Please or Register to create posts and topics.

Helyre állítottam, működik, de végleg kivonva. vajon meddig és hogyan?

Segítségeteket szeretném kérni a képen szereplő örökmozgó újra forgalomba helyezéséhez, hátha valakinek van valami okos ötlete, tapasztalata. A csipkelődésekhez most nincs hangulatom, ha valaki csak azt írna, kérem ne

Az autót tavaly vettem, azóta minden erőmmel azon voltam, hogy járóképessé tegyem, amit sikerült is mostanra elérnem. Minden információ, utánaolvasás, kérdezgetés, eladó által is azt sikerült megtudni, hogy az autó átíratható. Persze ma az okmányirodában a bürokrácia falába ütköztem..
A forgalmi lyukasztott, 11 éve végleg kivont autó. A kivonás oka, ami ma derült ki: muzeális előminősítés célból. Emiatt a kedves hölgy közölte, hogy az autónak a bontóban a helye és mit is akarok én itt ezzel, OT nélkül soha az életben nem mehet újra. Központi okmányhivatalra támaszkodott, de őket nem értem még el..
Érdeklődni szeretnék, hogy létezik-e még is valamilyen útja-módja, hogy OT és P rendszám nélkül újra mehessen? Nincs porrá rohadva, jön-megy, nagyon élveztem vééégre vezetni a mai nap. Azonban 1979-es és B23A van benne, amit valószínűsítek, hogy anno valamikor egyszer beleraktak és lepapíroztak, így gondolom az OT se lenne már lehetőség (pénzügyileg se nálam).
Már több opción agyaltam: külföldön lepapíroztatni valahogy és "megvenni kintről" majd regadó, új rendszám stb.
A másik, hogy vennék 1 hasonlót és abban élne tovább az alkatrészei, amit igazából nagyon nem szeretnék.

Esetleg valamilyen ötlet bárkinek? Elkeserítő, hogy ennyire rideg a rendszer, pedig mennyi adót fizethetnék..

A képen a következők lehetnek: autó és túra/szabadtéri
  • Richárd Barina Próbálkozz egy másik okmányirodában. A hölgy szerintem rosszul tudja, végleg kivont kocsikat is forgalomba szoktak helyezni, ha megvannak a papírjai. Általános tapasztalat, hogy az ügyintéző jóindulatán múlik a dolog, ami itt nem megy, egy várossal odébb csont nélkül oké lehet.
  • Patrik Moretti Sarlósi Valahol én is erre gondoltam, mert magán a kormányhivatal oldalán is ott van az erre vonatkozó procedúra. De amint a hölgy meglátta, hogy lyukas a forgalmi, rögtön kérdezte, hogy: ,,Miért nincs bontóban az autó? Ott a helye"... 😀 Ránézett, mondta, hogy muzeális minősítés miatt vonták ki, nem lehet másképp forgalomba helyezni.
    Akkor még futok vele pár kört, akár az összes irodába elmegyek, csak mehessen 🙂
    • Nagy Zoltán Richárd Barina bocs de, a szó, hogy végleg gondolom tudod mit jelent. A végleg kivont autót normál üzemben soha többet nem lehet visszahelyeztetni törvényes úton. Csak OT vagy P rendszám. A külföldről újra megvétel sem igen hátszik mert attól még, higy végleg kivont a rendszerben ott vannak az adatai. Tehát ki fog bukni a történet.
      Szendrei Zoltán Patrik Moretti Sarlósi Egy kissé költséges de talán járható verziót vázoltam Privát üziben.
    • Richárd Barina Isten ments, hogy bárkit is hiú ábrándokba ringassak, de ismeretségi körben több végleg kivont autót is vizsgáztattak már. Sőt, öcsém Jawájának már a forgalmija sem volt meg, de a központi nyilvántartóban még megvoltak az adatai, csak kellett egy kedvesebb előadó, aki hajlandó volt felemelni a telefont. Hatósági vizsgával ugyan, de egy fillér jatt nélkül müködött a dolog. A legfontosabb a tulajdonjog tisztasága, mert ha pl elhunyt az előző tulaj és az örökösök nem akarnak póthagyatékit, akkor tényleg bukó. Mivel megvan a forgalmi, van érvényes adásvételi, szerintem megér egy próbát. Akár egy kérvényt mellékelve, hogy tekintsenek el a múzeális minősítéstől. A külföldre eladás is legális lenne, mert olyankor törlik a magyar rendszerből, de a kinti forgalomba helyezés, majd újra beregisztrálás, pláne szállítással annyiban lenne, mint az ot, úgyhogy nem érné meg.
    • Attila Jordán Egyik ismerősöm néhány éve épített egy trike-ot. Itt nem vizsgáztatták le, mert nem volt műbizonylat, tervek, meg miegymás. Eladták egy ismerősének németbe, ott átvizsgálták hogy megfelelő e közúti forgalomra, kapott forgalmit meg műszakit, utána visszavette meg honosította. Ez nem épített autó, csak van valami mód!
    • Attila Jordán Sőt, mikor megsemmisül az alvázszám+motorszám, akkor is kap af-es számot.
  • Bizják Gábor Amúgy meg a B23A benn volt ezekben gyárilag,egyáltalán nem biztos,hogy nem a saját motorja...
  • Patrik Moretti Sarlósi Igyekeztem erről minél részletesebben szétnézni, beleásni magam. A kormányhivatal oldalán van egy hivatalos pdf, hogy mik kellenek a véglegesen kivont jármű visszaállításához: köztük a lyukas forgalmit is elfogadják.
    Veterán fórumokon meg van precedens ilyen visszaállításokra (valaki addig ment, míg nem ütközött egy bácsiba az irodában, aki megörült a járműnek és zokszó nélkül elintézte.. 😀)
    Még futok pár kört a környező irodákban, veszteni valóm nincs vele, maximum megbízok erre egy hozzáértő, ocsmányirodában csókos embert a végén.
  • Szendrei Zoltán Patrik Moretti Sarlósi hajrá. Sok sikert.

