Szilveszteri motorszerelés.
Idézet tőle: Barna László ekkor: 2019-12-31, 19:22Így év vége felé mi is eshetne jobban mint a Kredenc donor motorjának a darabokra szedése?
A hengerfejet lebontva szépnek nézett ki a víztér, a dugattyúk és a hengerfalak állapota is. Eltekintve a rettenetes mennyiségű kosztól az égéstérben (föld, fűszálak).
Jöhet a lendkerék, a hosszbordás szíjtárcsa, vezérmű szíjtárcsa és az olajpumpa leszedése. Bármelyik oldalról kezdem a bontást csak átforgatom a motort, rögzítőm pedig nincs. Kénytelen voltam "gyártani" hozzá egy célszerszámot, ami egy egyszerű, de működő megoldás lett. Egy jó erős laposvasra fúrtam két 8mm-es lyukat, raktam bele két erős csavart ami a lendkerék lyukaiba passzol. Ez tesztnek is jó volt, mert erre a lendkerékre nincs szükségem, automata váltóhoz való.
Megakasztottam a laposvas végét a betonba, a két csavart pedig a lendkerékbe és megpróbáltam kilazítani a szíjtárcsa csavarját amit 25 éve húztak meg 180Nm nyomatékra. Egy kis csavarlazító, fix hajtószár és egy méretes cső segítségével sikerült is nagy nehezen leszedni. A lendkerék nem sérült, a rögzítő "szerszám" kibírta, teljes siker.A vezérmű szíjtárcsája: két körmös csapágylehúzó kell hozzá, de persze csak három körmös van itthon, az pedig nem fogja meg. Szerencsére tudtam egyet kölcsönözni amivel sikerült leszedni azt a tárcsát is.
A lendkerék volt már csak vissza, az volt a legnehezebb, mivel a rögzítő "szerszám" eltakarta a lendkerék csavarjait. Sok "legózás" után sikerült az összes csavart kiszedni amivel a lendkerék azonnal le is jött.
Az olajpumpa a csavarok eltávolítása után könnyen kijött, szép állapotban van.A blokkról a többi "sallangot" is le kell szedni sajnos: vízcső, kopogásszenzor, vízpumpa. Szerencsére ezekkel sincs semmi gond, sérülés nélkül kijöttek.
Kicsit tovább bontva a motort és az olajteknőt leszedve azért már látszottak a jelei a gondos karbantartásnak, illetve annak hiányának. Olajsár az olajjáratokban, valamint a PCV járatai átjárhatatlanok.Hát akkor vegyük ki a főtengelyt, hajtórudakat és a dugattyúkat is. Mivel motorszerelő állványom sajnos nincs, így 2 gerendára tettem műanyag lapokat és fóliát, majd arra fektettem a motort, forgattyúsházzal felfelé. A blokk két felét tartó csavarok minden probléma nélkül kijöttek a megfelelő sorrendben, de azért bele kellett kapaszkodni rendesen. A blokk aljának leemelésével már kellett kicsit küzdeni, de a gumikalapács és a puha alu kiütőpálca segítségével nem probléma. Azért szerencse, hogy a blokkon vannak pontok a szétszedés segítésére.
A hajtórúd csavarok eltávolítása, és az újak árára való erőteljes gondolás után (5200Ft/db) a főtengely simán kijött a helyéről. A hajtórúdcsapágyak épek, szépek. A főtengelyé már kérdéses, lásd a képeken.Így, hogy a donor blokk teljesen üres, már csak az autóból kell kiszedni a régi hengerfejet, kiszedni a szelepeket és mehet röntgenre a hengerfej és a blokk is. Ha minden rendben lévő lesz a röntgen szerint, akkor jövőre kezdem összerakni az új motort.
Boldog új évet mindenkinek!
Így év vége felé mi is eshetne jobban mint a Kredenc donor motorjának a darabokra szedése?
A hengerfejet lebontva szépnek nézett ki a víztér, a dugattyúk és a hengerfalak állapota is. Eltekintve a rettenetes mennyiségű kosztól az égéstérben (föld, fűszálak).
Jöhet a lendkerék, a hosszbordás szíjtárcsa, vezérmű szíjtárcsa és az olajpumpa leszedése. Bármelyik oldalról kezdem a bontást csak átforgatom a motort, rögzítőm pedig nincs. Kénytelen voltam "gyártani" hozzá egy célszerszámot, ami egy egyszerű, de működő megoldás lett. Egy jó erős laposvasra fúrtam két 8mm-es lyukat, raktam bele két erős csavart ami a lendkerék lyukaiba passzol. Ez tesztnek is jó volt, mert erre a lendkerékre nincs szükségem, automata váltóhoz való.
Megakasztottam a laposvas végét a betonba, a két csavart pedig a lendkerékbe és megpróbáltam kilazítani a szíjtárcsa csavarját amit 25 éve húztak meg 180Nm nyomatékra. Egy kis csavarlazító, fix hajtószár és egy méretes cső segítségével sikerült is nagy nehezen leszedni. A lendkerék nem sérült, a rögzítő "szerszám" kibírta, teljes siker.
A vezérmű szíjtárcsája: két körmös csapágylehúzó kell hozzá, de persze csak három körmös van itthon, az pedig nem fogja meg. Szerencsére tudtam egyet kölcsönözni amivel sikerült leszedni azt a tárcsát is.
A lendkerék volt már csak vissza, az volt a legnehezebb, mivel a rögzítő "szerszám" eltakarta a lendkerék csavarjait. Sok "legózás" után sikerült az összes csavart kiszedni amivel a lendkerék azonnal le is jött.
Az olajpumpa a csavarok eltávolítása után könnyen kijött, szép állapotban van.
A blokkról a többi "sallangot" is le kell szedni sajnos: vízcső, kopogásszenzor, vízpumpa. Szerencsére ezekkel sincs semmi gond, sérülés nélkül kijöttek.
Kicsit tovább bontva a motort és az olajteknőt leszedve azért már látszottak a jelei a gondos karbantartásnak, illetve annak hiányának. Olajsár az olajjáratokban, valamint a PCV járatai átjárhatatlanok.
Hát akkor vegyük ki a főtengelyt, hajtórudakat és a dugattyúkat is. Mivel motorszerelő állványom sajnos nincs, így 2 gerendára tettem műanyag lapokat és fóliát, majd arra fektettem a motort, forgattyúsházzal felfelé. A blokk két felét tartó csavarok minden probléma nélkül kijöttek a megfelelő sorrendben, de azért bele kellett kapaszkodni rendesen. A blokk aljának leemelésével már kellett kicsit küzdeni, de a gumikalapács és a puha alu kiütőpálca segítségével nem probléma. Azért szerencse, hogy a blokkon vannak pontok a szétszedés segítésére.
A hajtórúd csavarok eltávolítása, és az újak árára való erőteljes gondolás után (5200Ft/db) a főtengely simán kijött a helyéről. A hajtórúdcsapágyak épek, szépek. A főtengelyé már kérdéses, lásd a képeken.
Így, hogy a donor blokk teljesen üres, már csak az autóból kell kiszedni a régi hengerfejet, kiszedni a szelepeket és mehet röntgenre a hengerfej és a blokk is. Ha minden rendben lévő lesz a röntgen szerint, akkor jövőre kezdem összerakni az új motort.
Boldog új évet mindenkinek!
Feltöltött fájlok:- You need to login to have access to uploads.