Please or Register to create posts and topics.

Termosztát + olajszenzor B23A

Sziasztok!

Banális kérdésekkel fordulok hozzátok, de sajnos nem találtam értelmes választ sehol se ezekről.

Megadta magát a termosztát a B23A-ban és hoz 4 féle hőmérsékletűt az autóhoz. Igazából a fórumokon mind a 4-et írták a motorba, de értelmes döntést nem tudtam hozni. Annyi a változás a képletben, hogy a hűtő cserélve lett benne alumíniumra, nem a réz van már benne (elporladt az ember kezében). A 92°C nyitásúra gondoltam első körben. Tudom, hogy nem drága dolog, de inkább beletankolnám az árukat próbálgatás helyett 🙂

A másik kérdésem, hogy olajnyomás szenzort utólag mennyire bonyolult bekötni? Értem ez alatt, hogy a blokkon van valami ledugózott helye neki vagy nagyon faragni kellene? 🙂

Köszönöm előre is!

 

 

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Az szerintem télre jó de nyárinak magas a nyitási hőfok 82-84 között szoktak lenni.

 

Megnéztem a tartalékokat mindkettő 82 C-s

 

 

Dinom has reacted to this post.
Dinom

Nekem ugyan B200E motorom van, de ugyanaz a termosztát való bele. Gyárilag 92-es volt benne. Még az előző tulajnál a hűtő eltömődött és a termosztát kiakadt. Beleraktam egy 92-es utángyártottat, persze az is kiakadt. Az Ivanicsnál lecserélték a hűtőt egy utángyártottra, persze a termosztátot elfelejtették. Beletettem megint egy utángyártottat ami másfél év után valahogy furcsán "elhangolódott". Kiszedtem és bár külsőre ép volt, de túl hamar nyitott: lassan melegedett be a motor és csak 1/3-ig ment fel a fűtés mutató. Ekkor az Ivanicsnál beletettek egy gyári 92-eset. Ez már több mint 6 éve volt. A termosztát azóta kifogástalanul működik. A mutató bemelegedett motornál mindig középen áll.

Webmester – minden, ami portálépítés!