     

    Júlia Hajduné Bíró Nagy Zoltán Muzeális előminősitéssel kivontat, CSAK muzeálisként lehet forgalomba helyezni. Egyirányú utca.
  • Gergely Dömölki  Az a gyanúm, hogy lehet, jobban jársz, ha megbízol egy "profi, megélhetési átiratós" szakembert, ahelyett, hogy te járkálnál az ocsmányirodákba.
    Ezek a jóemberek visznek a Terikéknek bonbont, jattolnak és megdícsérgetik az alakjukat, legyen az akár hurkás vagy karfiolos; -tehát megalapozott a jó nexus.
    Mond egy számot, kifizeted, ő meg levajazza. Jó esetben gól.
    Nem analóg a történet, de az én öreg téglámon elidegenítési tilalom volt érvényben (hivatali hiba, de a bürokratáknak ugye ez mindegy) '93 óta, de a szakember némi kavarás után csak elintézte.
  • Patrik Moretti Sarlósi Igen, ezt is néztem + kormányhivatal oldalán is fent van a hivatalos procedúrája, ezért érthetetlen ez a bontóba vele hozzáállás 🙂
  • Manó Dusnoki Az OT nem annyira vészes mint gondolnád! Nem csak a patika állapot kaphat OT-t.
  • Patrik Moretti Sarlósi Szia, köszönöm válaszod. Esetleg erről tudnál írni rövidebben? 🙂 Úgy tudom, hogy több szempont alapján (pl esztétika) el kell érnie 75 pontot, s az alatt megbukik.
  • Manó Dusnoki Patrik Moretti Sarlósi irj ram privatban kerlek. Holnap napkozben leirom h mi a sajat tapasztalatom.
    • Szendrei Zoltán Manó Dusnoki ha publikus szívesen vennénk itt is az infót, (legalább körvonalakban) az egész posztot átmentem a Fórumra is, h megmaradjon.
      Manó Dusnoki Szendrei Zoltán szívesen. Megírom délelőtt és ide teszem.
      Manó Dusnoki A retteget OT vizsga
      Alábbi írásban saját szubjektív tapasztalatomat osztanám meg veletek, hogy miként kell elképzelni ezt a misztikus procedúrát. Megpróbálom leírni, hogy mire kell figyelni, mennyire kell az autónak csili-vilinek lenni-e. Mennyi pénz szükséges az ügyintézéshez.
      Először kezdjük a legfontosabbnál, amivel én is elbuktam 1-2 kört, vagyis a papírok. Az elején én is azt hittem, hogy a kocsi állapota lesz a legnehezebb a rendszám megszerzésében, de ma már tudom, hogy az ocsmányiroda a horror ebben a történetben.
      Itt nagyon, de nagyon fontos, hogy az autó tulajdon viszonya jogfolytonos legyen! Ha osztrák az autó (mint az enyém volt) akkor a forgalmi mind a két része legyen meg! Érdemes egyből két nyelvű adásvételit írni ha külföldi az autó, mert máskülönben hivatalos fordító irodai fordítás kell a szerződésről ami megint csak súlyos tízezrekbe fáj. Ha újra csinálnám, biztos bemennék az okmányirodába az összes papírral, hogy egyeztessek biztosan jó-e az összes dokumentáció. Ez azért hasznos, mert a muzeális minősítés után 1 hónap van elintézni mindent, ha ebből kifutsz akkor kezdheted újra. Minősítés díja harminc pár ezer, egyedi forgalmi vizsga huszonpár, majd okmány iroda ahol a vagyonszerzés időpontjától függ mennyire sarcolnak meg.
