Please or Register to create posts and topics.

Bemelegedés szabályzó

Alanyunk több néven ismert.

Bemelegedés szabályzó, pótlevegő tolattyú, vagy inglis nyelven, Auxiliary air valve.

Szóval, kicsit gomdban vagyok vele. Ugyebár ezen alkatrészünk egy bimetálos cucc ami alapesetben a külső hőmérséklet függvényeben van nyitva. Ad levegőt a motornak pluszba vagy nem ad. Hidegben ad melegben bezár amit ugye elősegít az elektromosság is amit folyamatosan kap amint a motor életre kelt.

A nagy dilemma az, h mennyire kell vajon nyitva lennie? Milyen hőmérséklet tartományban mennyire? Ha ez felelhető valahol, lehet, h jól működik és máshol van a baj.

Valahol olvastam olyasmit, h ha az úszóházban vmi szmötyi miatt enyhe dugulás van és nem áll fel a teljes nyomás és az oadott mennyiség helyett csak kb 1 bár van.

Ami miatt agyalok az egészen az az, h nehezen megy a hideg indítás. 5-10 p közt mire elindul. Többedik idítózásra. Közben 1x-2x beröffen, de gázadásra fullad, leáll. Egy idő után, ha elkapja és hagyom alapjáraton járni akkor elindul és megy. Nem lehet itt is a gyenge "töltő nyomás" a probléma és miután elindul utána már a motor szívó hatása érvényesül és kiegészíti a gyenge nyomást.

A képeken a bemelegedés szabályzó látható.

Feltöltött fájlok:
  • You need to login to have access to uploads.

Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.

Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Kb 5 prc után teljesen elzárja a pótlevegöt a szelep. és az alapjáratnak vissza kell esni 900-ra .A hengerfejben egy höadó  vezérli. Véleményem szerint  a benzin nyomás szabályzónál keresd a hibát   szerintem be van rohadva  a vezélö  bimetálnál !! Ha sokat állt az autó megeshet. Szét szerelhetö a szelep. Hideg állapotában át kell hogy eressze a benzint

 

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Szerintem, a kollégák 3 eszközt kevernek:

  • Az első a cold start valve. Ez a szelep plusz benzint juttat a hidegen indított motor hengereibe. -20 Celsius fokon kb. 8 másodpercig működik, +20 Celsius fokon már nem kapcsol be.
  • A második az auxiliary air valve. Nem mernék rá megesküdni, hogy a motor mellől kiszerelve magától bezáródik. Van benne ugyan egy elektromosan melegített bimetál, de ha jól tudom, neki kell a motor melege is. Kb. 70 fokon záródik teljesen. Nekem a motor mellett kb. 1 percig van nyitva, utána nagyjából becsukódik . Ezt onnan tudom, hogy nekem régebben az alapjárati szelepem volt eltömődve, így az aux air valve becsukódása után erőtlen lett a motor. És ez kb. mindig 1 perc után következett be.
  • A harmadik a warm-up regulator. Ez a bigyó (ugyancsak egy bimetál segítségével) egy membrános nyomásszabályzót hangol finoman és a motor teljes bemelegedéséig nagyobb nyomással adagolja a benzint. Ez legfeljebb néhány perc.

Ebben a doksiban van néhány szó a K-Jetronic hidegindításáról, a 25. oldaltól. Ugyan BMW, de a Bosh K-Jet az ugyanaz volt benne: http://files.bmwclassic.nl/E21/K-Jet/Bosch_K-Jetronic_web.pdf

Az aux air valve sajnos egy idő után képes eltömődni, beragadni. Ami segíthet: féktisztító folyadék vagy WD40. Ha ezektől nem lesz jobb, akkor már mástól sem igazán. Csavarhúzóval nem érdemes kapargatni, mert egy pillanat alatt tönkre lehet tenni azt a perforált lapkát.

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Pont a motor felpörgése és kb 1/2 v 1 p után illetve gázadásra állt vissza arra a kb 900 as fordularszámra.

Namost ez e "felpörgés" marad el mostanában. Ez kb 2 legrosszabb esetben a 3. Indításra mindig megvolt.  az autó napi használatban van folyamatosan. A tartályból esetlegesen felszipókázott szemét is okozhat gondot? Ez a nyomásszabályzó ez ott van a k-jet és a motor közt? egy kisebb téglatest formájában? @zoltanpalakovics

@tomca az auxiliary air valve ja berakom a fagyasztóba akkor kinyit és ha rázeszem a kandalkóra akkor bezár, tehát a hideg/meleg "reakciója" működik. Nyitni nem teljes mértékben nyit mert gondolom valahol minusz huszonharmincnál lenne 100% ban nyitva. Ebből arányosítva a mostani -5 környéke csak résnyi nyílást eredményez. Az áramot a bezáráshoz megkapja. Azt kimértem.

A cold start valve és a warm up regukator hol helyezkednek el?

Az alábbi linken lévő képen 189 es számmal van a Control pressure regulator nem Warm Up. Ilyen van is a motortérben.

A 190 es az auxiliary air valve.

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

Idézet tőle: Levente ekkor: 2020-01-25, 04:10

Wd40 et neki. Ártani nem árthat. De ha ez a csatorna blokkolva is van vagy egyáltalán be sincs szerelve. Indulnia kell. Pöccre ugyanúgy.

Még annyit találtam erről, hogy kb 5 percig működik ez a rendszer hidegindításnál.

A WD40 már megvolt napokkal ezelőtt. 😉

Az a link az ábrával nagyon jó. A188-as a cold start valve (start injector), a 189-es a warm-up regulator (control pressure regulator)

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Webmester – minden, ami portálépítés!