csak Mobil1 olajat tettem mindig bele (a svéd Volvoszervizekben ez volt a gyári olaj a ketteseknek 10W40) és a 10e km ritkán értem el vele, inkább 8-9e cseréltem az olajat. Ő volt az alany 🙂
      A képen a következők lehetnek: autó, égbolt, ház és túra/szabadtéri
      • Barna László Ki tudja milyen olajat használtak szegény autóban, ahogy mondod egy takarítás ráférne az biztos, tuti tele van olajsárral és eldul minden, nem csoda, hogy nincs olajnyomás.
      • Balog Geri Anyám 240es kombijába kb 500ekm van, bontatlan motor. Csak városba megy millió hidegindítással és rövid távval, olajfogyasztás 8000kmen/2dl. Igaz az LH jetronik.
    • Bizják Gábor Nagyon leroggyanthatták azt a szerencsétlent,nekem ezekkke soha még csak az árnyéka sem fordult elő ilyeneknek Red Block-kal,pedig volt egy pár
    • Bizják Gábor Előfordulhat az ilyesmi... azért remélem,tetszik is... 🙂
        • Gábor Oláh Gondos gazdától vettem, csak sajnos ő még annyira sem értett hozzá mint én. És 2009-2018 között csak 8000 km-t futott az autó. Na, ezt a távot már nálam is teljesítette...
    • Balog GeriBalog Geri Tudjátok hogy a világ legjobb konstrukciójából is kilehet fogni egy szart, pláne ha 40éves. Egyébként az Usaban egy öregúr 1millió mérföldet ment bontatlan motorral a 240esével. Az autó azóta kivan állítva abban a szalonban amelyikbe vette.

      • Balog Geri Jelen esetben a motorjára értettem nem az egész autóra:D
    • Gábor Oláh A kapkodás, pánik után picit utánaolvastam a témának, és most már azt is el tudom képzelni, hogy normáis működés mellett került benzin az olajba.

      Némileg átfogalmazva az előzményeket:
      Ment az autó 30 km-t olajcsere után. De milyen 30 kilométert? Néha 3 km-t, de leginkább csak 1-et vagy még annyit se. Mindezt Vácon belül, hideg időben. Üzemi hőfokot csak néha érte el. A legnagyobb út 6 km volt a szomszéd falu távlatában, háromszor: a szerelőtől el, aztán egy vontatás után megint a szerelőtől el, majd a végén vissza. És miért kellett vontatni? Ami eddig csupán mellékszálnak tűnt: lett egy kontakthibám is a gyújtáselosztó környékén, ami miatt olykor leállt a motor, és csak nagyon sokadik indítózásra volt hajlandó beröffenni, ha egyáltalán. Ha jól gondolom, ilyenkor a hidegindító szerkezet gondosan spricceli befele a rengeteg benzint.

      Mit gondoltok, van annak realitása, hogy ez az eseménysor simán az olaj felhígulásához vezethet normál működés mellett is?

      Az autó ma került sorra a műhelyben, épp kapja az új (bontott) olajpumpát.

       

  • Levente Hollós Amit 2 hete is írtam, ha 30 (20) km alatt lett érezhetően benzinszagú, meg kimutathatóan benzines az olaj az baj. DE próbáltad összehasonlítani az olajat másik autó olajával? Nívót kiszeded az alanyból és megszagolod! bal és jobb kezedre a 2 olajból amennyi a nívón van bőven elég. elkezded dörzsölni és érezni fogod, hogy van-e különbség. Ha tényleg annyira benzines az olaj, akkor ennyi után is érezned kell a különbséget. (Csak megjegyezném, hogy a saját 30x xxx km-t futott redblocomban amiről azt hittem benzines az olaj (pedig csak visszamaradt az előzőből) nem éreztem annyira benzinszagúnak mint a másik motornál ami összesen nem futott még 5000 km-t.) Nem szabad mindgyárt pánikba esni! Legyen elvégezve legalább 1 kompressziómérés, ha lehetséges hengerveszteség mérés. Nagyon valószínűnek tartom, hogy ez a benzinszagú az olaj jelenség, csak ilyen "JAJISTENEM milesz velem?".
    Zoltán Drajkó Apám mesélte kiskoromban, hogy fémporral kevert olajjal feltöltve a motort, óvatosan átforgatva egy mágnessel korözve felette derítették ki a folyások helyét
    Gábor Oláh Egyik hajtókarcsapágy lóg.

Ez most egy halom régi bemásolt bejegyzés egyben vagy teljesen széthullot a fórum motor?

Idézet tőle: Kockabogaras ekkor: 2020-01-16, 00:05

Ez most egy halom régi bemásolt bejegyzés egyben vagy teljesen széthullot a fórum motor?

Facebookról lett bemásolva mert úgy gondoltuk, h értelmes poszt. Miután minimális az érdeklődés a fórum iránt és a face csak elnyeli az információkat

Azért én megnézném a túlnyomás szabályozó szelepet is mielőtt bármi másra gondoltok. Ha az fennakad vagy szemét kerül alá akkor kb. 1 bar marad meg fordulaton. Benzinszag meg simán lehet a folyamatos hidegen járás miatt (túl dús üzemanyag).

 

Webmester – minden, ami portálépítés!