      A dokumentáció másik fontos része maga a muzeális minősítés. Ha felkészülten érkezel felvértezve magadat gyári könyvekkel katalógusokkal, akkor nem érhet akkora meglepetés. Írják is, hogy mindenki készüljön fel a megfelelő hitelesen dokumentációval amivel tudja bizonyítani az autója egyes elemeinek a létjogosultságát. Ez alatt azt értem, hogy tudod igazolni, hogy gyárilag szerelték az autódat azzal a felnivel, kárpittal, tetőcsomagtartóval, utólag kapható sportkormánnyal stb stb. Erre jó példa volt mikor én vizsgáztattam Szalai Balázs (Dakar versenyző) Vw bogara ami metál színű volt. Meg akarták buktatni, de végül átment mert tudta igazolni, hogy abban az évjáratban Mexikóban létezett ilyen színű, így máris megkapta a vizsgát.
      Az autó állapota:
      Legtöbben ettől a résztől félnek a legjobban. Én azt gondolom, hogy ez korántsem annyira lehetet teljesíteni mint ahogy él a köznyelvben. Mikor először vizsgáztattam az autót egy minősítő biztos magyarázta el nekem mit is várnak egy muzeális minősítésnél. Nem az a céljuk, hogy minden „öreg” autó teljes restauráláson essen át. Nagyon szeretik és díjazzák ha egy szép állapotban megőrzött eredeti autót visznek oda.
      Mi az, hogy eredeti?
      Nem kell félre érteni, nem azt jelenti, hogy mindene eredeti és sose semmihez nem lett nyúlva. Az eredeti alatt azt értem, hogy látszik rajta az évek múlása, de rendszeres karbantartást kapott megfelelő alkatrészekkel. Ez lehet gyári és után gyártott alkatrész is, de megfelelőnek kell lenni-e az adott típushoz. Sokat tud dobni az esztétikához az fém alkatrészek galvanizálása/sárgítása. Ez összegszerűen nem nagy tétel mivel 2-300Ft/kg áron csinálják, viszont megítélést nagyban javítja.
      Fontos kritérium, hogy semmilyen olajfolyás nem lehet! Ha ilyen van akkor bukó a vizsga. Karosszéria esetében természetesen nem megengedett a szétrohadt toldott foldott állapot, de ez nem azt jelenti, hogy itt ott nem lehet 1-2 köröm méretű rozsda pötty. (Enyémen is volt minimális) A fényezésnek is egységesnek kell lennie, ez azt jelenti, hogy lehet kifakulva a festése, de például a durva lakk hiba ismételten magában hordozza a bukást.
      Összességében azt mondanám, hogy egy jó esztétikai és műszaki állapotban lévő autóval nem lehet probléma a muzeális minősítés megszerzése. Természetesen időt/energiát/pénzt igényel de határozottan vannak előnyei!
      Előnyök:
      - vizsgáztatás 5 évente
      - gyártási évnek megfelelő környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni
      - nincs súlyadó
      - nincs regadó
      - kedvezményes biztosítás
      - baleset esetén jobb a megítélése, azaz a kárt jobban megfizetik
      Hátrányát én még nem éreztem az OT rendszámnak. Viszont az tény, hogy mindennapi használatra nem használható, illetve az 5 évenként időszerű vizsgáztatásnál hasonló vagy jobb állapotúnak kell lennie mint az első alkalomkor, mivel a teljes vizsgafolyamatot újra kell csinálni. (muzeális minősítés+műszaki)

Csak egy kérdés: Ki mondta, hogy mindenapi használatra nem használható a minősített autó?

