Please or Register to create posts and topics.

Volvo 850 lelkivilága és egy benzinmotor halála.

Mivel mostanában volt lehetőségem egy 850 behatóbb tanulmányozására így gondoltam, hogy megosztok veletek pár képet és tapasztalatot az autó szerkezetéről, pár elemének metszetéről.

Előre leszögezném, hogy a 180mm átmérőjű gyorsvágóval a tartóelemek vágása nem volt egyszerű feladat. Olyan helyeken is van merevítés, ahol nem is gondoltam volna, például a könyöklő alatti részben.
Ha már menthetetlen volt a gép, akkor gondoltuk, hogy megnézzük, hogy mégis milyen erős egy-egy oszlop, vagy a küszöb.
Az oszlopok és a küszöb 3-3 ütést kapott, a teli lemez 1-et. Azt hiszem, hogy a képek magukért beszélnek, nincs okom csalódni a 850 biztonságában sem.
Első képen a teszteléshez használt, precíziós gondolatátvivő eszköz látható.
Második képen az "A" oszlop 3 ütés után. Az oszlop külső burkolata behorpadt, de maga az oszlop nem mozdult el a helyéről.
Harmadik képen az "A" oszlop keresztmetszete az ütés helyénél átvágva. Nem igazán hatotta meg az a kalapács.
Negyedik képen a "B" oszlop és a SIPS egyik merevítője. Látszik, hogy alatta a küszöb át van rohadva. Az autó jobb oldala sérült volt, ráadásul küszöbnél lett emelve, sajnos ez jól látszik. Az oszlop és a merevítése elég kemény dió volt, nem túl vastag anyag, de nagyon jó az anyagminőség.
Ötödik képen a küszöb metszete az "A" oszlop alatt. Vágásért elnézést, sehogy sem érte át a legnagyobb szerszámom sem.
Hatodik képen a "C" oszlop alatt átvágott küszöb metszete.

Nos, úgy gondolom, hogy elég sok mindent lehet mondani egy 850re, de azt, hogy "papírból" lenne azt semmiképpen.
Az autó ridegtartásban volt, "használjuk amíg megy" tulajnál. A sérülésből adódó rohadáson kívül az autó 25 évesen is rozsdamentes volt.

Kár érte, kiváló ügynök volt. Sok másik 850 épülését, szépülését segítette.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Egy benzinmotor "halála".

Ahogy írtam már régebben: a saját autóm motorját víz nélkül sikerült az előző tulajának tönkretenni, majd szakszerűtlenül nem megjavítani.
Sikerült szerezni hozzá egy másik, jó állapotú motort (amit azért felújítok), szóval a régi motoron lehet nézelődni, hogy pontosan hol és mennyire volt repedt.
Ezekről szeretnék megosztani pár fotót.

Első képen a fentebb mutatott autó motorja aminek elszakadt a vezérlése. Legalábbis a hengerperselye...
Mellette a saját autóm motorjának a perselye. A donor autó perselye nagyrészt egyben kijött, viszont a sajátomból csak törötten tudtam kiszedni. Gondoltam, hogy összehasonlítom a kettőt. Egy kicsit kopott...
Második képen a blokk egy hengerének a metszete, nem látni rajta semmi feltűnőt a hatalmas vállasodás kivételével.
Harmadik képen a 3-as henger kibontott persellyel. Ott nem kellene, hogy víz legyen...
Negyedik képen sajnos nem látszik rendesen, de lilás elszíneződés látszik, ami túlmelegedésre utal.
Ötödik képen a forgattyúsház. Jól látszik, hogy melyik hengerben nem volt égés. Szépen, mindent lemosott a benzines vizes egyveleg mindent.
Hatodik képen a kérdéses henger hajtórúdja, itt is szépen látszik, hogy égéskimaradás volt abban a hengerben.
Hetedik képen a dugattyúk. Szép tiszták, frissen mosva....
Nyolcadik képen maga a főtengely.

A motorblokk repedve volt több helyen és meg is csavarodott. Ennek ellenére télen, a legnagyobb hidegben (hideg?), több mint 1 hét állás után gond nélkül indult, szépen járt. Természetesen gyenge volt és nem is használtam így.
Kár érte (is), kiváló ügynök volt.

Úgy gondolom, hogy itt is elmondható az, hogy a Volvo White block szériája is egy kiváló motorcsalád. A Red blockok tartósságához talán nem érhet fel, de mindenképpen egy nagyon jó széria.

Lassan (nagyon) ébredezik Csipkejózsika is téli álmából..... 😉

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!