 

Sziasztok!

Én vagyok az az elvetemült, aki végigvitte az egészet, lentebb bemásoltam a facebook bejegyzést a sztoriról 🙂

Sziasztok!
Itt a beígért tartalom arról, hogy hogyan is vittem végbe egy 10 -11 éve elfeledett öreg kockának az utcára helyezését, 23 évesen hogyan is mertem én szembeszállni a magyar bürokrácia okmányirodájával és hogyan lett az egyetlen 244L Volvo Magyarországon.
Az autóról sajnos túl sokat nem sikerült megtudnom, 1979-es csodabogár, 46-os születésű idős bácsitól, azaz az első tulajdonostól. Tavaly áprilisban vásároltam meg Székesfehérvárról egy nagyon jó fej sráctól, aki bele akart kezdeni a felújításába, de helyette más gépcsodába kezdte el ölni a pénzét, így át se íratta a nevére. Olcsón vettem és grátiszba már át volt esve egy lakatoláson, ami gyönyörű munka volt, örültem is neki. Szóval itt kezdődik az én sztorim, mikor a szemle után 2 hónappal lerakták a hozzánk közeli poros parkolóban a trailerről és végre beparkolhattam vele az udvarunkra
Ekkor még egyetemista voltam, mellette melózva ezerrel, túlórázva, hogy kajára, a napi járós autóra és az új csodára is tudjak megfelelő mennyiségű papírfecnit elégetni. Szóval a projekt lassan, de biztosan haladt: kezdetben állapotfelmérés, majd a főbb elemeken elkezdtem végig haladni. Először a hűtéskör, majd lábtörés, 6 hét pihenés, fékek, futómű. Aztán természetesen már ősz lett, végül tél. Hogy folytathassam a projektet, garázst kellett keresnem, amit kemény 3 napig lehetett nálam, mert eladták a házat. Szóval idén februárig kényszerpihenőn volt az autó, közben összegyűlt minden további anyagi háttér a maradék problémák megoldására: lakatolás, fényezés javítása, motor apróságai, átírás!
És itt kezdődik az igazi sztori.
Március 19-én az okmányirodába el is indultam volna teljes lendülettel, mikor rájöttem, hogy a törzskönyv elveszett. Az adásvételi alapján felkerestem az első tulajdonost levél formájában, szerencsémre segítőkészek voltak, pár napon belül jelentkeztek. Ha nincs meg a törzskönyv, akkor elveszett-ként be kell írni az adásvételibe és a tulajdonosnak körözést kell kiadatnia rá az okmányirodában, avagy kormányablakban. Ekkor ő kap erről egy jegyzőkönyvet, amivel az új tulajdonosjelölt már be is fáradhat az okmányirodába.
Április 3, menjünk az eredetvizsgára. Ekkor még a lakatoláson nem esett át az autó, de szerettem volna már a nevemen tudni, mielőtt nagyobb összeget költök rá. Megkérdeztem a kormányablakot és az eredetvizsgáztatókat is, hogy műszaki nélkül átírathatom-e. Válasz: igen. Ekkor nem kap az ember új forgalmit, csak bejegyzik a tulajdonosváltást, majd később az érvényes műszaki adatlappal és biztosítással befáradhat befejezni a műveletet. Jó legyen, 18500ft az eredetvizsga, érvényessége 2 hónap.
Április 4: Első kör az okmányirodában. Türelmes fél órás várakozás után leülhettem a gyönyörű fekete székbe, a falatnyi papírokkal a kezemben. A hölgynek vázolom a helyzetet, közben lekérdezi az autó adatait.
Itt kiugrok a sztoriból 1 picit, hogy háttérinfóval szolgálhassak. Ezt az autót körülbelül 2006 óta fél évenként kivonogatták a forgalomból, majd OT előminősítésre elvitték. Anno volt 1 kiskapu ezzel: megmaradt a rendszám, a forgalmi kilyukasztva és az autót parkoltatni lehetett egy előre megadott lakcímen (legálisan) és nem kellett kivonogatni félévente. Ekkor bejegyzik a forgalmiba: Átmenetileg kivonva – ennek később lesz jelentősége.
Szóval lekérdezték az adatokat, a hölgy szól: ezt az autót kivonták véglegesen. Mm mondom igen, előminősítési célból. Hát igen-igen, továbbá 2018.12.15-el a rendszer automatikusan véglegesen kivonta 10 év után. Igen, tudom, mi a baj ezzel?
Ennek az autónak a bontóban a helye!! –szólt kedvesen, aranyosan. Majd szó szerint visszadobta felém a forgalmit, hogy ne is akarjak én ezzel mit kezdeni, vigyem el a legközelebbi roncstelepre.
Ne tessék haragudni, de ez nem így megy. – mondóm meglepődve.
Deee, ez így megy! Maximum OT minősítéssel kerülhet újra forgalomba, ne is raboljam tovább az idejét. Ha elvitte OT-ztatni, akkor jöjjön vissza ide és akkor talán átíratható, de az se biztos. Ekkor én szépen hazamentem, szép szavakkal a fejemben.. Örülök, hogy a hölgynek a szájából repülnek a milliók, hogy puszira készítsem el és vigyem el egy veterán vizsgáztatásra és utána talán segít.
Otthon aznap este pár óra alatt összeszedtem pár információt, ami számomra nem alap, lehet, hogy másnak igen.
OT minősítés tulajdonosVÁLTÁSkor megszűnik, azt az új tulajdonosnak is el kell végeztetni. Ha nem szeretne ezzel a lehetőséggel élni, akkor sima rendszámot kap az autó ismét. Na már itt kezd büdös lenni a dolog, ha nincs OT vizsgája, akkor nem írathatom át, de ha leminősíttetem, átíratom, akkor elvesztem a minősítést. Továbbá a gyöngyösi kormányablak weboldalán (http://www.gyongyos.hu/okmanyiroda/gepjarmu/89-veglegesen-kivont-jarmu-ismetelt-forgalomba-helyezese) feketén-fehéren le volt írva, hogy:
,, Véglegesen (nem \"bontási átvételi igazolással\") kivont jármű ismételt forgalomba helyezéséhez szükséges okmányok.” És ez után felsorolva a szükséges dolgok: érvénytelenített forgalmi, törzskönyv, régi rendszám, műszaki adatlap, eredetvizsga, biztosítás, személyi, lakcímkártya, díjak: törzskönyv, forgalmi, új rendszám, újra forgalomba helyezési díj, vagyonszerzési illeték.
Itt kezdtem érezni, hogy ez akkor még se ennyi, nem kell kidobni ezt az autót. Szerencsémre úgy jött ki egy budapesti utazásom, hogy hétköznap délelőtt jártam arra, szóval bementem a központi okmányiroda kicsit kérdezősködni. Itt szólnék, hogy előre kell időpont, nekem nem volt Hosszas győzködés után a biztonsági őrt meggyőztem, hogy egy ,,gépjárműves” hölggyel hagy beszélhessek. 3-an nézték meg az autó papírjait ott, és nem értették: mit keresek én itt ezzel, miért nem íratom át egy közönséges kormányablakban. Vázoltam röviden az esetet, értelmetlenül néztek elébe. Következő kérdés: műszaki adatlap és biztosítás itt van? Mert akkor írjuk át. Hoppá! Természetesen még nem volt meg ez, mert mint említettem, addig nem lakatoltattam ki. Ezután felhívtam a MAVAMSZ-ot, nekik is vázoltam a sztorit telefonban. Ők is értetlenül álltak előtte, hogy miért nem engedik, mert van, aki 80 év után talál a pajtában 1 autót és azt is sikerült lepapíroztatnia. De beszéljek az NKH-val. Felhívtam az egri NKH-t, ahol szintén nagyon segítőkész emberbe botlottam, meghallgatta a sztorimat, majd kérte, hogy legyek türelemmel, visszahív. 10 perc múlva csörgött a telefon, említette a hölgy, hogy semmi akadálya az átírásnak. Már 3 oldalról kaptam megerősítést, akkor mi baj lehet.
Rendben, irány a műhely, lakatolás, fényezés javítása, alvázvédelem, 3 hét. Közben én is kiküldetésben voltam Németországban a munkám miatt, +1 hét. A lakatos a párom édesapja és megkértem, hogy vigye el műszakiztatni is, mert szorít az idő: le fog járni az eredetvizsga én meg kint dolgozom. Éreztem, hogy kelleni fog, így előtte írtunk 3 meghatalmazást is, hogyha bármi van, legyen.
Csörög a telefon: nem tud műszakizni az autó, mert ,,átmenetileg” lett kivonva a forgalomból és nem is ideiglenesen, nem is véglegesen. Kellene egy hatósági bizonyítvány a kivonás okáról, előzményekről. Rendben, a párom a meghatalmazással befáradt a legközelebbi kormányablakba, hogy szükséges egy hatósági igazolás a jármű előéletéről. Néztek boci szemekkel, elkérték a papírjait az autónak: Ez az autó ki van vonva véglegesen, nem adhatnak ilyen igazolást. Na megint 1 fal, gondoltam. Végül én külföldről próbáltam okoskodni, párom pedig várt továbbra is ott. Az ügyintéző nem volt hajlandó telefonon keresztül beszélni velem, hanem mondott valamit, párom mondta nekem telefonba, én válaszoltam és ő visszamondta. Komolyan mondom, először itt lettem igazán ideges. Mivel nem hagytuk annyiba, felhívták a Belügyminisztériumot (BM), hogy most mi van. 2 óra hossza után a válasz: hatósági igazolást nem, de hatósági bizonyítványt tudnak adni. Na itt repült le az égszíj, hogy 1 félremondott szó miatt volt ez a herce-hurca. Csütörtök volt, vasárnap járt le az eredetvizsga. Szerencsére ilyenkor egy űrlapot kell kitölteni, amire kell egy 3000ft-os illetékbélyeg és csak utána lehet beadni a kérvényt.
Az eredetvizsgát már elengedtem, hazaértem, kitöltöttem a kérvényt, befáradtam az okmányirodába és leadtam a kérvényt. Szerencsémre a 3 gépjárműves ügyintéző hölgyből a legkedvesebb, legsegítőkészebbet fogtam itt ki, 2 nap múlva mehettem az igazol.. bizonyítványért Ezt a papírt leadtam a műszaki vizsgaállomáson, ahol a BM közreműkédésével a rendszerbe újra felkerült az autó 244L típussal és 1 hét ottani ügyintézés után levizsgázott az autó, mind műszakból, mind eredetből. Az indexkarom el volt törve, nem kattant be, de az anyósülésre odakészített jó állapotút elfogadták mentségként
Most már a kezdeti adásvételi és törzskönyves fecnikből egy vaskos dosszié keletkezett, mindenféle igazolásokkal, számlákkal, adatlapokkal és a 2 rendszámmal. Van vizsga végre, mehetünk átírni! Közben magánügyek miatt tolni kellett megint a papírozást. Megkötöttem a biztosítást a régi rendszámra online még a műszaki vizsgához, mert kérték a vizsgáztatáshoz. Szóval volt 06.10-től 08.09-ig biztosítása is az autónak határozatlan ideig, mert szerződést még nem kötött velem az Allianz. Jön az email: az autó nincs forgalomban, így van 15 napom átíratni, különben elutasítják az ajánlatkérést.
Rendben, menjünk átíratni, második próbálkozás. Ott volt az a kedves hölgy, aki intézte a bizonyítványt, de éppen végzett a munkájával, tovább irányított és sok szerencsét kívánt. Na vajon kit sikerült kifogni? Természetesen azt a hölgyet, aki bontóba küldte volna a kis kockát. 10 perc után úgy jöttem ki az okmányirodából, hogy még mindig mi a francot kerestem itt a bontószökevényemmel. Jó rendben, legyen, másnap bementem a másik okmányirodába (Gyöngyösön 2 is van). Ott volt a segítőkész ügyintéző, rám néz, kezemben a rendszámmal: Na mi van, miért nem sikerült? Mondom, hogy azért, mert ki van vonva és nem írják át. Türelmemet kérte, majd soron kívül leülhettem hozzá, telefonált a másik okmányirodába. Felvette a mogorva nő, és azt hazudta, hogy nem a kivonással van a baj, hanem a törzskönyvvel, mert ilyen jegyzőkönyvvel nem lehet átírni. Rendben, hívjuk a BM-et. Ők nem vették fel, péntek volt dél körül. Elkérte a számom és mondta, hogy majd szól, ha elérte a BM-et. Közben elutasították a biztosítási kérelmemet, de érvényes volt a papír róla 08.09-ig, így azt meghagytam.
Másik hét kedden befáradtam ismét, mert nem keresett meg. Egy harmadik ügyintézőnél voltam, belekezdett volna az átírásba, mikor meglátta: előminősítés miatt kivonva. Megkérdi a mogorva nőt, hogy ilyenkor mi van: hát mi lenne, OT-ztatni kell, vagy bontó. Na akkor el fogyott a türelmem iránta: BM engedte a műszakizást, NKH, MAVAMSZ, központi iroda rábólintott, miért nem leheet? Hát mit miért, OT kell. Hát mondom én ezt nem hiszem el. Jó, rendben, hívjuk fel a BM-et. Délután volt, nem vettél már fel, jöjjek vissza másnap reggel. Nem tudtam, csütörtök lett belőle. Ott ültem 1 órát, mire sikerült elérni őket: Igen igen, emlékszünk az autóra, nem rég volt műszakin, fel kellett vinni a rendszerbe. Miért nem írják át? Semmi akadálya. Kemény 2 perc telefonálás után elkezdték a procedúrát, jött a ROJ-090-es rendszám az asztalra. Itt jött a probléma a törzskönyvvel. A köröztetést elfelejtették rögzíteni a rendszerbe, nálam van az erről szóló jegyzőkönyv, hogy elveszett, a rendszer szerint meg megvolt. Ismételten BM telefonálás, ott közölték, hogy vigyék fel abba a rohadt rendszerbe, ne sz*rozzanak már ennyit.
Következő probléma: Nincs a szótárban a 244L, csak a 244, műszaki adatlapon meg a 244L szerepel. Szótárbővítés az 3-4 nap és csütörtök van. Én meg megyek hétfőn kiküldetésre megint.. Szerencsémre péntek reggel hívtak, megvan a szótárbővítés.
Mielőtt mindenki azt gondolná, hogy honnan van ennyi időm, minden egyes nap munka után vagy ebédidőben szaladgáltam emiatt, ’élveztem’. Ott ültem megint a 12-es ablaknál délelőtt 11-kor, hozzák a ROJ-101-es rendszámot. 76.000ft összköltsége volt az átírásnak, a számlámon volt 75.535ft, szóval megszívtam, mehettem pénzt levenni a kézpénzem mellé, postára a csekkeket befizetni, visszamenni, megvárni az ebédidőt. De már nem érdekelt, ott volt a rendszám előkészítve. 2019.06.27-én délután 13.17-kor frissen nyomtatott forgalmival, a nevemen, a rendszerben egyetlen Volvo 244L-ként, R-es kezdésű rendszámmal álltam az okmányiroda lépcsőjén és nem akartam elhinni. Sikerült!
Még aznap délután meg is kötöttem az aznapi kezdésű biztosítást az új rendszámra, hogy ne legyen fedezetlen nap. Erre figyelni kell, mert naponta akár 4-500ft-ot is rá kell akkor fizetni az adásvételtől számítva. Mivel nekem ki volt vonva az autó véglegesen, így az adásvételi napjától számítva nem volt fedezetlenségi költségem, amúgy ez százezrekre ugorhatott volna már. A csekk azóta megérkezett, az autó is és én is élvezhetjük végre a magyar utak minőségét.
Hogy megérte-e? Hogy kihullott-e a fejszőrzetem a közel 3 hónap alatt? A fele az biztosan
Dinom has reacted to this post.
Dinom

Minden elismerésem. Ilyen az igazi fanatikus veterán autó rajongó! Csak így tovább!

Webmester – minden, ami portálépítés!